Reisgenoten gezocht voor in Indonesië, Mal, Thai, Laos en Vietnam - Mrt t/m aug 2008

Hallo!
Over twee maanden verwacht ik (24, m) afgestudeerd te zijn als sociaal geograaf en om het werken dan nog maar even uit te stellen heb ik besloten een half jaartje te gaan reizen in ZO-Azië. Tot nu toe reis ik alleen en het lijkt me dus leuk om voor korte stukken van mijn reis met wat mensen af te spreken, wat tips uit te wisselen en misschien wat mee verder te reizen.
Ik heb een ticket geboekt die mij op 5 maart naar Denpasar (Bali) brengt en op 19 augustus weer thuis brengt vanuit Hanoi (Vietnam). Voor de reis daartussen heb ik slechts een paar vage ideeen:

• Vanuit bali eilandhoppend oostindonesië af, per vliegtuig/boot weer terug en daarna richting Jakarta.
  • per vliegtuig naar Kuala Lumpur en een paar dagen dat deel van Malaisië verkennen.
  • Vanuit het zuiden Thailand binnen reizen, een duikcursus nemen, Bangkok bezichtigen en door naar noord-Thailand naar oa Chiang Mai en Nong Khai.
  • Daarna Laos en Vietnam.

Lijkt het je leuk om een deel mee te reizen of ergens wat af te spreken om verhalen uit te wisselen laat het dan weten! Ik ben erg flexibel wat tijdsplanning en bestemming betreft, want voor mij is het gebied en het backpacken toch allemaal nieuw. Reageer hier of mail naar [EMAIL=“ehaker@hotmail.com”]ehaker@hotmail.com, tips zijn uiteraard ook welkom :nod:

Hoi,

Mooie route.

Ik (m 24) ben van plan ook in maart/april te gaan reizen, maar dan andersom. Pak de transmongolie express en reis overland door ZO Azie richting Indonesie.

Begin dit jaar 3 maanden in Thailand Laos Cambodja geweest en wil nu deze landen en de rest van Azie weer bezoeken.

het is de bedoeling om minimaal 6 maanden weg te blijven, maar dat kan ook maar zo een jaar worden.

Waarschijnlijk kruisen we elkaar wel ergens…:chin::arrow:

Ik reis in principe ook alleen (is me uitstekend bevallen),
maar het is zeker leuk om medereizigers te treffen en lekker sterke verhalen uit te wisselen:teeth:.

Vragen/tips over (het noorden) van Thailand, Laos en Cambodja? Just Ask…

Groet JP

Fijn om te horen dat het alleen reizen kennelijk goed bevalt :smile: Zou leuk zijn om je ergens halverwege te ontmoeten, maar daarvoor zijn de reisplannen nu natuurlijk nog te vaag.

Ik ga trouwens waarschijnlijk via travel-to-teach Engels les geven in Bali in maart en in Nongkhai in Juni, ben jij begin dit jaar daar misschien geweest? Vraag me namelijk af of Nongkhai het waard is om er een maand te blijven…?

Groet, Elmar

hoi
21 mei vlieg ik naar bangkok. Ik heb beloofd dat ik begin december weer op kom dagen op mijn werk.
in die tussentijd zou ik graag thailand laos cambodja vietnam (weer) thailand maleisie singapore en brunei willen bereizen. Ook is het bij mij de bedoeling alleen te reizen maar het lijkt me leuk om af en toe eens met andere nl-ers iets af te spreken en misschien even samen of met een groepje verder te reizen.
behalve mijn heenreis en hele globale planning van de landen ie ik graag zou willen zien is mijn plan nog een beetje vaag (en dat zou ik ook zo graag willen houden). dus misschien kunnen we gewoon een keer mailen tijdens de reis om te zien of onze paden zich kruizen?
mijn mailadres = [EMAIL=“xxx_lotti@hotmail.com”]xxx_lotti@hotmail.com
groetjes lotte
www.lotte-op-reis.shareyourstory.nl

Hoi Elmar,

Hoe bevalt je reis?
Ik ben in de periode 17 juli tot 17 augustus ook in Laos te vinden. Misschien leuk om samen een stuk te reizen!
gr. Hanneke

Hee Hanneke,
het reizen is super. Uiteindelijk alleen gegaan, maar mede vanwege een onafgebroken stroom van backpackers die ik ontmoet in dit gebied van de wereld is het een fantastische ervaring! Ik ben nu een maandje in noord Thailand vrijwilligerswerk aan het doen, en dan heb ik nog maar anderhalve maand om zowel Laos, Cambodja, als Vietnam te zien. Ik blijf dus niet voor dezelfde tijd in Laos als jij. Wel race ik er in die periode doorheen en ik vind het altijd leuk om mensen te meeten en verhalen uit te wisselen! Rond 10 juli stoom ik waarschijnlijk vanaf Chiang Mai Laos binnen en ga dan door Laos naar het zuiden richting 4000 eilanden in ongeveer 2 weken, maar uiteraard staat niks nog vast. Als je een stukkie mee wilt reizen in die periode ben je van harte welkom en anders heel veel plezier met je reis!
grtz Elmar (http://elmarhaker.waarbenjij.nu)