Reisgenootje gezocht Thailand/Laos/Cambodja jan/ feb 2012

Hey allemaal!

Ik ben Jamie (V), 30 jr en kom uit Amsterdam.
Ik ga van 3/1 t/m 7/2 rondreizen door Thailand en mogelijk
nog Laos of Cambodja. Ik hou van een actieve vakantie
met veel natuur en cultuur maar tussendoor lekker relaxen
aan een mooi strand vind ik ook zeker niet verkeerd!
Het lijkt me leuk om, in ieder geval een deel, samen te reizen!
Interesse? Let me know!!

Groetjes Jamie

Hoi Jamie,

Superleuk. Ik ben van plan om begin januari naar Bangkok te vliegen en dan door te reizen naar Cambodja. Ik ga maar drie weken ongeveer maar misschien leuk om een tijdje samen te reizen?
Ik ben overigens 34 jaar en woon in Den Haag. Ik heb al veel vaker gereisd en vorig jaar alleen naar Thailand geweest voor het eerst. Was echt super, vandaar dat ik weer weg wil nu :-).

Ben benieuwd of je al concrete plannen hebt?

Gr. Eveline

Hey Eveline,

Ook gave vakantieplannen, leuk! Hoe was Thailand vorig jaar?
Ik heb nog geen hele duidelijke route gepland, ik denk het grootste
deel Thailand (dus als je nog tips hebt?) en als het uitkomt qua route
mogelijk een deel Laos of Cambodja, ik wil vooral niet hoeven haasten.
Ga jij meteen door naar Cambodja?

Groetjes Jamie

Hey Jamie,

Thailand vond ik echt geweldig. Ik denk overigens dat ik eerst in Bangkok overnacht, wel zo relaxed en dan de volgende dag richting Koh Samui vertrek (zuiden van Thailand) of inderdaad meteen door naar Cambodja en dan op de terugreis naar Koh Samui maar dat is minder logisch. Als ik eerst naar het zuiden ga, kunnen we misschien stukje samen optrekken?
Thailand is echt serieus geweldig. Ik heb 10 jaar geleden ongeveer al een keer drie maanden door Thailand gereist dus ik heb alles wel zo’n beetje gezien. Ik vond Kanchanaburi heel indrukwekkend, dat is aan de grens met Birma. Verder vond ik dus Koh Pangang, Koh Samui en Koh Tao heel leuk, vandaar dat ik vorig jaar terug ben gegaan. Het noorden is ook prachtig, heel groen en ik vond vooral dat stukje tegen Laos aan zo mooi. Ik kan wel uren over Thailand praten, het is echt heel relaxed. Je moet echt naar Krabi en Koh Phi phi gaan, al was dat laatste wel voor de Tsunami dus geen idee hoe het nu is?

Ik heb er al helemaal zin in weer. Stel dat ik eerst naar Zuid- Thailand ga, dan kunnen misschien wel stukje samen reizen :slight_smile:
Heerlijk dat je nog geen concrete plannen hebt hoor, kan je zelf beetje invullen wat je wilt gaan doen en daar ook nog ter plekke van afwijken.
leuk!!

Groetjes Eveline

Hey!
Ik word helemaal enthousiast van je verhalen!! Ik weet in ieder geval bij wie
ik moet zijn voor tips :smile:. Lijkt me leuk om eventueel te meeten als je eerst naar Zuid-Thailand gaat. We moeten elkaar maar ff op de hoogte houden van de plannen.

Groetjes Jamie

Hoi Jamie en Eveline,

Jullie plannen klinken goed!
Momenteel zit ik in India, hier doe ik vrijwilligerswerk. Begin januari (rond de 8e) vlieg ik naar Bangkok om ook rond te reizen. Wellicht leuk om een stukje samen te doen? Weten jullie al hoe lang je in Bangkok blijft? En wat is jullie volgende bestemming?

Groetjes
Maria (27 jaar)

Hey Maria!

Bevalt t in India? (staat ook nog op mijn verlanglijstje!).
Ik blijf vanaf 3/1 waarschijnlijk 2 of 3 nachten in bangkok.
Ik heb nog niet echt een planning gemaakt maar het lijkt
me leuk, als het uitkomt, om een deel samen te reizen.
Heb jij al wel een idee wat betreft route?
Groetjes Jamie

Hoi Jamie!

Ik heb ook nog helemaal geen planning… Voor India ben ik 5 maanden in Zuid Amerika geweest, daar weken wij ook vaak af van het oorspronkelijke plan. Dus wat dat betreft vind ik het ook leuker om van daaruit te zien/ horen van andere reizigers wat leuk is…
Ik heb nog geen ticket geboekt, maar vlieg waarschijnlijk 8 januari naar Bangkok. Jij bent daar dan dus niet meer?

