Ik ben Michelle Meijer en ben 17 jaar. Ik hoop dit jaar mijn havo-diploma te halen en ben dan van plan om een tussen jaar te nemen. Ik wil graag tegen eind 2012 weg (ben dan 18) omdat ik dan voor die tijd nog geld kan verdienen!
Ben van plan om te werken voor onderdak (WWOOF), dus zou graag zo goedkoop mogelijk rondeizen omdat ik mijn reis zelf moet betalen.
Heb nog niet echt een route uitgestippeld om langs te reizen, dus alle opties staan nog open. (al lijkt mij het noorden/oosten wel leuk)
Ik dacht eraan maximaal 5/6 maand te gaan. Het lijkt me ook leuk om te leren surfen of duiken! Lijkt jou dit ook wat? Of heb je tips? Laat het me weten
Vlak voordat ik jouw berichtje las, heb ik ook een oproep geplaatst! Alleen dan niet voor wat jij noemt (een rondreis eind 2012/begin 2013) maar voor iemand die ook van plan is om de komende vakantie te gaan werken ergens, want ik heb zelf ook het plan om eind 2012 te gaan reizen! Maar het ontbreekt nog aan geld…
Om me even voor te stellen: Ik ben Melissa de Raaij, en ben 16 jaar oud (bijna 17) en doe dit jaar eindexamen VWO om daarna een tussenjaar te gaan nemen. Zoals ik net al zei, ben ik in dit tussenjaar o.a. ook van plan om voor een half jaar wat meer van de wereld te zien (het liefste buiten Europa). Het is wellicht leuk om ideeën en dergelijke uit te wisselen?
Haha, dat klinkt bijna precies als mijn plan! Ik wil ook eind 2012 weg en dan een paar maanden rondreizen. Ik twijfel nog een beetje of het een half jaar of een jaar wordt. En ik wil ook niet teveel uitgeven, dus ik wil zo veel mogelijk tijd wwoofen op verschillende plekken.
Ik twijfel nog tussen NZ en australië, het liefst wil ik naar allebei maar dat wordt een beetje duur… Duiken lijkt me echt geweldig, dus dat wil ik heel graag leren! Surfen lijkt me ook leuk, maar ik vrees dat ik daar heel slecht in ben, haha : p
Ik zal even iets meer over mezelf vertellen:
Ik heet Lise, ik ben 17 en ik doe dit jaar eindexamen vwo. Verder werk ik in een restaurant als serveerster, en ik sport niet (elke dag een half uur fietsen naar school vind ik wel genoeg (:
maar tijdens het backpacken lijkt het me wel leuk om sportieve dingen te doen, zoals kanoën en van die beroemde wandelingen lopen.
Sorry voor wat laat bericht, had het heel druk met school. Wat leuk dat je reageert! Qua geld zit ik zelf ook krap dus vandaar pas aan het eind van 2012 zodat ik nog kan sparen Je kan mij altijd toevoegen op facebook of msn: michelle_meijer@live.nl of Michelle Meijer in Warffum (kan zo even niet vinden welke link). Kunnen we onze ideeën uitwisselen, lijkt me leuk!
Sorry voor mijn late reactie! Maar leuk dat je hebt gereageert! En echt leuk dat jouw plan overeenkomt, ik denk dat een half jaar eigenlijk wel mijn maximum is maar wie weet… En NZ lijkt mij ook mooi. Hihi zelf doe ik ook niet aan sport nu maar sportieve activiteiten lijken mij ook leuk! Je kan me toevoegen op msn of facebook; michelle_meijer@live.nl of Michelle Meijer in Warffum. Kunnen we zo onze reis ideeën uitwisselen!
Ik heb ook precies hetzelfde idee! Ik wil eind 2012 of begin 2013 gaan backpacken door Australië. Mij lijkt het super om te duiken, maar weet niet of surfen mij zal liggen (door blessure aan mn knie). Maar dat doet niet af aan dat ik heel graag de zee in zou willen!
Ik studeer dit jaar af aan vwo en ben (dan) 19 jaar. Het ligt aan het geld wat ik bij elkaar zal kunnen sparen, hoe lang ik zal kunnen gaan. Maar bij 6 maanden ligt mijn max denk ik.
Ik hoor graag iets van jullie of me bij jullie gesprekken kan voegen!
Bedankt voor je reactie! Ja ik dacht ook aan maximaal 6 maanden. En vrij goedkoop rondreizen vanwege het geld sparen. (net als jij?) Je kan mij altijd toevoegen op msn: michelle_meijer@live.nl of op facebook: Michelle Meijer uit Warffum. Hoe dat precies met die link zit weet ik niet.
Staat het al vast dat je naar Australië gaat? Bij mij ligt het er nog een beetje aan of er iemand met mij mee gaat.
Hoor wel van je!