Ik ben Jordy, 18 jaar, ben bijna klaar met mn vwo-opleiding en ik neem volgend jaar een tussenjaar. Ik wil veel gaan reizen en ben dan ook op zoek naar een reisgenoot of reisgenote (van ong. 18/19)
Waar waar naartoe maakt me op zich niet heel veel uit, maar als ik toch wat moet voorstellen: Himalaya, Amazonegebied & Andes, Patagonië, Mongolië, China of bijv. Oceanië. Voor vrijwilligerswerk sta ik ook open, en natuurlijk ook voor andere voorstellen ;). Ik houd van actieve en culturele dingen en ben van plan voor het einde van het jaar PADI open water te halen.
Als je meer zou willen weten, mail maar!
In september/oktober ga ik overigens helpen met de druivenpluk in Frankrijk en op weg daar naartoe wilde ik misschien nog gaan boulderen in Fontainebleau, als dat je wat zegt. Ik zou misschien met een vriendin van me gaan, maar die heeft al andere plannen, dus ja.
Hoelang ben je van plan te gaan? Ik vertrek in oktober 2014 naar Azie en ik ben dan 18/19 Ik woon zelf nu in Italie en zit in mn 6de jaar VWO (in italie duurt dat 7 jaar dus volgend jaar is mijn laatste jaar!) Na m’n VWO wil ik dus in de zomer maanden gaan werken om wat te sparen en daarna vanaf oktober ga ik beginnen aan mn reis.
Ah en ik ken trouwens vrij veel mensen die duik instructeurs zijn (in italie maar ook de Maldive en Australie!)
Hahaha dank je! Nee heb wel mn PADI maar ik mag niet meer duiken door een chronische oorontsteking helaas! Maar het is ook niet echt helemaal mijn ding!
Hi Jordy! ik ben ook 18, meisje, uit Friesland (of all places) en heb net mijn HAVO afgerond en ga ook een tussenjaar nemen, met veel reizen, werken en cursussen. Ik zelf heb er ook aan gedacht om te gaan druivenplukken in Zuid-Frankrijk. nu zit ik er aan te denken om een trein reis te gaan nemen met interrail… misschien kunnen we contact opnemen en nou ja, gewoon ideeën uitwisselen, als ‘tussenjaar-nemers’ onder elkaar. hihi! Groetjes Claudia Drost ( goyourownwaycd@hotmail.com )