Reisgenoot gezocht: Costa Rica (dec t/m feb) en/of Ecuador & Peru etc (feb t/m jun)

hee hallo,

ik ben een meisje van 18 jaar en ben net klaar met mijn VWO, ik heb besloten mijn studie een jaar uit te stellen om te reizen.
ik ben op zoek naar een avontuurlijke reisgenoot die met mij mee wil reizen door het westen van Zuid-Amerika (denk aan ecuador, peru, bolivia etc)

ik ga eerst 2 weken naar Los Angeles omdat ik daar familie heb wonen maar daarna vertrek ik op mijn eigen houtje naar Costa Rica om daar spaanse les te volgen en misschien in combinatie met surfen/surflessen, daar ben ik nog naar op zoek, ik wil daar ook graag een tijdje de jungle intrekken op het eind
in Costa Rica blijf ik van 30 november t/m 25 februari (3 maanden dus)
deze 3 maanden of een deel daarvan zou ik leuk vinden samen met iemand te doen met dezelfde plannen

25 februari vertrek ik voor 4 maanden naar Quito, ik wil graag met iemand samen rondtrekken door het westen van Zuid-Amerika, ik wil dit met het openbaar vervoer doen
omdat het niet al te veilig is om dit als blond meisje in mijn eentje te doen ben ik op zoek naar iemand(of meerdere mensen) met dezelfde plannen
ik wilde misschien ook nog vrijwilligerswerk doen de laatste maand oid, we zien wel wat op ons pad komt

ik hoop dat er mensen zijn met dezelfde plannen of misschien deels dezelfde plannen waar ik me aan aan kan passen, ik zou namelijk graag gezellig met iemand samen willen reizen

xxx Didi

Hallo Didi,
Zit je al op school in Costa Rica?Welke,want aantal jaren terug was ik in San Jose ,ook voor 4 w Spaans…erg leuk
Nu overweeg ik dit nogmaals te doen en vervolgens enkele maanden er aan vast te plakken,
Ben benieuwd,in hoeverre je planning verder is
salute,AART

Hallo Didi,
Heb je al plannen gemaakt? Ik ben namelijk van plan om begin maart naar Costa Rica en Guatemala te gaan… Lijkt je dat niks?
Ik ben ook 18 en blond dus ja… Ik heb een beetje hetzelfde probleem.
Let me know, grs Lisa

heey!
waar zit je nu? of ben je al weer thuis…
ik ben 19 jaar, ook n blond meisje… en ik wil graag vrijwilligerswerk gaan doen in ecuador, spaans leren en een beetje rondreizen… maar ik twijfel nog! ik moet dan namelijk ook alleen, en dat vind ik nog wel n beetje eng… maar aan de andere kant wil ik graag alles zien en beleven…
hoop op een reactie…

liefs Renee

Hey allemaal,

Ik wil ook graag naar het buitenland maakt niet uit waarnaar toe.
Helaas kunnen al mijn vrienden niet (studie/werk etc…:frowning: ). Zou
net als de meeste hier ook wel een taal willen leren. En het liefst
zo snel mogelijk weg begin december ofzo.
btw ben 18 jaar (jongen) hoop niet dat een belemmering is sinds
hier voornamelijk meisjes posten.
Zou graag willen reizen om mensen te ontmoeten en natuurlijk voor het
avontuur en om andere landen te ontdekken. Ik hoop ook een reactie.

Groet,

Dennis

Mensen het is een post van 2006. Dus ik denk dat ze al wel terug is. :wink:

Inderdaad ben ik al terug, na een geweeeeeeeldige tijd, ik wil graag tips geven of als iemand zich iets afvraagt, geef ik graag antwoord.
Ik ben vorig jaar 3 maanden in Costa Rica geweest (spaans geleerd in turrialba, aanrader!) en beetje gesurfd en gefeest. 1 maand heb ik in panama (op het eiland voor de caribische kust Bocas del Toro) geleefd bij een panamese vriend.(dit allebei met 2 vriendinnen die ik daar heb ontmoet) En daarna 6 maanden in mijn eentje gereisd, door: Colombia, Ecuador, Peru, Bolivia, Chilli en Argentinie. Dus als je daar heengaat en iets te vragen hebt… ga je gang! Ik heb echt de tijd van mijn leven gehad en alleen is niet alleen, ik geef de voorkeur aan alleen gaan want je zult geen moment echt alleen zijn.

