Hi reizigers!
Ik zal mij even voorstellen, ik ben Patty, 23 jaar en kom uit het Zuid-Hollandse plaatsje Maassluis. Ik werk al ruim 5 jaar als juridisch secretaresse voor een advocaat en in mijn vrije tijd fitness ik veel en onderneem ik veel leuke dingen met vrienden.
Een wereldreis maken was voor mij altijd een droom en ik dacht altijd dat zoiets niet haalbaar was… Tot ik op het punt stond om een huis te kopen (ik woon nog bij mijn ouders) en dacht, als ik dat nu doe, wordt de kans kleiner dat ik ooit op wereldreis ga… Toen heb ik de knoop doorgehakt en gedacht, als ik wil, dan kan het gewoon zodoende, van mijn baas krijg ik 1 jaar onbetaald verlof, vandaar dat ik niet langer dan 1 jaar weg kan gaan, maar dat lijkt me ook wel voldoende.
Mijn planning voor nu is om begin januari 2016 te vertrekken. Zo heb ik een heel vol jaar, en heb ik vanaf nu nog 1,5 jaar om te sparen. Ik had een leuk wereldticket op Kilroy gezien en dat is dus nu ook een beetje de basis van mijn reis geworden. Niets staat nog vast hoor, het zijn slechts ideeën. De route volgens dat wereldticket gaat zo:
Thailand, Bangkok —> over land naar beneden naar Maleisie, Singapore –> Australie, Brisbane –> over land naar Sydney (maar dat stukje heb ik al gehad dus ik wil sowieso naar boven naar Cairns, naar Alice Springs en naar Perth) –> Nieuw Zeeland, Christchurch –> over land naar Auckland –> Fiji –> Hawaii –> Amerika, Seattle –> Amerika, Los Angeles –> over land naar New York (de route 66 wil ik daar pakken met een camper/auto oid) –> Reykjavik, IJsland –> Amsterdam
Zoals ik al zei niets staat vast, want ik heb het ticket nog niet geboekt. Het leek me een mooie route, maar wel een dure. Dus ik denk erover om misschien toch langer in Azie te blijven en bijv Hawaii en IJsland en Maleisie te schrappen ofzo. Cambodja, Vietnam en/of Indonesie wil ik ook wel naartoe.