Reisgenoot gezocht voor Australië/Nieuw Zeeland

Hallo allen

Ik ben een 33-jarige vrouw en wil graag dit jaar naar Australië of Nieuw Zeeland. Ik zoek hiervoor een reisgenoot om (een deel van) de reis samen te doen. Ik heb geen voorkeur voor een man of vrouw, maar het zou mooi zijn als we qua leeftijd en interesses een goede match hebben. Ik moet me nog helemaal inlezen, dus ik weet nog niet wat een handige periode is om te reizen, maar dat is flexibel. En het is misschien juist leuk om dit samen te gaan bepalen. Ik ben van plan om 4 weken te gaan.

Ik heb zelf heel veel gereisd en heb tientallen trips naar Noord-Amerika en Azië gemaakt. Soms waren mijn vakanties avontuurlijk en soms lag de nadruk op lekker luieren. Ik vind het leuk om hier een mix van te hebben. Niets moet en alles mag!!!

Ik:
WO niveau, Amsterdam, duiken, wandelen, eten, stappen, lezen, slapen, luieren op een strand en avontuur.

Als dit je aanspreekt of je hebt een leuke tip voor me, dan hoor ik het graag.

Groetjes, Yen

Hallo Yen, ik ben net terug uit Australië :smile:. Ik ben er een maand geweest, wat veel te kort is voor zo’n geweldige ervaring. (Ik ben voornamelijk in de steden gebleven omdat ik ook op visite was bij kennissen.)

Ik ben van plan om weer te gaan en om dit keer lekker rond te trekken. Ik zat zelf te denken aan het eind van het jaar, aangezien het dan daar zomer is. Uiteraard staat nog niks vast. Verder wil ik er een lekker avontuurlijke reis van maken. Ik plan weinig vooruit en de rest komt zoals het komt.

Tja Yen, als je in 2009 wilt gaan en je wilt de beste tijd, dan moet je nu je koffers pakken en vertrekken :slight_smile:

Want in Nieuw Zeeland is het zomer van januari t/m februari. Mensen waarvan ik de log-boekjes online volg schrijven in de periode maart-december toch wel veel over regen en kou. In december is de temperatuur wel lekker, maar heb je nog veel kans dat het hele dagen regent. Duidelijk meer dan in januari/februari.

Ik ga zelf nu op 1 feb-7mrt. (Dan kom ik tevens terug als het weer wat warmer aan het worden is in nederland. Anders valt de vrieskou in nederland toch wel heel erg tegen bij thuiskomst.)

Vanaf maart is het seizoen al wat rustiger, en dus goedkoper en meer kans dat alles niet volgeboekt is (boottochten, wandelroutes, …). Maar ook gaan sommige tours waarbij een minimaal aantal mensen nodig is juist weer niet door.
Ook hoor van veel mensen dat kerst en nieuw jaar in de zon op het strand wel grappig is. Maar andere verkiezen een kerst thuis met famillie en overal kerstlichtjes ed.

Van mei-oktober zou ik niet doen. veel tochten in de bergen kun je niet doen van wegen regen/sneeuw/storm/kou. Maar ja, Nieuw Zeeland is ook goed geschikt voor backpackers die er een jaar rond trekken.
Dus het ligt er maar aan wat je wilt.

En wat een reisgenoot betreft, helaas ik ga nu al, en dan is m’n geld op en m’n vakantie dagen :frowning:

Ik zelf ga alleen, omdat ik weet dat als je een berichtje ophang in een hostel, of gewoon met andere backpackers kletst in de hostels/bars/bushalte ect. je heel snel andere backbackers vindt die ook naar de zelfde bestemming als jij gaan. En soms kun je ook met hun in hun huur-auto kan meereiden, of samen de bus pakt.

Ik zal waarschijnlijk ook wel een paar keen backpackers uitnodigen om mee te reizen.

Hoi Joost, geinspireerd door jouw mail, heb ik recentelijk mijn ticket geboekt. Ik vertrek op 7 maart en kom begin april terug. Ik blijf drie dagen in Hong Kong, vlieg dan naar Sydney en eindig dan in Cairnes. De rest moet ik nog invullen. Misschien kan je me gedurende je reis enkele tips geven van goede hostels of excursies. Zou het heel erg waarderen.
In ieder geval heel veel plezier.

:vak01: