reisgenootje gezocht jan/feb 2013

Hallo,

Ik ben van plan om begin 2013 voor zo’n 4 a 5 weken naar zuid amerika te gaan. Peru en Bolivia staan sowieso op mijn programma (en dan met name machu picchu en de zoutvlaktes). Daarnaast wil ik sowieso ook nog een derde (buur)land bekijken maar welke dit gaat worden heb ik nog niet besloten (en input is dus zeker welkom!). In het verleden heb ik ook alleen gereisd maar het is toch gezelliger om samen te reizen, ben daarom dus op zoek naar een reismaatje voor de reis.

Ik ben een vrouw van dertig en hou bij reizen vooral van afwisseling; dus een goede mix tussen cultuur/natuur/activiteit en relaxen.

Ik hoor graag van je als je interesse hebt!

groetjes

Hoi Jeanet,

Klinkt goed wat je schrijft. Vind je 3 landen niet wat veel voor 4 à 5 weken? Equador is volgens mij een goede aanvulling bij deze 2 landen. Lijkt me leuk om eens van gedachten te wisselen. Voor contact kan je een prive berichtje sturen hier op wwz,kunnen we nadien onze gegevens wisselen.

Groetjes,

Geen reisgenootje, wel wat advies…

4/5 weken is erg weinig voor Bolivia én Peru. Eigenlijk is het net genoeg voor een van die twee. Ik zou oppassen met er nog meer aan toe te willen voegen.

Ik kan deze route van harte aanraden, die gaat langs ultieme highlights op een logische manier en kun je goed zelf nabootsen: http://koningaap.nl/rondreis-peru-bolivia-chili-groepsreis-unieke-landschappen-in-de-andes
maar je hebt dan zelf wel meer tijd nodig dan Koning Aap ervoor neemt. Dus daarmee zitten je 5 weken echt wel vol. Ik zou het niet proberen te doen in 4 weken, dat is echt te kort en dan zit je bijna alleen maar (elke dag) in bussen. Ik heb dat stuk zelf in ongeveer 3 maanden gedaan, dus…

Let op dat in februari de Inca Trail naar Machu Picchu dicht is voor onderhoud. Het is dan volop regenseizoen. Je kunt wel nog met de trein, of lopen via andere trails (Salkantay, Lares, Inca Jungle Trail). Je hebt tegenwoordig van tevoren entreebewijzen nodig voor MP.

De zoutvlakte en alles daar om heen in Bolivia vond ik helemaal geweldig. Ook het noorden van Chili (rondom San Pedro de Atacama) is prachtig, vol maan-achtige landschappen en vulkanische activiteit (El Tatio geisers zijn cool), en hot springs waarin je kunt badderen. Chili kan wel duurder zijn.
Vanuit San Pedro de Atacama kun je een tour boeken die je over de zoutvlakte etc. neemt en die eindigt in Uyuni. Je kunt die tour ook als ‘rondje’ vanuit Uyuni doen (start en einde in Uyuni) maar dan rijd je een hoop dubbel. Daarom raad ik bovenstaande route aan met Chili erbij.

¡Buen viaje!

Hoi,
Ik ben 24 en zal vanaf 23 feb ook 5 weken rondreizen.
Het wordt peru of costa rica (en omliggende landen).
Als je contact wil houden, hoor ik t graag

Hoi Sarah en Jeanet,

Ik heb ook ongeveer dezelfde plannen! Lijkt me leuk om in contact te komen met jullie. Vooral het plan van Sarah spreekt mij zeer aan aangezien ik ook 5 weken de tijd heb.

Laat maar weten of je/jullie het leuk lijkt om het er eens over te hebben.

Groetjes Ronald

Hallo allemaal!

Voor degenen die geinteresseerd zijn:
Ik kom ergens tussen 6 en 15 april aan in Lima (vanuit Ecuador) en heb dan een week of 5 de tijd om Peru en Bolivia te ontdekken voor ik doorga naar Buenos Aires.

Groetjes,
Nathalie