Reisgenoten voor Zuid Amerika gezocht

Beste reizigers,

Wie heeft er zin om tussen maart en juni tijdens mijn rondreis door Zuid Amerika ergens aan te sluiten?
Mijn plan is te starten met een aantal weekjes Spaanse les in Ecuador (Stulango, Montanita) en vanuit daar door te reizen naar Peru en Bolivia.
Daarna wil ik vliegen naar Buenos Aires en dan reizen via Iguazu (watervallen) naar Rio de Janeiro.

Meer lol en natuurlijk safety met zijn tweeën (of meer), lijkt mij, dus vandaar deze oproep.

Groetjes,
Nathalie

Ps: Zuid Amerika tips zijn ook welkom!

Heej Nathalie,

Mijn verwachting is om rond 1 juni Argentinië en Brazilië te bezoeken
Daarbij wil ik graag Rio en Buenos Aires en eventueel Sao Paulo aan te doen.
Ik ben namelijk op wereldreis en hoop rond die datum dan in Zuid-Amerika rond te trekken.
Mocht je meer willen weten, ik heb een post geplaatst over wat mijn planning ongeveer is.

Laat maar weten!

Groetjes,

Martijn

Leuk! Moeten maar even zien hoe het loopt tegen die tijd, jij zult ook nog niet echt precies kunnen hoe en wat… En ik moet mijn vluchten nog boeken maar zal waarschijnlijk tussen half en eind juni vanuit Rio terug naar NL vliegen.
Let’s keep in touch?

Ja lijkt me een goed plan!
Ik moet ook nog vertrekken, planning is rond 1 februari. Dus het is ook nog een hele hoop geregel :wink:
Klinkt heel leuk wat je allemaal van plan bent :slight_smile: Vanwaar de interesse voor deze landen?

Groetjes,

Martijn

Goed idee om eerst Spaanse les te nemen.

Met zijn tweeën is niet per definitie veiliger dan in je eentje. Ik heb in mijn eentje gereisd en samen, maar je loopt dezelfde risico’s. Ook stellen worden beroofd of erger. Juist als je niet alleen bent, kun je sneller afgeleid zijn (bv doordat je zit te kletsen) of een schijnveiligheid voelen, en de alertheid verliezen.
Dus gewoon alert zijn en geen domme dingen doen.

Zie Zuid-Amerika forum voor onderwerpen over veiligheid, routes etc. En zie ook mijn gratis veiligheidstips op mijn site (via handtekening).

In je eentje ben je ultiem flexibel en vrij. Ook zit je dan in de bus meestal naast een local, de ideale manier om je Spaans te oefenen! En meer te leren over hoe de mensen daar leven.

Je komt onderweg (bv in hostels, je taalschool en tijdens lokale tourtjes) genoeg andere reizigers tegen met wie je eventueel stukjes samen kunt op reizen.
Dan weet je ook meteen of het klikt en is het allemaal wat minder beladen dan zo van tevoren afgesproken.

Maar hoe meer je met Nederlanders of andere toeristen omgaat, hoe minder goed het is voor je Spaans.

Je huidige plan zorgt wel dat je start in goedkope landen en eindigt in flink dure landen (Argentinië en Brazilië). Het geld zal dan opeens veel sneller je portemonnee uit vliegen dan in de eerdere maanden. Dat is niet zo leuk… Weet ik uit ervaring. Het is relaxter om te eindigen met de goedkopere landen.

En in hoeveel tijd wil je dat allemaal doen? Ik adviseer je om minstens 3 weken reistijd per land te nemen, liever 4 weken per land. Anders spendeer je in verhouding veel teveel tijd in bussen.

Reken er ook op dat vliegen naar Buenos Aires duur zal zijn. Vliegen over grenzen is duur in Zuid-Amerika. Misschien kun je beter over land reizen vanuit Bolivia naar Brazilië (Pantanal) of Argentinië. En zorgen dat je vlucht naar Europa vertrekt uit Buenos Aires of uit Rio, zodat je niet over land terug hoeft naar Quito. (Open jaw ticket)

Succes!

Hai Cecilia,

Ontzettend bedankt voor je tips! Zal ze zeker in overweging nemen!

M’n globale route staat zo goed als vast omdat ik me heb laten vertellen dat je beter niet in Arentinie Spaans kunt leren omdat het daar zo anders is dan in de rest van Zuid Amerika. En in Brazilie spreken ze natuurlijk geen Spaans.
Maar ik zal er in ieder geval rekening mee houden dat het geld sneller op raakt in deze 2 landen, dan moet dat wel goed komen.

Waarschijnlijk is het meer het idee dat alleen ook maar zo alleen is, en waarschijnlijk heb je gelijk dat je met zijn 2en niet veel sterker staat dan alleen als het om veiligheid gaat. Uiteraard ben je flexibeler in je eigen plan als je alleen bent en zul je er ook wel aan wennen en tijdens je reis andere reizigers ontmoeten. Het lijkt me ook zeker erg leuk om in contact met locals te komen (hopen dat ze goede bedoelingen hebben).

Maar toch, ik sta nog open voor reacties om stukjes samen met iemand te reizen.

Anyway, dank je wel Cecilia!

Martijn,

De interesse voor Zuid Amerika is de taal, de locals en de diversiteit aan natuur en cultuur.
Als je 3 maanden de tijd hebt moet je natuurlijk een keuze maken en kun je niet alle landen bezoeken.
Heb er niet lang over na hoeven denken, sommige landen trekken je nou eenmaal dan andere landen.
Peru wil ik in ieder geval niet overslaan vanwege Machu Pichu.

Waar ga je starten, Azie?

Groetjes,
Nathalie

Hoi Nathalie,

Wanneer ben je in Peru en Bolivia denk je?

Hai Sarah,

De verwachting is ergens tussen 6 en 14 april aan te komen in Lima en vandaaruit Peru en Bolivia te verkennen.
Wat zijn jouw plannen?

Groetjes,
Nathalie

Heej Nathalie,

Je hebt gelijk, het lijkt een hele lange periode 3 maanden, maar de tijd gaat denk sneller dan je er erg in hebt.
En inderdaad, er zijn landen die je wel liggen en andere laat je liever links liggen.
Mijn start zal naar Dubai/Abu Dabi, waarna ik Zuid-oost Azie wil ontdekken met daarbij Oceanië.
Dan zal het vervolg zijn in Argentinië en Brazilië, maar nu je Machu Pichu onder de aandacht brengt… Wil ik die er ook wel bijpakken.
Op dit moment heb ik ook teveel landen die ik wil bezoeken, daarom ga ik vandaag naar het reisbureau om daar over te gaan praten. Kijken wat ze aanraden/afraden of adviseren over hoelang je ergens je ongeveer de tijd voor nodig hebt.

Wanneer ik meer weet zal ik je op de hoogte houden :wink:

Groetjes

Martijn,

Als je naar Zuid-Oost Azie gaat, vergeet dan niet de Filipijnen mee te pakken!
Ik was daar 3 weken (veeeeeeel te kort) in februari en het was in één woord FANTASTISCH!
Blijf alleen niet in Manilla hangen, 1 nacht in een airporthotel en door naar de eilanden… Nog nooit zo’n akelige stad meegemaakt als Manilla!
In de dorpjes en stadjes op de eilanden zijn de mensen vriendelijk en behulpzaam en kom je de mooiste natuur tegen!
De rijstterrassen in het noorden hebben wij moeten missen omdat we doodziek werden in Manilla, maar dat is geloof ik wel een aanrader!

Anyway, we horen wel weer als er duidelijkere planning is over Zuid Amerika.

Groetjes,
Nathalie