Ben net terug uit Iran. Laat je niet gek maken. Het eerste wat ik hoorde toen ik in Tehran landde was “Welcome in Iran” en dat is zo gebleven. Heb me nog nooit ergens zo welkom gevoeld. Loneley planet is een must ( komt net een nieuwe uit) en een bezoek aan de woestijn (Kuhr/Garmeh) naast al het moois in de steden en vriendelijk mensen die snakken naar berichten uit het westen. Als vrouw allen reizen is geen probleem.Je moet je aanpassen met hoofddoek op en achter in de bus gaan zitten. Goede reis
Hoi, ben je al terug uit Iran ?
Hoe is het geweest ?
Groetjes,
Julius
Ben terug al sinds medio juni… Zoals ik al schreef, fantastische reis, vriendelijke mensen, verrotte politiek (ook aan onze kant) ; gaan en je openstellen voor andere mensen en bij terugkomst ook realiseren dat ook wij gekleurde informatie krijgen.
Ik ben aan het kijken om in de zomer van 2013 naar Iran te gaan.
Is reizen als vrouw alleen aan te raden?
Hoe he je hotels/hostels geregld? Ter plaatse of via internet in NL?
Hb je goede tips om naar toe te gaan?
Op de site van Iran Silkroads staat een reactie van een vrouw die 9 dagen alleen door Iran is gegaan. Ik meen dat je haar zelfs mag schrijven. Volgens mij is ze in 2011 geweest dus even een aantal reacties terug kijken.
Reizen als vrouw alleen in Iran is helemaal geen probleem. Iedereen is ontzettend behulpzaam en zolang je je aan de regels van het land houdt zul je overal bijzonder hartelijk als gast ontvangen worden.
Ik weet echter niet hoe het reizen tijdens de Ramadan zal bevallen als je helemaal alleen bent. Het is erg warm in Iran tijdens de zomer en eten en drinken op straat is beslist niet aan te raden in die periode. Veel restaurantjes en sandwich-bars zijn overdag ook gesloten omdat er vrijwel geen klanten zullen komen. Alles draait op een heel laag pitje omdat het overgrote deel van de bevolking overdag niets eet of drinkt. De Ramadan valt in 2013 van 8/9 juli t/m 7 augustus.
Dubai98, Ik ben me ook aan het orienteren op een reisje naar Iran, alleen kan ik niet volgend jaar omdat ik dan naar Centraal Amerika en Colombia ga, maar het zit er dik in dat het er in 2014 van zal gaan komen…
Dus mocht je aankomende zomer niet gaan… je mag me altijd een bericht sturen!