Ik, een meid van 21 jaar, ben opzoek naar een reisgenoot (vrouw) die met mij mee naar Ethiopie, Afrika wil! Ik ben sinds kort gestopt met mijn studie, en wil graag in mei en juni vrijwilligerswerk doen en mooie plekken bezoeken!! Ik kan geen (reis) organisatie vinden die in deze periode gaat, en naar dit land, en bovendien wil ik niet al te veel geld uitgeven aan een organisatie, maar om nu helemaal alleen te gaan vind ik niet zo gezellig!
Dus als je dit een leuk avontuur lijkt, hoor ik graag van je!
ik ben een meid van 20 jaar, ook zojuist gestopt met mijn studie, heb vorig jaar alleen in Azië en West-Afrika gereisd, en wil nu (aangezien ik in september pas weer ga studeren) opnieuw op reis. In eerste instantie had ik graag van Cairo naar Kaapstad willen reizen, maar omdat dit allemaal toch net even iets te hoog gegrepen is (vooral Soedan), vallen er waarschijnlijk een aantal landen af. Ethiopië staat echter bovenaan mijn lijstje en dit land ga ik dus hoe dan ook bezoeken. Alhoewel ik het geen probleem vind alleen te reizen, lijkt het mij ook wel heel erg gezellig om dit samen te doen. Ik doe alleen helemaal niets georganiseerd. Dit betekent ook dat ik mij niet van tevoren bij een bepaalde vrijwilligersorganisatie inschrijf. Ik sta best open voor vrijwilligerswerk, maar alleen als het toevallig op mijn pad terecht komt. Waarschijnlijk begin ik mijn reis nu in Ethiopië en dan zal het ongeveer halverwege april uitkomen dat ik vertrek. Daarna ga ik hoe dan ook verder richting Kenia, Oeganda, Rwanda, Tanzania en Malawi en misschien dat Zambia, Namibië en Zuid-Afrika daar nog bijkomen. Ik hoor het graag als je geïnteresseerd bent om samen met mij te reizen in Ethiopië en eventueel in meerdere van de bovenstaande landen.
Heey Stephanie,
Thanks voor je berichtje! Leuk, wat je allemaal van plan bent!! Ik zal zelf nog wat meer vertellen.
Ikzelf ben (ong. een jaar geleden) naar Oeganda geweest, daar had ik vrijwilligerswerk gedaan; in een weeshuis met kindjes werken. Dat was zoo goed bevallen dat ik helemaal verliefd ben geworden op Afrika en daarom dus graag terug wil. Ethiopie staat bovenaan mijn verlanglijstje, maar ik wil ook graag naar andere (Afrikaanse) landen. Ik had in mijn hoofd om nu 2 maanden naar Ethiopie te gaan, maar ik sta eigenlijk overal voor open; zolang mijn budget dat toelaat haha…Mijn idee was om me wel in te schrijven bij een organisatie, zodat ik een beetje zekerheid heb; dat je ergens op terug kan vallen mocht er wat gebeuren.
Ik ben erg benieuwd hoe jij dat allemaal regelt! Koop je gewoon een vliegticket en zie je wel waar je terecht komt? En hoe reis jij naar de andere landen? Regel je dat van te voren? En voor hoeveel maanden zou je willen reizen?
Veel vragen haha…hoop van je te horen!
Groetjes, Eline
Hey, ja ik ben ook helemaal verliefd op Afrika! Ik zou eigenlijk vorig jaar rond deze tijd naar Oost-Afrika gaan, maar heb toen uiteindelijk toch weer voor Azië gekozen (daar was ik al eerder wezen backpacken). Vervolgens ben ik in mei alsnog naar Afrika gegaan (Niger, Burkina Faso, Togo en Benin) en nu wil ik niets liever als weer terug gaan, maar dan dit keer wel de Oostelijke kant van het continent. Ik ben gewend om helemaal niets te organiseren. Zoals je zegt, gewoon een ticket kopen en thats it! Ik lees de Lonely Planet en kies een plek uit die ik interessant vind en daar ga ik dan vervolgens met de bus naar toe. Ik doe alles met het openbaar vervoer, en slaap in de goedkoopste hotelletjes (voor niet meer als 3 euro per nacht). Ditmaal ben ik van plan een tentje mee te nemen omdat er in Oost-Afrika heel veel campeer mogelijkheden zijn en dit ontzettend goedkoop is. Per dag ben ik nooit meer als 10 euro kwijt aan vervoer, slaapplek, eten en extra’s, alhoewel ik tijdens deze reis wel een aantal keer op safari wil, wat het wel iets duurder maakt. Ik zou best wel graag vrijwilligerswerk willen doen in bijvoorbeeld Ethiopië, maar waarom zou je dat vooraf regelen? Allereerst betaal je dan een bepaald bedrag aan de organisatie omdat zij alles voor jou gaan uitzoeken etc en daarnaast is het toch veel leuker om ter plaatse op zoek te gaan naar iets waar jou hart helemaal naar uit gaat? Alleen in Addis Ababa zijn er zo al 100 organisaties waar je zo terecht kunt, zonder iets van tevoren te regelen. Zekerheid heb je nooit als je op reis gaat, zeker niet in Afrika, maar dat maakt het juist extra avontuurlijk. Ik heb nooit problemen ondervonden, omdat ik goed op mijn gevoel af ga. Als iets mij niet bevalt, dan ga ik weg (en desnoods is dat een vliegtuig terug naar Nederland).
