Hoi, ik ben op zoek naar een reisgenoot voor een rondreis van 2-3 weken naar Nepal. Of een combinatiereis met India, Tibet of China.
In eerste instantie was ik van plan om een single reis te maken, maar het lijkt me fijner om vooraf al iemand te kennen. Het is de eerste keer dat ik een reis buiten Europa maak, dus vind het best spannend. Graag zou ik op reis willen met een organisatie, maar geen reis waarbij alles al vast is gelegd. Het liefst een reis waarbij je ook veel vrije dagen hebt met optionele excursies, bijvoorbeeld zoals bij Shoestring. Ik ben van plan om te reizen in het voorjaar (maart - mei). En mijn voorkeur gaat uit naar een (liefst vrouwelijke) reisgenoot van ongeveer mijn leeftijd, zo tussen de 26 en 36 jaar.
Hoi Kim ik zie dat je ook uit Tilburg komt. Ik wil begin volgend jaar gaan backpacken. Zuid amerika of China staat op de planning. Hoe oud ben je zelf dat kon ik zo snel niet vinden. Ik ben 34 jaar. Gr Cathy
Beste Cathy, ik woon inderdaad in Tilburg en ben 31 jaar. Mijn plan was eigenlijk om een groepsrondreis te gaan maken, omdat het mijn eerste reis buiten Europa is maar ik ben er nog niet helemaal over uit. China staat ook nog hoog op mijn verlanglijst. Maar dan wel graag in combinatie met Nepal.
Beste Cathy, China/Nepal lijkt mij een mooie combinatie. Ik heb alleen maar een paar weken vrij van mijn werk. En ik weet nog niet precies hoe ik wil gaan reizen. Ik ben me nog echt aan het oriënteren omdat dit mijn eerste verre reis wordt. Ik dacht in eerste instantie aan een groepsreis, hoewel ik daar ook wel de nadelen van in zie.
Ja, het lijkt me inderdaad heel gaaf om 1 of meerdere wandeltochten te maken door de bergen. En het natuurpark te bezoeken en raften spreekt mij ook aan.
Gaaf zelf kan ik ook enkel 4 weken weg. En China en Nepal is erg groot…dan moet je echt keuzes maken. Weet niet hoe goed Nepal individueel te bereizen is. Ben zelf al meerdere keren op reis geweest soms georganiseerd en soms backpacken. Ik ga over 2 weken eerst nog 3 weken op vakantie. Daarna gaat deze reis bij mij op de voorgrond treden. Ik heb eerder bij shoestring een combinatiereis gezien inderdaad. Ik zal me eens oriënteren of de combinatie me iets lijkt omdat in China alleen kun je al maanden onderweg zijn…haha jammer dat er ook gewerkt moet worden om te kunnen reizen. Lijkt me leuk om er eens samen over te kletsen. Natuur is ook mijn ding hoe lang zou jij kunnen gaan?
Hi, Nepal is erg goed te doen individueel. Ik ben er in ik dacht 2006 met de backpack geweest en toen was het al makkelijk. China is fantastisch! Ik heb in 2 maanden het hele zuiden gedaan van Xiamen tot aan de grens met Tibet en terug naar Chengdu. China zou ik aanraden zonder combinatie met een ander land. Het is zo groot en prachtig. Nepal is goed te doen in 3 weken. 3 weken India moet je echt een gedeelte kiezen. Ook al zo’n groot land
Mijn tip is dus als jullie 3 of 4 weken hebben om 1 land te kiezen en niet gaan combineren. Daar zijn de landen te groot voor en de visa’s te ingewikkeld en duur (India en China)
Heel lang niet op het forum geweest maar omdat mijn vriendin buiten Europa te ver weg vind was ik aan het kijken om een individuele reis of een groepsreis te gaan doen. Echter wil ik ook niet teveel gebonden zitten aan een programma en lijkt het me leuker om met een of meerdere samen een reis te doen. Vandaar dat ik weer hier terecht kwam en dit berichtje zag.
Ik ben dus een man, 29 jaar, en mijn vakantie voorkeur is een combinatie van natuur, strand en actief.
Wandelen, raften en de bergen trekt mij heel erg.
Mocht je het leuk vinden dan stuur me een keer een berichtje om te kijken of dat iets zou zijn.
Hoi Jeroen, bedankt voor je bericht. Leuk dat je geïnteresseerd bent in mijn oproep. Ik zit met hetzelfde probleem, mijn vriend wil ook geen verre reis maken. Ik heb wel een voorkeur om met een groepsreis te gaan, maar niet eentje waarbij alles al vastligt. Maar het zou me ook leuk lijken om met een groepje mensen te gaan reizen met ongeveer dezelfde ideeën.
Groetjes Kim
De meeste groepsreizen hebben helaas een vrij strakke planning met hooguit een paar ‘vrije’ dagen bij het strand of in een grote plaats.
Meestal heb je zelf toch je eigen ideeen wat je graag van het betreffende land wilt gaan zien. Als je met een klein groepje gaat dan is dat wel goed af te stemmen en waarschijnlijk goedkoper en leuker te doen.
Heb je al wat in gedachten wat je daar graag wilt gaan doen/zien?
Hoi Jeroen,
Sorry voor mijn late reactie.
Ik wil in Nepal graag veel van de natuur zien: bergwandelingen maken, naar het Chitwan National Park, raften lijkt me gaaf. En natuurlijk ook de cultuur opsnuiven: Kathmandu en dorpjes bezoeken en lokale mensen ontmoeten.
Groetjes Kim