Reisgenootje Thailand en/of Zuid-Afrika :)

Hallo allemaal,

Ik ben Suzan en ik ben 18 jaar. Ik zit nu in mijn examenjaar van het VWO en wil ontzettend graag een tussenjaar. Samen met een vriendin hebben we al plannen gemaakt voor een budgetreis van ongeveer 5 maanden naar Thailand en Zuid-Afrika. Helaas is ze afgehaakt omdat ze toch liever direct aan de studie zou willen beginnen. Ik wil het daarentegen nog wel heel graag en zoek dus nog gezelschap ;).
De ideeën mogen nog helemaal veranderd worden, maar dit was het idee wat we destijds hadden.

De reisdata hadden wij bedacht voor 1 november tot 1 april. Dit kan ook veranderen, ik heb het hele (school)jaar de tijd.

3 maanden Zuid-Afrika:

• 1 maand vrijwilligerswerk via Kilroy of Aviva op een crèche of basisschool
  • 2 maanden Rondreizen door Zuid-Afrika
    ~Buspas Bazz Bus (Hop on, Hop off bus, stopt bij 180 hostels in ZA)
    ~Hostels met gedeelde keuken (Verblijf en eten is relatief goedkoop)
  • Geen visum nodig, wel inentingen

2 maanden Thailand:

• Eerste maand vooral het noorden bekijken (o.a. Bangkok en Chiang Mai)
  • Tweede maand naar het zuiden omdat er in het Noorden smog kan zijn.
    ~Hier eilandhoppen
    ~Hostels boeken via booking.com
    ~Reizen door het land met binnenlandsvluchten (zijn erg goedkoop), night train of buspasses
    ~Eten: street food, goedkope restaurantjes.
  • Visum is ter plekke te regelen of kun je vooraf regelen, wel inentingen

Vliegreis: Jongerenreis van Kilroy. Amsterdam –> Kaapstad -(bus)-> Johannesburg –> Bangkok – > Amsterdam (€900)

Laat me weten wat je ervan vindt en of het je wat lijkt.

Groetjes Suzan :slight_smile:

Hooi suzan,
Dit plan klinkt als muziek in mn oren. Neem even contact met mij op via fb is makkelijker kletsen. Groetjes joyce cuunders

Heee,

Wat een gaaf plan! Ik hoop dat ik nu ook m’n vwo diploma heb en wil daarom graag een tussenjaar nemen. Ik ben van plan om naar NieuwZeeland en Zuidoost-Azie te gaan, maar Zuidafrika lijkt me ook helemaal geweldig. Mijn plannen staan nog helemaal niet vast, wel wil ik graag ongeveer ergens in oktober vertrekken. Zodat ik eerst de hele zomer nog kan werken, want het kost helaas zoveel geld :frowning:
Het lijkt me leuk om samen met iemand te gaan, dat is wel net zo gezellig en wat minder eng hahaha.

Als het je leuk lijkt, laat het me maar weten :slight_smile:

Groetjes Mandy Schepers, ik heb wel facebook, is wel handiger denk ik.