Reisgenoten gezocht (2011)

Hoi!
Ik ben van plan een jaartje op wereldreis te vertrekken voordat ik ga studeren aan het unief. Ik ben 15 jaar, dus ik ben van plan om van Juli 2011 te vertrekken en in Juni 2012 terug te komen.

Het is me wel al opgevallen dat ik een van de jongste ben op deze site en dat mijn plannen veel verder in de toekomst zijn, maar ik vind dat goed, want dan kan ik mijn eventuele reisgenoten beter leren kennen. Ik heb wel al een vriendin gevonden die mee in Europa wilt rondtrekken gedurende de eerste twee maanden, maar ik zie het niet meteen zitten om de rest in mijn eentje te doen. Het is tamelijk moeilijk om iemand te vinden die avontuurlijk genoeg is en een jaartje wilt reizen, daarom heb ik besloten om een kijkje te nemen op het internet.

Ik zoek dus iemand rond mijn leeftijd ongeveer (15-22 jaar), man of vrouw, het maakt me niet uit en het lijkt me een goed idee om in een groep te reizen van max 4 personen.

Ik heb mijn eigen ideëen uiteraard al klaarstaan, maar ik sta erg open voor suggesties en hou er wel rekening mee dat ik een laag budget wil houden.
Mensen die deze tekst lezen, mogen ook raadgevingen achterlaten in verband met een wereldreis, zelfs als ze niet geïnteresseerd zijn in meereizen.

Hey, dat zou ik ook leuk vinden. Komt goed uit, ben dan namelijk ook afgestudeerd! Ik zou zo graag nu willen, ik zit altijd informatie op te zoeken wetend dat ik nu toch niet kan maar pas later.
Ik ben een meisje, ben 18 jaar! En dan ben ik 20…Nou mischien wie weet, dat we samen kunnen gaan aangezien niemand in mijn omgeving ‘‘de grote stap’’ durft te zetten.

Groetjes,

Estelle

Hoi Innes en Estelle!
Ik heb ook de plannen om in 2011 na mijn studie te gaan reizen. Zuid-Amerika wil ik heel graag zien. Ik heb al veel mensen ontmoet die er ook zijn geweest. Het liefst ga ik met een jongen reizen, voor t gevoel van veiligheid. Meisjes zijn namelijk altijd een makkelijkere prooi…
Mijn plan is om de eerste weken een Spaanse cursus te volgen voordat de reis écht gaat beginnen. Vanaf september ga ik ook Spaans op school volgen.
Misschien zijn er jongens die dit ook aanspreken?
Ik woon in Den Haag en ben nu 21 jaar.
Groetjes, Joy

Hoi Innes, Estelle en Joy,

Ik zit er nu al een paar weekjes mee in m’n achterhoofd om ook een reis te maken. Ik heb nog helemaal geen plannen maar ik weet wel dat ik zo’n soort reis wil maken. Het enige wat me enigzinds tegen zit is de zoals Innes al aanhaalde de koste ndie zo’n reis met zich meebrengt. Dus op dat vlak moet ik nog overtuigt worden. Zelf ben ik een jongen van 22 jaar en ben sinds kort verhuist van België ( Leuven) naar Nederland (Dordrecht).

Groetjes Tim