Reisgenoot januari 2010: Australië of Nieuw-Zeeland?

Heey reizigertjes,
Ik ben een meisje van 22 en zit nu in Australië (Melbourne) voor 3 maanden. Alleen ik mis mijn vrienden en familie zo. En dan nog te bedenken dat ik pas over 2,5 maand terug kan! Ja ik moest zo nodig 3 maanden hier naartoe, maar niemand kon mee… In ieder geval wel wat geleerd, in mijn eentje reizen is gewoon niks voor mij.
Ik zoek daarom een reisgenootje om de leuke dingen samen te beleven en te delen. En niet steeds alleen op de foto te hoeven gaan!
Tot januari heb ik een aantal dingen in de planning. Ik ga naar Sydney, Cairns en Tasmania toe. Deze dingen hoef ik dus waarschijnlijk niet nog een keer te zien. Verder sta ik open voor andere dingen in Australië, maar wat me ook gaaf lijkt is om naar Nieuw-Zeeland te gaan. Heb zelf geen rijbewijs en wil low-budget gaan reizen. Dus misschien liftend en in tenten slapen, ik hou van avonturen. Mijn doel is niet om elke avond te feesten maar om te genieten van de natuur, cultuur en lekker relaxen.
Als je een beetje dezelfde plannen hebt als ik en rond de 22 bent hoor ik het graag! En misschien zijn we binnenkort wel plannetjes aan het maken :smile:

Liefs, Eline

Dag Eline!

Mijn naam is Melanie en ik ben ook van plan om in januari te gaan reizen, ten minste als ik nog geen werk heb. Mijn huidig contract loopt af op 31 december, maar ik ben op dit moment aan het solliciteren voor iets wat mij een supertoffe job lijkt. Er zijn echter veel kandidaten dus weet ik niet wat mijn kansen zijn. Als ik de job dus niet heb, ga ik ongetwijfeld reizen! En Australië staat toevallig ook op mijn verlanglijstje (eventueel in combinatie met Indonesië)! Jouw manier van reizen spreekt me ook helemaal aan, low budget, met de tent en liften (al heb ik wel een rijbewijs, wat mss ook van pas kan komen), niet elke avond uitgaan, maar gewoon genieten van het moment, overgeleverd aan de natuur, met een glaasje wijn erbij, dàt is het leven! In m’n eentje reizen zie ik ook niet echt zitten, want “happiness only real when shared” :wink: Dus als je het nog ziet zitten, laat maar iets weten, want I’m in!

Groetjes,
Melanie

Hallo Eline,
ik ben Romco en 27 dus niet echt de leeftijd die je zoekt. ik zit in Bendigo(140 km noord van Melbourne) en ga volgende week naar Melbourne om daar een auto te kopen met alles er op en er aan tenten en je kan ook in de auto slapen dus als je intesse hebt laat maar weten. Is wel ver uit elkaar wat je wil doen is een erg groot land en tasmanië en sydney snap ik maar dan helemaal naar cairns dat is erg ver in je eentje! heb wel een aantal tips voor je als je daar behoefte aan hebt. Ga na 10 feb naar new zealand want voor die tijd zijn de tickets erg duur ivm vakantie zo tussen de 600 en 700 dollar. weet niet of je couch surfing kent maar dat is een geweldige manier om rond te reizen. je slaapt bij de aussies thuis en vaak laten ze je alles zien van de omgeving. heb het nu 2x gedaan en dat is echt geweldig en gratis vaak eet je ook voor niks! dus als je behoefte hebt aan tips of gewoon even nederlands lullen je kan me bellen of mailen. [EMAIL=“romco.smit@gmail.com”]romco.smit@gmail.com of bellen 0449055315. hoop dat je je familie wat minder gaat missen want het is echt een geweldig land heb al veel gezien en ben hier nu 2 maanden en heb het goed naar mijn zin!
mvg Romco smit