Reisgenoten Gezocht!

Hallo!

Ik wil in mei 2005 een fly-drive vakantie door Schotland gaan maken. Op dit moment ben ik begonnen hiervoor een groep samen te stellen. Waarom nu al? Omdat ik graag wat contact opbouw met de mensen waarmee ik dan dag in, dag uit mee te maken heb.

Wat is kort verwoord de bedoeling?

Met het vliegtuig gaan we naar Schotland, daar rijden we met de (vanuit Nederland) gehuurde auto naar het hotel. Na een nachtje slapen rijd je ca. 250 km naar je volgende hotel. Hoe je daar komt mag je zelf weten, de reisorganisatie heeft een aantal hotels gereserveerd zodat je bijna iedere dag in een ander hotel zit. Het leuke is dat je helemaal vrij bent, nergens aan gebonden alleen zul je in ieder hotel wel weer 's avonds de mensen tegenkomen die ook aan deze fly-drive meedoen en dus ook dezelfde route volgen. Verschillende reisbureau als o.a. OAD, Toerkoop bieden bovenstaand concept aan.

!! Het is ook mogelijk dat er voor gekozen word om geen overnachtingen vanuit Nederland vooruit al te reserveren en zelf plaatsen kiezen waar we overnachten (bijv Bed&Breakfast), dit geeft natuurlijk nog meer vrijheid.

Wat zul je bij deze fly-drive onder andere zien?

Het bekende Loch Ness, de prachtige Schotse Hooglanden (zie oa Highland Games), Edinburgh, Isle of Skye, bekende whiskydistilleerderijen, Fort Augustus, Loch Lomont, Fort William, kastelen uit de film Braveheart dat zijn toch wel de trekpleisters. Je rijd tijdens deze road trip het hele land door en zult vele plaatsen, prachtig (ruige) natuur zoals de Highlands en je zult terwijl we het hele land doortoeren natuurlijk veel mensen en plaatsen zien, kortom een indrukwekkende ervaring.

Vaak wordt gedacht dat Schotland een zeer nat land is. Dat gaat wel enigszins op voor het westen, maar centrale en oostelijke delen krijgen een vergelijkbare hoeveelheid regen te verwerken als Nederland (ongeveer 800 mm per jaar). Temperaturen in centraal en oost Schotland zijn eveneens vergelijkbaar met die en Nederland en België, terwijl die in het westen door de invloed van de golfstroom heel gelijkmatig zijn, het vriest daar vrijwel nooit. Vlakbij Poolewe in Wester Ross liggen de “Inverewe Gardens” met daarin palmbomen, hoewel het op dezelfde hoogte ligt als Moskou. De droogste maanden zijn mei en juni, ook zijn er in mei nog geen midges. Vanwege de noordelijke ligging duurt de nacht in juni maar vier uur. Schotland zal geen standaard strand- en zuipvakantie worden (dat wil niet zeggen dat je tijdens zo’n vakantie minder zult drinken) maar inhoudelijk zeker een verrijking.

Heb je interesse of wil je meer weten stuur dan een mailtje of kijk even op mijn website.

Groeten Edwin

terweijden@planet.nl
http://www.terweijden.tk