Reisgenoot (v) gezocht voor april-juni Peru, Bolivia (evt. Chili)

Hallo!

Mijn naam is Mirte, ik kom uit Groningen, ben 23 jaar en van plan in januari/februari 2009 af te studeren. Voordat ik aan het werk ga, zou ik graag een tijdje weg willen om iets van de wereld te zien en het (beetje) Spaans dat ik spreek te verbeteren!
Mijn plan is om in april te vertrekken naar Peru. Daar wil ik ongeveer 3 weken een taalcurus doen in Cusco. Daarna zou ik in ongeveer 6 weken door de rest van Peru (Lima, Arequipa, Macchu Picchu, Titicacameer), (eventueel) een deel van (Noord) Chili en een deel van Bolivia (La Paz, Sucre, Potosi, Uyuni) willen reizen.
Ik wil niet alleen reizen omdat het veel gezelliger en bovendien veiliger is om dit met z’n tweeen te doen. Helaas zijn al mijn vriendinnen nog aan het studeren, al aan het werk, aan het reizen etc… Vandaar dat ik hier op zoek ben naar een vrouwelijk reisgenootje van mijn leeftijd (ongeveer 21-27) die zin heeft om deze reis met mij te ondernemen (uiteraard kunnen we de taalcursus ook samen doen).
De route staat nog niet vast. Ik zou het leuk vinden om hier samen over na te denken en de route samen uit te stippelen. Ook heb ik mijn ticket en taalcursus nog niet geboekt. De data zijn dus ook te bespreken (al moet de reis wel tussen april en half juni plaatsvinden).
Ik hoop dat er iemand reageert die met mij mee wil gaan. Via de mail kunnen we elkaar dan wat beter leren kennen om te kijken of het klikt en de plannen uit te werken. Het lijkt me ook leuk om elkaar voor het boeken van de reis een keertje te ontmoeten. Aarzel niet en reageer als mijn oproepje je aanspreekt!

Groetjes,

Mirte

Beste Mirte,

Ik las jouw oproepje en die sprak mij gelijk aan! Zelf ben ik net een paar maanden afgestudeerd en ben ik nu hard aan het sparen voor een reis van ongeveer drie maanden naar Zuid-Amerika. Helaas zijn mijn vrienden/vriendinnen of net naar Latijns Amerika geweest, zijn ze er al of gaan ze de kant van Azië op. Vandaar dat ik ook op zoek ben naar een reisgenootje. Ik zat te denken aan Peru, Bolivia en Ecuador, mede vanwege de Galapagos eilanden! Via een reisorganisatie had ik gehoord dat het het meest voordelig is om te beginnen in Ecuador, vandaar dat ik zat te denken aan een Spaanse taalcursus van ongeveer 4 á 6 weken in Ecuador om vervolgens verder te reizen en alle mooie plekjes van dit land als ook Bolivia en Peru te bezichtigen. Ik ben 22 jaar en zou ook graag begin april willen vertrekken. Lijkt het je leuk om in contact te komen, dan hoor ik dat graag!

Groetjes!

Hoi! Heb je een privéberichtje gestuurd met m’n emailadres. Hoop dat het gelukt is… zo niet, laat dan aub even weten! Groetjes!

Hoi Mirte!

Ik ga ook naar Zuid Amerika. Ben daar vanaf 11 mei (Buenos Aires) voor 5 weken taalcursus en daarna vlieg ik naar Lima waar ik 2 weken een taalcursus wil doen en dan nog 1 week naar Machu Pachu wil. Vervolgens vlieg ik weer terug naar Buenos Aires en ga ik over land naar Brazilie. Ik heb nog geen reismaatje en het lijkt me leuk om dit met z’n tweeen te doen eventueel? Of met meerdere mensen uiteraard!

Mocht je interesse hebben, laat het me dan even weten!
[EMAIL=“elkarat@hotmail.com”]elkarat@hotmail.com of hyves elenik.hyves.nl

Groetjes