Hallo, ik ben Tim, een 30 jarige Gentenaar die per toeval in Aalst is beland.
Aangezien ik dol ben op autovakanties en ik nu sinds kort een wagen van de zaak heb (een volvo s60 2.4 liter), plan ik ook dit jaar weer om met de wagen op reis te gaan. Het is de bedoeling om met de tent (of meerdere tenten en wagens) te gaan. Ikzelf heb een quechua 4x2 tent, geschikt voor 4 personen met 2 slaapkamers en een middenconsole en beschik over een ijskast, kookvuur, met alles erop en deraan.
Datum: Ergens tussen juni en september
Land: voorkeur: Portugal, , 2de keus: Spanje
Periode: 14 dagen max
Het wordt een reis waarbij natuur en genieten centraal staat, en het is niet de bedoeling om continu te gaan feesten, dat kunnen we hier thuis ook!
Als het Portugal wordt staat er sowieso vast: Amarante, De tuinen van Mateus, en Porto (de degustatie van porto’s en sherry’s) (Noord Portugal), en misschien nog wat dieper naar beneden tot wie weet wel Lissabon.
Als het Spanje wordt wil ik in ieder geval Madrid meepikken, en ook dwars door Aragon reizen!
Er wordt een budget opgemaakt van maximum 500 euro per persoon… met hoe meer personen we zijn, hoe goedkoper het wordt!
voor twee personen in 1 wagen:
heen en terug + 14 dagen overnachting op een goed voorziene camping met 1 tent +1 wagen, inclusief electriciteit: +/-424 euro per persoon. Exclusief eten en drinken en zakgeld…
voor drie personen in 1 wagen (goed haalbaar):
heen en terug + 14 dagen overnachting op een goed voorziene camping met 1 tent +1 wagen, inclusief electriciteit: +/-318 euro per persoon. Exclusief eten en drinken en zakgeld… indien 2 tenten met elec + 1 wagen: +/-371 euro per persoon indien 1 tent met elec + 1 tent zonder + 1 wagen: +/-351 euro per persoon voor 4 personen in 1 wagen (wellicht wat krappermaar dit lukt):
heen en terug + 14 dagen overnachting op een goed voorziene camping met 2 tenten +1 wagen, inclusief electriciteit: +/-291 euro per persoon. Exclusief eten en drinken en zakgeld… indien 2 tenten met elec + 2 wagens: +/- 424 euro per persoon indien 1 tent met elec + 1 tent zonder + 2 wagens: +/-336 euro per persoon
Er zijn al reeds wat mensen geinteresseerd, doch is nog niemand 100% zeker, laat die racties maar komen via msn : [EMAIL=“tim@topradiochat.be”]tim@topradiochat.be !
Ik ga in juni 3 weken naar Spanje (in principe met het vliegtuig, maar ik kan natuurlijk ook met jou meerijden;)) en wil behalve Madrid (waar mijn beste vriendin woont) ook 2 weken in het zuiden rondreizen. Misschien een plan om iets samen af te stemmen?
hmmm… mja wie weet kunnen we wel iets overeen komen, doch ik kan maximum 2 weken op reis… heb een nogal belangrijke job, drie weken na elkaar kunnen ze me niet missen
Ja, maar dan zou ik alleen de heen- of terugweg mee kunnen reizen en dan zelf een enkeltje vliegen kunnen boeken… bijvoorbeeld
Heb je al andere reispartners ook?
hangt er van af wat precies je bedoeling is natuurlijk.
ben je van plan enkel mee te rijden en in spanje je plan te trekken? of is het de bedoeling dat we naar madrid gaan, daar enkele dagen blijven en doorgaan naar het zuiden?
momenteel heb ik nog geen andere reispartners, wel geinteresseerden, maar ik verwacht dat dat niet veel zal opleveren…
ik heb in ieder geval sinds vandaag m’n nieuwe volvo, MET afneembare trekhaak, EN ik heb een volledig afsluitbaar (metalen deksel) aanhangwagentje
ik had eerder je tweede scenario in gedachten
Kan jij na 2 weken terugrijden en kan ik met het ov verder … Is dat een serieus idee?
Ik heb al bijna 7 jaar mijn rijbewijs, heb zelf een auto (rij dus elke dag bedoel ik) en heb alleen in mijn eerste jaar een aanrijding gehad … Ik ben 25, kom uit Tilburg, werk in de gehandicaptenzorg en voor de lol in popcentrum 013.
hmmm en wat moet ik me voorstellen bij madrid? waar gaan we overnachten? waar overnachten we dan als we rond trekken?
en alleen terugkeren… hmm… mjah, ok… kan ik doen… doch had ik eerder het samen uit samen thuis gedoe in gedachten.
als je bij die vriendin bent, wat doe ik dan intussen?
dat je 7 jaar met de wagen rijdt, en nog bijna geen ongevallen hebt gehad is heel goed, maar m’n wagen is een bedrijfswagen, daar kan enkel ik mee rijden… nu geen nood, ik heb 9 jaar achter het stuur van een vrachtwagen (trekker oplegger) gezeten, en heb continu spanje en engeland gereden, dus lange afstand rijden is me niet onbekend… vorig jaar om 15u vertrokken uit hasselt richting venetië met de wagen, en de volgende morgen om 4u stond ik voor de camping… alles zelf gereden, en in totaal een uur stilgestaan… enkel om te tanken, en even om te eten
ben dat echt gewoon dus afwisselen is niet nodig, als ik te moe word stop ik sowieso om even een half uurtje te slapen…
anyway… laat me eens weten wat je zo precies allemaal in gedachten had van steden die je wil bezoeken, zodat ik eens een berekening kan maken van wat dit alles precies zou kosten… en laat me tevens eens weten wanneer je dit precies zou willen doen…
Hallo Tim
Het lijkt me een zeer leuk en niet te duur idee. Ik vraag me alleen af in welke leeftijdscategorie je moet zitten. Ikzelf ben een 52 jarige dame uit belgisch limburg. Hebben er nog mensen van rond deze leeftijd gereageerd? Ik zou meekunnen tussen 1 juli en 25 juli, liefst Portugal.
Laat maar iets weten.
mijn mail adres: [EMAIL=“aagjepeeters@hotmail.com”]aagjepeeters@hotmail.com
groetjes en alvast succes Agnes