xxx! Didi

Hoi didi,

Ik ga in Januari voor 5 maandag naar peru bolivia en argentinie, ben ook 18 als ik ga en blond haha, heb je nog goede tips en/of aanbevelingen?

hee! hier even een algemeen lijstje met tips:

spaans leren doen je bij:
Spanish by the River in Turrialba, van een Nederlans/Costa Ricaanse eigenaar, klein en gezellig en ligt in een geweldig dorp 1 uur van de hoofdstad San Jose, de mensen hier kunnen echt geen engels dus je leert er echt van en ze zijn superaardig, als je toch engels wilt praten zijn er vaak ook canadese raftingguides te vinden als je er naar op zoek gaat

raften doe je dus ook:
in turrialba en dan moet je wel even zorgen dat je via via vraagt (even in de leukste bar van het dorp Charlies vragen) dat je bij Semilla in de boot zit (was mijn vriendje daar, die laat je iig niet verdrinken;))

naar adem happen doe je in:
Manuel Antonio, een national park aan de kust waar de aapjes in de bomen aan het strand hangen en de leguanen je handdoek jatten

surfen doe je in:
Tamarindo maar daar zijn wel veel Amerikanen, of in Mal Pais, echt zooooo mooi daar en zulke perfecte golven!! wel naar tranquilo backpackers gaan dan

feesten doe je in:
Puerto Viejo, geweldig caribisch Bob Marley-dorpje aan de Caribische kust, naar Rocking J’s hostel gaan! surfen daar vond ik al beginner wel te lastig

en vergeet na Puerto Viejo alsjeblieft niet naar Bocas del Toro in Panama te gaan, ligt een paar uur verder dan Puerto Viejo aan de Caribische kust van Panama, het is een eilandegroep waarvan het levendigste dorpje toch wel Bocas del Toro is, de sfeer is hier zoooo geweldig en je kan steeds met een bootje naar andere nog veel mooiere eilanden en stranden gaan, uitgaan is ok superleuk daar, wij waren vaak in de toen net opgezett sushibar te vinden, daar schuin tegenover la Iguana, een surfbar van een goede vriend van ons die daar woont, een panamees genaamd Alexis, als je niet in een hostel wilt slapen kan je bijna altijd wel bij hem crashen, hij houd van NL en zn hond heet ook Ajax:) en dan even zeggen dat je ons (Didi, Amber en Sophie) kent

oja en omdat je in Costa Rica bijna altijd via de hoofdstad weer reist (waar je ook heengaat, je gaat eerst naar de hoofdstad in eht midden terug en dan verder) zijn wij ongeveer honderd keer terecht gekomen in het hostel Pangea waar wij het ook wel helemaal geweldig hebben gehad

en nou vergeet ik bijna Jaco, daar zijn we ook vastgeroest een tijdje, het is een kustplaatsje met veel uitgaansleven waardoor het wel een beetje een drugs en hoerenstadje is geworden, maar overdag moet je naar Playa Hermosa gaan, ook DIKKE golven daar! en het hostel La Cometa is heel relaxed en van een vriend van ons, Kenny

ja… Costa Rica is geweldig… zucht… zooooveel vrienden gemaakt en zo’n geweldige tijd gehad, ben er bijna blijven wonen…

het is niet nodig spaans te leren, wel handig, en vooral heel leuk! mensen vinden het helemaal geweldig als je beetje spaans kan

als je ergens heengaat waar iemand woont van die ik op heb genoemd is het echt handig en gezellig ze op te zoeken! ze zullen je zowieso rondleiden en alle ins en outs laten zien en misschien kan je nog een goedkope slaapplaats regelen:) mensen zijn heel betrouwbaar in Costa Rica (vind ik dan… geen slechte ervaringen gehad n ieder geval)

veel plezier slijmballen! ik zal aan jullie denken terwijl ik braaf achter mijn boeken zit in Amsterdam…:(:vak02:

Zin in een borrel in Charlies, Turrialba? Stuur me ff een mailtje…ik woon en werk in Turrialba :unibrow:

Heey Didi!

Bedankt voor de tips! Ik ga vanaf eind januari naar Zuid-Amerika. Eerst een maand taalschool en drna verder reizen. heb nog geen idee waar precies, het is zo groot en alles lijkt me leuk! Maar je kan dus makkelijk alleen reizen? Ik ben zelf ook 18 en blond :stuck_out_tongue: dus maak me wel een btje zorgen. Ik ben blij om te horen dat je zo makkelijk mensen leert kennen en dat de mensen daar betrouwbaar zijn :smiley:

Marjolein