Hi reizigers!
Ik zal mij even voorstellen, ik ben Patty, 23 jaar en kom uit het Zuid-Hollandse plaatsje Maassluis. Ik werk al ruim 5 jaar als juridisch secretaresse voor een advocaat en in mijn vrije tijd fitness ik veel en onderneem ik veel leuke dingen met vrienden.
Een wereldreis maken was voor mij altijd een droom en ik dacht altijd dat zoiets niet haalbaar was… Tot ik op het punt stond om een huis te kopen (ik woon nog bij mijn ouders) en dacht, als ik dat nu doe, wordt de kans kleiner dat ik ooit op wereldreis ga… Toen heb ik de knoop doorgehakt en gedacht, als ik wil, dan kan het gewoon zodoende, van mijn baas krijg ik 1 jaar onbetaald verlof, vandaar dat ik niet langer dan 1 jaar weg kan gaan, maar dat lijkt me ook wel voldoende.
Mijn planning voor nu is om begin januari 2016 te vertrekken. Zo heb ik een heel vol jaar, en heb ik vanaf nu nog 1,5 jaar om te sparen. Ik had een leuk wereldticket op Kilroy gezien en dat is dus nu ook een beetje de basis van mijn reis geworden. Niets staat nog vast hoor, het zijn slechts ideeën. De route volgens dat wereldticket gaat zo:
Thailand, Bangkok —> over land naar beneden naar Maleisie, Singapore –> Australie, Brisbane –> over land naar Sydney (maar dat stukje heb ik al gehad dus ik wil sowieso naar boven naar Cairns, naar Alice Springs en naar Perth) –> Nieuw Zeeland, Christchurch –> over land naar Auckland –> Fiji –> Hawaii –> Amerika, Seattle –> Amerika, Los Angeles –> over land naar New York (de route 66 wil ik daar pakken met een camper/auto oid) –> Reykjavik, IJsland –> Amsterdam
Zoals ik al zei niets staat vast, want ik heb het ticket nog niet geboekt. Het leek me een mooie route, maar wel een dure. Dus ik denk erover om misschien toch langer in Azie te blijven en bijv Hawaii en IJsland en Maleisie te schrappen ofzo. Cambodja, Vietnam en/of Indonesie wil ik ook wel naartoe.
Alles kan dus nog wijzigen, dus als iemand een zelfde soort idee heeft, kunnen we natuurlijk altijd overleggen Het lijkt me leuker om met iemand te reizen dan alleen. Is in vele opzichten vaak ook goedkoper (eten koken, taxi splitten etc.).
Ik ben verder heel sportief, vind het niet erg om stukken te lopen en wil heel graag de culturen en landen leren kennen. Verder ben ik sociaal, spontaan, hou ik wel van een grapje maar kan ik ook heel serieus zijn. Ik vind het niet erg om primitief te leven, maar kan ook genieten van luxe (vooral in Azie moet je het niet laten af en toe een luxe hutje te boeken, het kost geen drol;)). Verder kan ik me goed aanpassen aan mensen maar ook aan omgevingen. Ik houd van mooie witte stranden en blauwe zeeën, maar ook van actieve dingen zoals raften, hiken, of gewoon een stuk wandelen. het liefst wissel ik het gewoon een beetje af. Stappen af en toe is leuk, maar is voor mij niet waar zo’n reis om draait. De drie weken dat ik mijn zusje ging opzoeken in Australie zijn we heel veel gaan stappen en dat kost zooo ongelooflijk veel geld…heel erg zonde!
Ook heb ik nu ruim 5 jaar mijn rijbewijs en ook al 5 jaar een eigen auto, dus ik zou het ook leuk vinden op reis delen van landen (Australie, Nieuw Zeeland, Amerika) met de auto te ontdekken.
Als je nog wat van me wil weten of lijkt het je leuk om met me mee te gaan, stuur me dan een berichtje of een reactie!
Groetjes, Patty
PS. ik heb geen voorkeur voor man/vrouw hoor, als het klikt en we hebben een beetje dezelfde interesses, dan is dat voor mij voldoende! Liefst wel beetje rond dezelfde leeftijd; bij vertrek ben ik 25 en zal onderweg 26 worden… Laten we zeggen tussen de 20 en 30 ofzo:)