Reisgenootje voor backpacken door Israel of Jordanie

Hoi!
Ik ben Julia, 20 jaar en tweedejaars student in Maasticht. Deze zomer (juni/juli) wil ik voor ongeveer 4 weken gaan backpacken door Israel of Jordanie. Het lijkt me echt geweldig om de cultuur en natuur daar te leren kennen. Maar natuurlijk ook het nachtleven!

Dus heb je ongeveer dezelfde leeftijd en lijkt het je gezellig om deze resi samen te maken? Stuur dan een berichtje!

Groetjes,
Julia

heej tof idee, wat zijn je plannen ongeveer? hoe wil je erheen gaan en slaapplaatsen enzo?

Hey!

Ik heb alles nog niet helemaal doordacht ofzo. Het is allemaal nog een beetje in ontwikkeling. Maar ik wil gewoon erheen vliegen en overnachten in hostels.

Dingen die ik graag zou willen zijn: jeruzalem, haifa, de woestijn, dode zee, (als er genoeg geld is) duiken in eilat, naar het Distant Heat festival in Jordanie (23/24 juli), Petra…

Maar als je meer wil weten, mail me dan even: [EMAIL=“julia.rupert@gmail.com”]julia.rupert@gmail.com

eilat ben ik al een keer geweest, is zeker aan te raden… als ik jouw was zou ik dan ook wat geld opzij leggen zodat je kan duiken met dolfijnen, ik heb zelf al men rescue brevet dus duiken vind ik zeker een heel erg goed idee… en je plannen trekken me erg, maar ik denk dat er door de oorlog erg weinig toerisme is en ik denk niet dat het erg verstandig is om erheen te gaan…

Wat onwijs vet, duiken met dolfijnen. Ik begin gelijk met sparen, haha. Maar over de oorlog gesproken: Israel heeft geen negatief reisadvies. En als je niet in de buurt komt van de Palestijnse gebieden merk je hier vrij weinig van…tenminste dat heb ik altijd gehoord. Maar wat vind je dan van Jordanie?

haha naja als nederlandse vrouw krijg je veel aandacht laat ik maar zegge:P maar onwijs mooi ik weet even niet meer de preciese naam, maar de bergen daar zijn gewoon geen woorden voor… ik zou het echt gaan doen als ik jou was… ik zit alleen een beetje te twijfelen omdat ik er al geweest ben… thailand trekt me heel erg… maja ik zou het echt doen

www.couchsurfing.com het leukste en het goedkoopste! kijk maar even

Thailand ben ik juist al geweest. Niet backpacken, maar met de ouders in hotels. Mijn tip voor thailand: fietsen door Bangkok. Je fietst door sloppenwijken en door een schiereiland van Bangkok door de jungle. Echt geweldig. Het bedrijf dat die tours verzorgt heet ABC Cycling geloof ik.

Maar voor mij wordt het deze zomer echt het midden-oosten, omdat die cultuur me erg aanspreekt. Maar ik snap wel dat als je er al welles geweest bent je toch een ander deel van de wereld wil ontdekken!

Reisgenoot ook goed? Ik ben deze zomer van 5 tot 16 juli in Israel, en ik ben dan ook van plan om naar Tel Aviv, Jeruzalem, de Dode Zee etc. te gaan en ik ga helemaal alleeen…aan de ene kant spannend en leuk, maar aan de andere kant lijkt het me ook gezellig om (een deel) van de reis met iemand anders te delen…bijvoorbeeld het stukje Jeruzalem/Dode Zee?
Ik ben trouwens 18. Oh…en ik zou BIJNA in maastricht gaan studeren, maar ik heb toch gekozen voor de erasmus uni in rotterdam :stuck_out_tongue: Maar jullie hebben wel een mooie kantine! tenminste, de economische faculteit.
Haha ach ja, laat het me maar weten of het je wat lijkt

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon7.gif

xx