Hoi! Ik zit nu in mijn eindexamen jaar en wil volgend jaar gaan reizen. Ik was van plan om rond januari 2012 te beginnen, maar het kan ook iets eerder worden. Ik wil graag een heel groot deel van de wereld zien, en zoek nog een reisgenote tussen de 18-21 jaar (ik ben zelf 17 jaar en word in december 18) die met mij mee wilt! Ik zou het leuk vinden als je interesse hebt, en laat het dan zeker weten!
leuk om hier iemand te vinden die eens niet 10 jaar ouder is dan ik maar van zo’n beetje dezelfde leeftijd :cheer: ik word eind augustus 19. loop al een paar jaar met het idee om erop uit te trekken maar durf niet alleen
welke landen had je in gedachten (of continenten?) en wat voor soort reis? backpacken? ook met vrijwilligerswerk of dat niet?
ik sta zo’n beetje overal voor open (zolang het maar geen bakken met geld kost) maar ik ben wel nieuwsgierig wat jouw idee was
Hallo everyone! Ben een jongen van 19 jaar en ben van plan om even een jaar er tussen uit te gaan in 2012! Aankomende zomer hopelijk New York! in juli voor 3 maanden naar Arizona en het lijkt me ook leuk om in 2012 nog wat verschillende landen te gaan bezoeken… Mocht er nog een plekje voor me zijn dan hoor ik het graag!
Wat leuk dat je op mijn berichtje reageert en dat je inderdaad niet super oud bent haha. Ja ik wil ook al jarenlang reizen, en nu ik volgend jaar klaar ben met school lijkt dit mij de beste kans! Ik wil erg veel van de wereld zien, maar het liefst wil ik naar China (eerst wilde ik Japan maar dat is nu niet zo handig denk ik :)), Australië en Nieuw Zeeland, de USA, Indonesië en misschien naar een deel van het Caribisch gebied. Dit zijn erg veel plekken en ik weet niet helemaal hoe ik het allemaal aan moet pakken, dus heb ik erg veel informatie opgezocht op de site: Backpacken Wereldreizen Verre Reizen | KILROY
Ik ben van plan om in de zomervakantie in Utrecht bij een medewerker van Kilroy langs te gaan, die kunnen je met heel veel dingen helpen en je zeggen wat realistisch is en zo. Ik wil totdat ik ga reizen eerst veel gaan werken, zodat ik in ieder geval niet in geldproblemen kom (ik heb ook nog wat op mijn spaarrekening staan). Ik weet nog niet helemaal of ik vrijwilligerswerk wil gaan doen, maar ik denk dat ik het liefst veel wil gaan reizen om de landen echt te ontdekken. Ik wil inderdaad gaan backpacken.
Japan geniet ook mijn voorkeur tov China, maar allebei zijn tof. De rest van de landen die je noemt staan allemaal op mijn lijstje
Ik durfde eerlijk gezegd niet zo goed omdat ik stiekem bang ben dat ik dan niet meer zo’n inspiratie heb om weer de schoolbanken in te gaan en dat is ook de reden dat mijn vader het niet echt top vindt. Maar alle andere mensen vinden het wel een goed idee. Tenslotte staat er niks mooier op je cv dan zo’n ervaring! Het blijft hoe dan ook kriebelen!! Maar dan moet er wel iemand mee willen want ik durf niet alleen! Dus ik dacht… ik doe eens gek en reageer
Langs Kilroy gaan voor wat advies etc lijkt me inderdaad verstandig. Mochten wij een ‘clubje’ vormen dan ga ik zeker mee naar Utrecht. En lijkt het me zoiezo wel leuk om van te voren elkaar een paar keer te zien. Een date want het is wel zo fijn om elkaar een beetje te kennen voordat het zo ver is!! Van mij mogen er trouwens gerust meer mensen mee hoor, als je dat wilt. Maakt me niet echt uit.
Backpacken lijkt mij ook het leukst, heb zelfs al een rugzak gekregen van m’n stiefmoeder, zo’n megageval haha. Daarnaast is het voor ons de meest betaalbare optie denk ik
Vliegtickets zijn wel superduur en ik heb niet echt indrukwekkend veel spaargeld, dus ik denk dat ik dan ook zou gaan werken tot die tijd. Plus drie krantenwijken ofzo Misschien iets lenen van m’n ouders… Grote kans dat ze bij Kilroy ook nog wel tips hebben hoe we het kunnen bekostigen.
Fijn dat je er hetzelfde over denkt als ik! Wat doe je nu voor opleiding dan? Zit je ook in je eindexamenjaar? Mag ik misschien je e-mail adres, dan kan ik je wat meer vragen stellen en dat is wat handiger dan via dit forum elke keer. Ik snap de site sowieso niet helemaal haha, en weet niet of ik je nu een privé bericht stuur of iets op het forum zet (ben niet zo heel goed met sites, niet dat je denkt dat ik heel erg dom ben of zo).
Ik zit ook in het eindexamenjaar, op atheneum. Mailen is idd handiger denk ik mijn e-mail adres is [EMAIL=“vandewalle.denise@gmail.com”]vandewalle.denise@gmail.com. Ik heb ook MSN maar daar zit ik niet echt op als ik niet van tevoren afspreek ofzo, maar dat is [EMAIL=“kijkeenpratendeboom@hotmail.nl”]kijkeenpratendeboom@hotmail.nl.
Tot meels!