Reisgenoot gezocht: Nieuw Zeeland November/December 2010!!

Op zoek naar een reisgenoot en een fantastisch avontuur ,dan kunnen elkaar de hand schudden! Ik ben ook, deels noodgedwongen, op zoek naar iemand die het leuk vindt om samen Nieuw Zeeland te verkennen.

Noodgedwongen zal je denken!, tja helaas ben ik het jaar niet echt fantastisch begonnen. Het oorspronkelijke plan was namelijk om samen met een maat van mij, 24 januari voor 5 weken naar Nieuw Zeeland te gaan om per camper of auto in alle vrijheid het land te verkennen, echter brak ik mijn kuitbeen op 1 januari tijdens een feestje. Al snel werd duidelijk dat het voor mij geen Nieuw Zeeland werd, waardoor die vriend van mij alleen die fantastische reis is gaan maken.

Helaas had ik geen annuleringsverzekering afgesloten, maar was vastbesloten de reis toch te gaan maken, en heb mijn ticket omgeboekt naar eind oktober 2010

Die vriend van mij heeft alleen de reis gemaakt en zijn ervaring was dat je genoeg mensen tegenkomt in Hostels etc. echter wil ik de reis toch op een andere manier ervaren, dan hij gedaan heeft.

Het fijne van samen reizen is uiteraard dat je alle ervaringen samen deelt, elkaar motiveert en inspireert. Het lijkt mij fantastisch om met een of meerdere personen een camper te huren en op een paar geplande trips na, maar te zien wat je tegenkomt en de ultieme vrijheid te ervaren. Wild camperen hoort daar uiteraard bij!

Ik ben Ronald, 30 jaren jong en woonachtend in Amstelveen. Ben een flexibel persoon, sportief, creatief en heb een zeer brede interesse. Muziek is een grote hobby van mij en speel gitaar.
Verder doe ik aan mountainbiken.
Natuurlijk ben ik gek op de natuur, waarom anders Nieuw Zeeland, gek op uitdagingen.

Mijn idee van de reis is lekker mobiel te zijn m.b.v. een camper of auto, lowbudget te overnachten en zoveel mogelijk te zien en te ervaren en uiteraard fijne en inspirerende mensen te ontmoeten.
Graag zou ik een meerdaagse tocht lopen in Tasman Park en Fiordland.

Indien je ook op zoek bent naar een reisgenoot hoor ik graag van je en kunnen we misschien eens van gedachten wisselen!!!

Ik hoop iets van je te horen!

Hallo Ronald,

leuk te lezen dat er toch meer mensen zijn die naar nieuw zeeland gaan in deze periode… heb al paar keer een oproep geplaatst maar geen reacties, blijkbaar gaat iedereen toch liever naar australie :wink:

ik vertrek 9 september naar nieuw zeeland en ga daar 3 maanden rondtrekken. (allleen zoals het nu lijkt :hihi:). ben een vrouw van 27 jaar. ik heb inmiddels een busticket bij Stray geboekt, dit is een hop on - hop off bus en mag je zelf bepalen hoelang je waar blijft… en ik wil alles zo goedkoop mogelijk houden :stuck_out_tongue:

zou ook heel graag een meerdaagse tocht willen lopen en mijn plannen zijn om de abel tasman coast track te doen en dan te overnachten in hutten… weet niet hoe lang je van plan bent om in nz te blijven en wanneer je precies vertrekt? ben nog op zoek naar een wandelmaatje :slight_smile: dus als onze periode overeen komt het je wat lijkt…

heb ook geinformeerd naar milford track maar als je deze wandeling onder begeleiding doet is het niet te betalen! en alleen of met 2-en tja weet niet of ik dat aandurf haha heb geen ervaring met zulke wandelingen en ze zeggen dat coasttrack goed te doen is!

groetjes afke

Hallo Ronald,

Leuk je oproep te lezen. Helaas blijkt het nieuwe jaar voor jou niet zo goed begonnen te zijn…

Ik heb inderdaad nog steeds plannen om naar Nieuw-Zeeland te gaan, maar nog steeds geen reisgeno(o)t(en). Alhoewel, als ik jouw ideeen zo lees, dan zitten we aardig op dezelfde lijn. Ik begrijp dat je al een ticket hebt. Met welke maatschappij vlieg je en op welke bestemming: Auckland/Christchurch?

De periode van 31 oktober t/m 5 december is wel wat later dan ik bedacht had, maar zou qua verlof geen probleem moeten zijn. Zelf wil ik ook met eigen vervoer, zodat je je eigen dag kunt invullen. Overnachten in kleinschalige accomodaties als B&B, questhouse of trekkershut spreekt me zeker aan. Ook een trekking lopen of bijvoorbeeld een kanotocht of gletsjerklimmen zijn een aantal activiteiten die ik wel wil gaan doen.