Gr Maria

Hey Maria!

Ja, de onverwachtse dingen zijn vaak het leukste!
Hoe vond je Zuid-Amerika? Ik ben een aantal jaren geleden 6 maanden
in Ecuador, Peru en Bolivia geweest, echt geweldig!
Ik ben de 8e denk ik niet meer in Bangkok, lijkt me wat lang vanaf de 3e,
maar misschien kunnen we onderweg nog wel ergens meeten?! Zou leuk zijn!
Groetjes Jamie

hey allemaal.
ik ben matthieu , 30 jaar uit west-vlaanderen Belgie.
deze trip in thailand interesseert me me enorm,
indien er concrete plannen zijn, laat je me dan even iets weten, of kunnen samen plannen maken.
werk momenteel nog, maar wil al tijdje werk maken om meer en langer te gaan reizen

groetjes

Hoi Matthieu en Jamie,

Ik vlieg 8 januari naar Bangkok! Matthieu, heb je al wat concretere plannen?

Jamie, zullen wij elkaar anders op de hoogte houden van waar wij zijn, wellicht kunnen wij onderweg ergens afspreken…

Gr Maria

Hey Maria,

Lijkt me heel goed om elkaar op de hoogte te houden!
Ik blijf waarschijnlijk tot 7/1 in Bangkok en ben dan van plan richting
Chiang Mai te reizen. Ik heb al vrij dus de komende dagen ga ik eens verder
kijken wat ik allemaal wil zien/ doen. Alvast fijne jaarwisseling!
Groetjes Jamie

Hoi Jamie!

Hoe bevalt Thailand tot nu toe? Ik ben vannacht aangekomen in Bangkok en heb ook plannen om binnen een paar dagen richting Chiang Mai te gaan, ben jij daar nog?

Groetjes,
Maria

Hey Maria!
Heb je een goede vlucht gehad? En hoe vind je Bangkok?
Mijn plannen zijn inmiddels helemaal veranderd, ik ging in Bangkok informeren
om met de nachttrein naar Chiang Mai te gaan maar dat lukte bijna niet
omdat het eind januari Chinees nieuwjaar is en dan blijkbaar half Thailand naar
Chiang Mai wil. Ik wilde niet veel langer meer in Bangkok blijven en ben daarom met een vriendin meegegaan naar het zuiden, eerst Phuket (Kamala) en nu sinds vandaag op Ko Phi Phi, erg mooi!
Nu is het plan om de derde week van richting Noorden te gaan. Hoe staat het met jouw plannen?
Groetjes Jamie

Hey Jamie!

Grappig, ik heb mijn planning ook gewijzigd. Ik ga morgen vanuit Bangkok met de trein en ferry naar Ko Tao, van daaruit zie ik weer verder. Wellicht eerst het zuiden en daarna Laos, Combodja en Vietnam en dan het noorden van Thailand. Ben jij ook nog van plan om naar Ko Tao te gaan? Ik neem aan dat jij ook een 30 dagen visum hebt? Wat ga jij na het noorden van Thailand doen?

Groetjes,
Maria

Hey!
Dat is het fijne van niets plannen dat je alles nog kunt veranderen wanneer je wilt! Hoe bevalt Ko Tao? Ik ben inmiddels op Ko Lanta en blijf hier t/m 22/1, dan naar Krabi en dan gaat die vriendin weer naar huis en ga ik door naar Chiang Mai en Pai en dan op de terugweg Ayutaya en Kanachanaburi en dan vlieg ik 7/2 weer terug naar Nederland, de tijd vliegt echt voorbij. Waar ben jij nu? Groetjes Jamie

Hey Jamie,

Ik ben gisteren aangekomen in Krabi en vertrek morgen naar Koh Lanta! Heb je nog tips? Was het leuk daar? Jij de 7e alweer terug naar Nederland?

Veel plezier nog de laatste dagen, helaas zijn wij elkaar misgelopen.

Groetjes,
Maria

Hey!
Waarschijnlijk ben ik al een beetje te laat voor tips voor ko lanta.(heb even mijn mail niet gecheckt) Wij zaten in Hat Phrae Ae in guesthouse funcky fish, erg leuk! hoe bevalt het op ko lanta? Ik vond het erg leuk, na wat rustigere eilanden weer even wat meer leven in de brouwerij. Wij hebben een dagje een scooter gehuurd om het eiland te verkennen, zeker een aanrader. K ben nu net aangekomen in Pai, weer heel anders dan chiang mai maar ook erg leuk! Jammer dat wel elkaar niet hebben getroffen maar nog heel veel plezier de komende tijd!! Groetjes Jamie