Reisgenootje gezocht! Half jaar +/-, eind 2015 begin 2016 (Wereldreis)

Hoi allemaal!

Ik ben opzoek naar een gezellige reisgenoot die met mij eind 2015 een (budget/werk) wereldreis wil maken. De landen waar ik sowieso heen wil zijn Thailand, Australie en delen van Amerika. Maar alles wat op de route ligt wil ik ook mee pakken. De gehele reis moet ik nog uitzoeken, maar ik zou dat graag willen doen met iemand die ook zo’n soort reis wil maken eind dit jaar zodat we kunnen overleggen. :slight_smile:

Mijn naam is Roxanne, ik ben 21 en vorige jaar afgestudeerd als grafisch vormgever. Vorige jaar ben ik aan een HBO studie begonnen, maar uiteindelijk was dit geen goede studie keuze voor mij. Nu zit ik een beetje op een punt dat ik niet echt weet wat ik wil, werken of studeren. Daarom heb ik besloten dit jaar hard te werken en te sparen zodat ik eind dit jaar er een tijdje tussen uit kan. Geen van mijn vrienden zit op dit moment in deze situatie, of ze hebben het geld niet. En ik reis liever niet alleen omdat ik een gezelligheids mens ben, van daar dat ik het hier probeer.

Als ik niet aan het werk ben, ben ik meestal bij vrienden of familie. In het weekend ben ik meestal te vinden op feestjes, festivals, in de stad of in de kroeg. Het komt ook bijna niet voor dat ik niks te doen heb in het weekend. Mijn keuze om een wereldreis te maken is dan ook vooral om veel lol te maken, nieuwe mensen te ontmoeten en zo veel mogelijk van de wereld te zien.
Ik ben dan ook opzoek naar iemand rond de zelfde leeftijd, die net zo over sociaal is, niet weg is van een feestje of een drankje, het leven als een groot feest ziet maar ook als het moet serieus kan zijn. En natuurlijk iemand die graag dezelfde reis wil maken! :slight_smile:

Kun je in dezelfde periode voor onbepaalde tijd weg, let me know!
Misschien kunnen we dan een drankje gaan drinken en kijken of het klikt!

Liefs,
Roxanne

Hoi roxanne,

Ik ben ylona 23 jaar en wel wwn beetje zoals je omschrijving!

Ik zou met een vriend een reis gaan maken maar door omstandigheden gaat hij niet mee, omdat ik met als jou een gezelschap mens ben zou ik mijn reis toch samen willen doen

Ik wil in augustus vertrekken: een paar dagen naar Hongkong (chinezemuur bezoeken en bekijken waar mijn pleegoom vandaan komt) Vietnam, Thailand, Indonesië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji en Suriname.

We zouden eventueel als het klinkt een samen kunnen reizen of een deel samen reizen

Liefs,
Ylona

Hoihoi!

Mijn naam is Jamie, ik ben in augustus afgestudeerd en ik werk op dit moment in de horeca en bij een jongerencentrum voor verslaafde en daklozen.
Mijn droom is om rond juni/juli richting Azië, Australië en Nieuw Zeeland te vertrekken. Zoals jij jou droom omschrijft en wat je wilt zien/bereiken lijken we best veel op elkaar! Ik heb nog geen plannen gemaakt dus ik sta eigenlijk open voor alles :slight_smile:

Groetjes Jamie

Hoi Roxanne.

Mijn naam is Roy en ik ben 28 jaar. Na mijn hele leven dromen over onbepaalde tijd naar het buitenland vertrekken ben ik eindelijk op het punt gekomen daadwerkelijk ook echt te gaan. 9 juni vertrek ik naar sydney, zit de eerste 4 dagen in een backpackers hostel en van daaruit ga ik kijken welke kant ik op wil. Alle opties liggen open dus. Ik ben wel van plan voorlopig in australie te blijven en het reizen te combineren met werken.

Ik ben echt wen gezelligheids mens en ben altijd in voor een feestje. Festivals en party’s zijn altijd wel een beetje mijn leven geweest hier:) Ik woon nu in den haag en ben afgestudeerd als
Sportinstructeur ik herken meZelf goed in je berichtje dat je hebt geplaatst en denk dat we het goed naar ons zin zouden kunnen hebben. Ik hoop snel wat van je te horen.
Groetjes Roy

Hoi mede reisliefhebbers,
Ik ben zelf 24 jaar woon in Gouda, en ben dol op reizen. Zo ben ik onderranden in India Vietnam Egypte IJsland Marokko en het grootste deel van Europa geweest. Na deze zomer ben ik klaar met mij opleiding en gelijktijdig loopt mij contact af bij mij werkgever waar ik drie jaar heb gewerkt als begeleider voor mensen met een verstandelijke beperking op een activiteiten centrum.
Dit leek mij het ideale moment om eindelijk eens een langere reis te gaan maken.
Dus heb een ticket geboekt voor 3 september naar Cancun. Mijn plan is om vandaar uit een maand door Mexico te gaan reizen en daarna een maand te gaan reizen door Guatemala Belize en el Salvador om vervolgens door te gaan naar Honduras en Nicaragua in november en van daaruit door naar costa rica en panama hopelijk ergens in december. Voor januari heb ik ongeveer ingedachte om door Colombia en brazilie te gaan reizen. Mijn uiteindelijke doel zal zijn het carnaval in rio begin februari.
Dit is ongeveer mijn plan maar er licht nog niks vast buiten mij heen ticket om dus alles is nog mogelijk.
Mijn vraag naar jullie is dan ook meer of dat jullie mogelijk ook rond deze tijd hier reizende zijn of iets heel anders. Misschien is het dan leuk mogelijk een stukje samen te reizen of het geheel als het klikt.
Ik heb er zelf onwijs veel zin in en ben dol op avontuur natuur en cultuur waar deze landen ongetwijfeld van bruisen.
Spreekt dit je aan dan hoor ik graag een reactie. Ben een volledig open boek mogelijk makkelijk via facebook Robbert Verspaandonk
groetjes Robbert

Hoi Roxanne,

Ik ben van plan om rond februari minstens een halfjaar door Australië te reizen. Ik wil graag een stopover in Thailand maken. Amerika doe ik liever een keer apart. Mochten we om dezelfde tijd in Thailand/Australië zijn, is het misschien leuk een keer een drankje te doen. Heb je ondertussen al wat concretere plannen?

Groetjes, Mirjam