Reisgenote gezocht voor een avontuurlijke reis naar midden/Zuid-Amerika of het Caribisch gebied
Ik ben op zoek naar een reisgenote die, net als ik, houdt van een avontuurlijke vakantie en niet alleen de toeristische plekken wil zien, maar vooral de sfeer van een land wil proeven, het dagelijkse leven en de bewoners wil ervaren én natuurlijk mooie plekken en bijzondere dieren wil ontdekken.
Ik zoek iemand die het leuk vindt om op eigen gelegenheid rond te reizen, bijvoorbeeld met lokaal vervoer, een huurauto of taxi. Zelf verdwaal ik nog op een postzegel
en dat weerhoudt me er helaas van om dit soort reizen alleen te maken. Terwijl ik juist van avontuur en ontdekken houd.
Ik ben alleen niet het type dat dit allemaal wandelend of fietsend wil doen. Geef mij liever een auto, bus, boot of taxi om op ontdekkingstocht te gaan. En als we onderweg ergens belanden waar we eigenlijk helemaal niet van plan waren te komen, kan dat natuurlijk zomaar het leukste onderdeel van de reis worden.
Qua activiteiten ben ik zeker niet vies van wat spanning: ziplinen, parasailen en luchtballon varen vind ik geweldig. En op mijn to-do-lijstje staan onder andere nog deltavliegen, paragliden, parachutespringen en een rope swing.
Daarnaast lijkt het me geweldig om tijdens de reis dieren in hun natuurlijke omgeving te spotten. Van apen en luiaards tot kleurrijke vogels, zeeschildpadden of andere bijzondere dieren die we onderweg tegenkomen.
Mijn voorkeur gaat uit naar Midden/Zuid-Amerika en het Caribisch gebied. Ik denk aan een reis van minimaal twee weken, bij voorkeur in januari of februari
Lijkt het je leuk om samen zo’n reis uit te stippelen en vooral ook te kijken waar we onderweg terechtkomen? Dan hoor ik (59jr) graag van je!
Hallo Marieke,
Centraal- en Zuid Amerika zijn zeker goede regio’s voor avontuurlijke vakanties en ik kan ze uit eigen ervaring aanbevelen maar ik ben benieuwd naar het volgende: Ben jij bekend met cultuur in deze regio’s? Hoe goed is jouw Spaans en/of Portugees? Weet jij dat januari en februari de drukste, warmste en duurste maanden zijn in deze regio’s? Wil jij in minimaal twee weken luchtballon gaan varen in Bolivia, paragliden in Brazilië, luiaards en kleurrijke vogels spotten in Costa Rica en gaan ziplinen in Argentinië? Als ik jou een advies mag geven voor een succesvol, betaalbaar en veilig avontuur: Maak een lijst met dingen die jij wilt doen en/of zien. Zet geen dingen op de lijst welke jij dichterbij huis ook kunt zien/doen. Maak een lijst met dingen welke specifiek zijn voor deze regio’s. Ga dan na waar jij die dingen kan zien/doen en concentreer je daar op. Centraal- en Zuid Amerika zijn geen regio’s als Europa, andere culturen, regels, gebruiken en gevaren. Een ‘we zien wel waar we uitkomen’ reistype kan ik jou sterk afraden.
Hoi tmonteiro,
Bedankt voor je reactie. Wellicht moet ik de tekst nog wat bewerken zodat het duidelijker is, denk ik nu ik jouw reactie lees. Ik ben op zoek naar iemand die meer reiservaring heeft en me mee “op sleeptouw” wil nemen, om het zo maar te zeggen.
Het is niet zo dat ik alles wat in m’n oproep staat in 2 weken gedaan wil hebben hoor.
Dat is misschien niet helemaal duidelijk.
Het ligt natuurlijk ook aan de bestemming.
Wel hoop ik met mijn oproep iemand te vinden die ook in is voor wat van hetzelfde avontuurlijke.
Groetjes Marieke
Hoi Marieke, Kijkend naar jouw wensenlijstje (en afhankelijk van jouw budget) kan ik je Costa Rica en/of Brazilië aanbevelen. Ik ben zelf niet zo avontuurlijk ingesteld, ik ga voor de cultuur, sfeer en het dagelijkse leven in de regio. Succes met je nieuwe oproep.