reisgenoot gezocht januari 2011

Hoi,

Ik ben Manon en ik ben 19 jaar.
Ik wil graag vanaf januari vrijwilligerswerk gaan doen, tot ongeveer juli, augustus.
Ik ben nu rond aan het kijken welke organisatie het wordt.
Ik ga graag werken in een weeshuis. In azie of afrika.
Het liefste ga ik met nog iemand.
Dus als er iemand van plan is om rond dezelfde tijd te gaan, reageer dan aub als je wilt en dan kunnen we het er over hebben.

Groetjes Manon

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar Ghana en Bangladesh

Hey manon,

Wat leuk!
Ik ben zelf ook van plan om vanaf volgend jaar januari vrijwilligers werk te gaan doen. Mijn voorkeur gaat ook uit naar Ghana en ik dacht ook aan iets bij een weeshuis of helpen om een school of zoiets dergelijks. Ik weet nog niet precies hoe lang ik wil gaan, maar ik denk dat het rond de drie maanden gaat worden. Ik heb al wat rond gezoch op het internet, maar mijn oog nog niet echt op een specifieke organissatie laten vallen. Ik ben in ieder geval ook van plan om na een periode van vrijwilligerswerk, wat te gaan reizen door het land.

Ik ben trouwens 20 jaar (juni word 21) en als het goed is zal ik dit jaar afstuderen in management economie en recht.

xxx

hoi,
Ik wil ook ongeveer vanaf januari 2011 gaan, en denk aan Nepal via project-abroad. Ik doe nu eindexamen en ga dan werken om deze reis te kunnen maken. Lijkt me leuker om samen te vertrekken en b.v. naast vrijwilligerswerk ook nog wat reisplannen te kunnen maken aansluitend. dat laatste zou ik dan liever samen doen. Lijkt Nepal jou ook leuk?

groetjes

Via onze organisatie gaan er vaak meerdere vrijwilligers in dezelfde periode naar een project toe. We hebben projecten in 8 verschillende landen namelijk: Ghana, Burkina Faso, Zuid-Afrika, Nepal, Vietnam, Suriname, Peru en Brazilie.

De projecten waar we mee samenwerken zijn vaak op sociaal gebied, dus ook het werken in een weeshuis of bijvoorbeeld met gehandicapte kinderen.
Op onze website staan de verschillende projecten beschreven en kan je meer informatie vinden over onze werkwijze, de begeleiding en ervaringen van oud-vrijwilligers.

Wij zijn een relatief kleine organisatie, omdat we de kosten voor een vrijwilliger zo laag mogelijk willen houden.
In de meeste landen verblijf je bij een gastgezin waar je 7 dagen per week ontbijt en avondeten krijgt. Zo leer je een andere cultuur echt van dichtbij kennen en zal het een ervaring zijn om nooit te vergeten.

Voor meer informatie over onze organisatie en de projecten kan je een mailtje sturen naar: [EMAIL=“info@vrijwilligwereldwijd.nl”]info@vrijwilligwereldwijd.nl

We hopen dat jullie vinden wat jullie zoeken en wensen jullie alvast veel succes.

Vriendelijke groet,
Team van Vrijwillig Wereldwijd

Ik heb projects-abroad ook gezien en staat me wel aan. Vind het alleen wel erg duur. Ik ben 20 op het moment dat we zouden vertrekken. Ik doe ook eindexamen dit jaar. ik wil zeker tot juni gaan. Ik heb nog een week tentamens maar daarna ga ik knopen door hakken dus dan zal ik je een berichtje sturen om eventueel samen plannen te maken.

Vrijwillig Wereldwijd ziet er trouwens ook heel erg goed uit. En scheel idd veel in kosten. Zeker een optie geworden.

Hallo,
Ik zal ook iets meer vertellen over onze werkwijze:
Wij vragen aan toekomstige vrijwilligers om eerst een motivatiebrief en CV naar ons te sturen. Naar aanleiding hiervan kunnen we je uitnodigen voor een gesprek op kantoor. Op onze website staat onder het kopje aanmeldenwat er in de brief kan komen te staan.
Als je wordt uitgenodigd voor een gesprek, krijg je op kantoor een presentatie te zien over het land naar keuze en de projecten.
Dit is nog geheel vrijblijvend en geeft je een goed beeld van vrijwilligerswerk in het buitenland.
Pas na gesprek hoef je te bepalen of je wel of niet via ons vrijwilligerswerk wilt gaan doen.
We vinden het belangrijk dat vrijwilligers goed geinformeerd zijn, ook voordat ze zich inschrijven, vandaar bovenstaand procedure.

We horen graag van jullie.

Vriendelijke groet,
Vrijwillig Wereldwijd