Mijn naam is Rob,46 jaar en ik ben op zoek naar een leuke reisgenote, leeftijd tot maximaal 48 jaar voor een rondreis door Nieuw Zeeland
en evt nog de Fiji eilanden. Reistijd november,december 2016.
Minimaal 6 weken tot maximaal 2 maanden.Backpacken en zoveel mogelijk gebruik maken van openbaar vervoer.
Ben zelf al 2 keer in Nieuw Zeeland geweest,dus ik weet wel aardig de weg, en ook de leuke en interessante plaatsen om te bezoeken.
Voel je je aangesproken door mijn oproep,dan zou ik het leuk vinden om een reactie te ontvangen.
Misschien kunnen we samen iets ondernemen.
Hoi Rob, ik heb eigenlijk alleen nog maar bedacht dat ik een keer naar Nieuw Zeeland wil. Vanwege de prachtige natuur die ik geregeld zie ‘langskomen’. Begin me maar net te oriënteren. Vraag me nog af of ik alleen zou willen gaan of toch liever met iemand anders (vandaar dit forum). Zou zelfs nog moeten kijken of ik het praktisch zou kunnen regelen, 3 weken zal eerder haalbaar zijn dan 6. Maar ik kwam al wel jouw bericht tegen en vroeg me af hoe je eerder door Nieuw Zeeland hebt gereisd en waarom je nu graag met een reisgenote gaat. Oh en ik ben trouwens net 49 … Groetjes, Marieke
Hoi Marieke, ik zelf al 2 keer door Nieuw Zeeland gereisd, een keer met een groepsreis en de andere keer alleen.
Ik wilde dit najaar weer gaan, en daarom leek het mij dan ook leuk om een keer samen met iemand anders te gaan.
Ik ben verder ook niet gebonden aan zomervakantie ofzo, en op mijn werk doen ze meestal ook niet zo moeilijk als ik
in het najaar met vakantie wil.Groetjes, Rob.
Zoek je nog een reisgenoot?
Ik loop nl. met vergelijkbare plannen rond, i.e.g. zou ik heel graag eens naar Nieuw Zeeland gaan, en het liefst eind november, december van dit jaar.
Ben er nog nooit geweest overigens, maar staat op mijn wensenlijstje.
Mijn plannen zijn low budget, veel zien, wel beetje fatsoenlijke overnachtingsplaatsen (ben geen 18 meer ;-), slaapzaal elke nacht gaat opbreken)
Camper huren is ook een optie, alleen kan ik zelf niet rijden, heb ik ivm sterke nachtblindheid geen rijbewijs.
Ook las ik dat er goed busvervoer is in NZ, weet alleen niet of dit voornamelijk op jongeren is gericht?
Ben een gezellige spontane vrouw, hou van natuur, mooie plaatsen bezichtigen, terrasje , humor , diepgang etc.
Heb net op Rob gereageerd, en mijn vraag/uitnodiging betreft ook jou: ben je nog op zoek naar reisgenoten? 3 mensen lijkt me ook prima, of nog meer als er nog andere gegadigden zijn. Wel lijkt het me een goed idee van te voren live kennis te maken, want wel belangrijk dat he tvoldoende klikt.
Groetjes Yvonne (Rosalieke)
Ik ben nog steeds op zoek naar een reisgenote, ik had al een keer afgesproken met Marieke, maar die kon niet langer als 3 weken vrij krijgen en na later contact bleek toch dat ze afzag om naar Nieuw Zeeland te gaan omdat ze 3 weken te kort vond.
Wat mij betreft, mijn idee is ook Low budget maar ik hoef ik niet meer zo nodig in slaapzalen te overnachten.
Een camper lijkt mij ook wel een goede optie,of anders gewoon een auto huren vind ik ook prima.
De vorige keer heb ik zoveel mogelijk met het openbaar vervoer gereisd en dat ging goed.
Hoe lang had jij het plan om daar heen te gaan, en heb je al een idee wat je allemaal wilt zien, of had je daar
nog niet over nagedacht verder?
Het lijkt mij dan ook een goed idee om eerst eens live af te spreken om eens ideeen uit te wisselen.
Ik ben nog niet in NZ geweest, dus wat dat betreft is alles nieuw. Heb ook naar groepsreizen gekeken maar die zijn vaak prijzig, en hebben een hoog tempo.
Verder vind ik het niet leuk om in een groep landgenoten te reizen, omdat je dan niet los komt van de Hollandse blik, zo noem ik het maar even. Het is toch anders dan als je in een internationale groep op stap bent.
Zelf houd ik wel van onthaast reizen en dingen/plaatsen te kunnen bezichtigen waar je b.v. bij toeval langskomt en die aanspreken. In een groep kan je dan niet langer blijven. Wil in elk geval het Noorder en Zuidereiland bekijken, en had overwogen om een ticket te boeken en met het OV te reizen.
Maar een reismaatje is wel zo gezellig, i.e.g. als het klikt en de reisplannen bij elkaar passen.
Ondanks bovenstaande ‘’ principes’ is een groepsreis wel weer comfortabel in de zin dat de reis grotendeels geregeld is en als het gezelschap leuk is, het ook gezellig kan zijn. Jij hebt al reiservaring in NZ begreep ik, wat zijn je wensen/plannen nu?
Ik was zelf van plan om te beginnen op het Noordereiland en hier ongeveer 3 weken te blijven. Ik wil
plaatsen bezoeken waar ik al geweest ben, maar ik wil ook wel nieuwe plaatsen bezoeken waar ik
nog niet geweest ben.
Hierna wil ik dan 3 weken naar het Zuidereiland, en dan ook zo ongeveer hetzelfde doen.
Het een en ander is ook wel afhankelijk van het weer, en andere omstandigheden, het is maar net
hoe het loopt.
Had je zelf al een idee welke plaatsen of dingen, die je wilt zien daar, of nog niet echt?
Ook ik ben opzoek naar een reisgenoot of reisgenoten.
Een definitieve bestemming heb ik nog niet, vakanties breng ik graag door in landen met mooie natuur, New Zeeland wil ik dan ook zeker eens bezoeken, vandaar mijn reactie.
Ik kan max 4 weken en bij voorkeur eind van dit jaar.
Wil graag het Noorder en/of het Zuidereiland bezoeken. Een globale planning maken zal niet onverstandig zijn maar het onverwachte maakt een reis vaak veel specialer, verder is relaxt reizen voor mij belangrijk… het is immers vakantie.
Hai Yvonne las het berichtje van jou en Rob en ik ben ook opzoek naar een maatje.
Ik ga 6 weken en was benieuwd of jullie al geboekt hadden of wie weet zitten jullie er al?
ik hoor graag van jullie