Ik ben Richard, 32 jaar en woon in Den Helder. Ik hou van buitensporten (kamperen, fietsen) en probeer momenteel gitaar te leren spelen :wink:
Ik lust graag een biertje, maar ben geen uitgaanstype (dat kan in Nederland genoeg, daar hoef ik niet voor naar Nieuw-Zeeland).

Ik heb al een aardig beeld wat voor route ik wil gaan doen, maar ben ook benieuwd naar jouw ideeeen.

Ik hoor graag van je.

Groet,
Richard

Hallo,

we hebben inderdaad redelijk dezelfde plannen :slight_smile: en die uitspraak vind ik ook erg leuk dat je niet naar nz hoeft om te gaan stappen, dat zeg ik dus ook tegen iedereen haha! ben ook absoluut niet van plan daar iedere dag met mijn brakke hoofd in een bus te zitten…
ik heb mijn ticket bij malaysia airlines geboekt en vlieg dus 9 september naar auckland.

wil mijn reis beginnen in auckland, daar paar nachten blijven om bij te komen en dan Rotorua, Coromandel, en door naar het zuiden… wellington met boot over naar zuidereiland.

marlborough sounds enz, abel tasman coasttrack wandelen, door naar zuiden fiordland np, zeg maar rondje zuidereiland…

en eindigen bij bay of islands, ninthy mile beach en cape reinga… en zoals ik al zei heb busticket geboekt en zie wel waar ze me allemaal heenbrengen!! er is zo ontzettend veel te zien dus heb wel dingen die ik ECHT wil zien, maar wil verder niet teveel plannen…

groetjes afke

Beste Ronald,

Net als jij ben ik voornemens om in November en December naar Nieuw Zeeland af te reizen. Dit is een lang gekoesterde wens die ik eindelijk waar kan maken. Omdat de vriendin waar ik mee zou gaan reizen na haar studie toch de voorkeur gaf aan huisje boompje beestje, heb ik helaas ook geen reisgenoot. Dus vandaar dat ik alleen de reis ga maken.

Ik geef echter toch de voorkeur om samen met anderen te reizen, het is veel leuker om samen dingen mee te maken en te zien.
Daarnaast heb ik nog niet eerder een verre reis gemaakt.

De camper heeft ook mijn absolute voorkeur, je kunt zo zelf bepalen wat je gaat doen en als je ergens wat langer wilt blijven is dit mogelijk.
Bij een groot reisgezelschap heb je die vrijheid niet.

Ik zal ook wat over mezelf vertellen, ik ben Roos en ben 26 jaar.
Heb een drukke maar zeer leuke baan in de Hotellerie en woon in de buurt van Diever (drenthe). Ben een echt buitenmens, ik rij paard en wandel graag met mijn hond door het bos. Daarnaast vindt ik fotograferen erg leuk.

Mijn vakantie is vrij in te plannen. Ik heb goedkeuring voor 2 maanden reizen en ik wil dit graag in November en December gaan doen.
Ik wil zo veel mogelijk van het land zien, en veel mensen ontmoeten.

Ik ben nog aan het shoppen/ rondkijken voor een goedkope ticket.

Het lijkt me leuk om van gedachten te wisselen over mogelijke trip door nieuw zeeland!

Groetjes Roos

Hallo Roos,

ik vertrek in september naar nz en ben ook nog op zoek naar een reismaatje… ben van plan 3 maanden te blijven!!

Weet niet of je echt gebonden bent aan nov en dec of je dit zelf mag invullen of als het je leuk lijkt om eens ideeen uit te wisselen… vond het namelijk wel erg grappig dat je uit de omgeving van diever komt, woon namelijk zelf in hoogersmilde!! oftewel we wonen vlak bijelkaar haha…

laat maar weten wat je ervan vind!

groetjes afke

Hallo allemaal,

Zo te lezen hebben jullie ongeveer hetzelfde idee als ik voor de reis naar Nieuw Zeeland en ik heb ook een oproepje voor een reismaatje staan op dit forum. Zie: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=99171

Ik zie dat deze topic al een paar maandjes oud is, dus ben wel benieuwd of jullie al verder zijn met de plannen en nog steeds een reismaatje zoeken. Ik hoor het graag !

Hoi allemaal,

Wat gezellig dat we allemaal in november in Nieuw Zeeland zitten haha.

Ook ik ga van 4 tot en met 24 november naar Nieuw Zeeland, beginnend in Christchurch reizen naar Auckland. Ik wil o.a. een paar dagen naar Wellington, naar Lake Tekapo en naar Coromandel dit met een huurauto en overnachten in hostels.

Mocht een van jullie meer van me willen weten laat dan een berichtje achter op [EMAIL=“leobrandenburg@hotmail.com”]leobrandenburg@hotmail.com

Groeten Leo