In totaal wil ik ongeveer 2 à 3 maanden weg. Zoals ik al zei regel ik niets. Ik koop waarschijnlijk een enkeltje naar Addis en ga dan bijvoorbeeld naar Bahir Dar, Gonder, Simien Mountains, Lalibela, Harar, Omo valley en dan bij Moyale de grens over naar Kenia. Haha, om maar even een voorbeeld te geven. Reizen is echt een stuk simpeler als je denkt!!
oh ik had net een heel verhaal getypt, maar toen hield internet ermee op
nou ben onder de indruk van je verhaal haha! klinkt avontuurlijk!!
misschien is het handig om email adressen uit te wisselen?
mijn email is: [EMAIL=“eli_ne_87@hotmail.com”]eli_ne_87@hotmail.com
ik ben zelf net weer terug uit ethiopie…
maar zal er ook zitten rond mei juni en juli.
ben bezig met het opstarten van een eigen project maar wil eerstg wat meer ervaringen op doen…
jullie reis klinkt gaaf!! weet niet precies of jullie al helemaal plannen hebben gemaakt…
lijkt me leuk om jullie daar te zien! en miss wel mee op pad te gaan…
ik ben wel heel erg benieuwd wat voor een project je daar wilt starten en hoe je dat aanpakt. Zou je mij er misschien iets meer over willen vertellen in een mailtje naar volgend adres: [EMAIL=“stephanie_noord@hotmail.com”]stephanie_noord@hotmail.com ? Ik zelf ben er de hele maand april en zou je graag een helpende hand willen bieden waar mogelijk. Ik hoop van je te horen,
Hey Ilona! Ik ben nog druk bezig met het zoeken van een organisatie in Addis waar ik (vrijwilligers)werk kan doen, het wil alleen niet echt opschieten. Ik wil nog steeds erg graag in mei en juni daarheen. Ben er zelf nog nooit geweest en zie het dus niet zitten om in mijn eentje zonder plannen daarheen te gaan. Vandaar dat ik probeer via een organisatie wat te regelen, zodat ik een beetje zekerheid heb. Wat zijn jou plannen? Wat leuk dat je bezig bent iets op te zetten, ben erg benieuwd!!
Groetjes, Eline
heej
ja mijn plannen staan nog niet vast maar ik hoop er te zitten vanaf mei,.
voor de meeste organisaties moet je betalen… denk dat je dat zelf ook gezien hebt… ik heb contact met stichting Dirr… kijk eens op hun site.
ja het opzetten zal nog wel een tijdje duren en ondertussen wil ik zoveel mogelijk ervaring op doen door over mee te draaien… ik zal me dus als ik in mei aankom ook bezig houden met vrijwilligers werk.
maar wat voor vrijwilligers werk wil je doen want ik hou me bezig met de doelgroep verstandelijk gehandicapten en autisten omdat ik hiervoor gestudeerd heb… weet niet wat jij op het oog had.
en wat ga je er voor de rest doen?
Ik heb even op de site van stichting DIR gekeken, dat ziet er goed uit! Die stichting spreekt me erg aan. Ik heb zelf ook al contact gehad met verschillende organisatie’s, maar er is nog niks uitgekomen. Het klopt dat je dan vaak moet betalen, maar je hebt dan vaak wel zekerheid wat betreft onderdak etc.
Mijn plannen zijn in elk geval dat ik in mei en juni daar graag heen wil. Omdat ik waarschijnlijk alleen (moet) gaan, lijkt het mij slim om wat zekerheid te hebben, en van te voren dingen zoals onderdak/vrijwilligerswerk te regelen. Dat is de reden dat ik graag via een Nederlandse stichting, die in Addis werkt, die dingen wil regelen. Verder wil ik daar graag de mooie plekken bekijken en het land ontdekken, een beetje reizen. Ik ben er nooit eerder geweest, maar heb een enorme passie voor Afrika en de mensen, wil Ethiopie graag ontdekken!
Ben jij er eerder geweest? Ik ben erg benieuwd naar de stichting die je wilt opzetten. Mijn ultieme droom is om er over een paar jaar bijv. een weeshuis of dergelijke op te zetten!! Maargoed, eerst dus maar eens voor ongeveer 2 maanden het land bezoeken!
Ohja, qua vrijwilligerswerk ben ik erg open. Ik heb eerder in een weeshuis in Oeganda gewerkt, dat vond ik super. Maar ik zou bijvoorbeeld ook wel met straatkinderen willen werken. Zolang het maar met mensen/kinderen is.
Maar als ik het goed begrijp ben jij dus ook op zoek naar een stichting, waar je met autisten/gehandicapten kunt werken?
Groetjes, Eline
Ik vertrek, begin mei 2009, naar Kaap de Goed Hoop met mijn oude auto. Ik vertrek vanuit Brussel om zo doorheen het zwarte Continent te trekken. Langs de Westkust naar de Kaap, en via de Oostkust terug naar het Noorden. Heb een jaartje loopbaanonderbreking genomen, dus heb tijd om alle leuke plekken te bezichtigen.
Ben 27 jaar, afgestudeerd aan Ehsal en VUB, Brusselaar, love music, lachen, Afrikaanse cultuur en natuur, en 't onverwachte
geïnteresseerd om (een stuk) mee te gaan: [EMAIL=“wvaelst@vub.ac.be”]wvaelst@vub.ac.be of 0032 (0)499 550 783