ik wil graag een aantal landen in afrika bezoeken, waarschijnlijk met de auto…
maar ik heb wel eens gehoord dat er een aantal gevaarlijke landen zijn in afrika… ik vroeg me af of iemand mij meer kan vertellen over het (enigzins) veilig reizen door afrika…
groeten farisia
p.s. ik ben ook nog steeds op zoek naar een reisgenoot… dus als je graag mee gaat de wereld rond vanaf begin 2011 krijg ik graag een mailtje naar aisiraf@hotmail.com
*Ik ben 6 maanden in Ghana geweest. Dat is op zich goed te doen! Je moet alleen weten waar je op welk tijdstip niet meer moet zijn. Dit geldt denk ik voor veel (afrikaanse) landen.
En als vrouw alleen zal het niet altijd meevallen omdat ze niet gewend zijn aan zelfstandige vrouwen! Reismaatje lijkt me wel een goed idee! Mocht je nog leuke plekken, of leuke contacten in Ghana willen hoor ik het wel! Dan heb ik nog wel wat tips.
Op de site van reisomdewereld.nl staan volgens mij ook richtlijnen over “veilige” landen etc.
SUCCES!!! En veel voorpret toegewenst!
*
Ik heb helemaal geen last gehad van wilde beesten. Maar het ligt eraan waar je naartoe gaat. Blijf je in groter plekken dat zal het wel mee vallen met de wilde beesten maar ga je veel off road dan zul je er wel wat tegen komen denk ik.
Mijn ervaring is dat veel inwoners mooie, lieve mensen zijn maar overal heb je goede en minder goede mensen. Ik zou niet iedereen zonder meer vertrouwen. Voor veeeel mensen staat blank zijn gelijk aan rijk zijn. Dus wellicht zullen veel mensen proberen iets van jou “rijkdom” voor zichzelf te krijgen. Met het idee die heeft genoeg & kan wel wat missen. Dit is eigenlijk misschien wel een logische redenering als je erover nadenkt. Mijn ervaring is dat proberen uit te leggen dat je niet rijk bent verspilde energie is, ze geloven het niet. Je hebt toch een vliegticket kunnen kopen. Het is aan jou hoeveel je kunt & wilt geven.
Ik zou voor zowel de inwoners als de wilde beesten niet bang zijn. Soms een situatie gewoon iets voorzichtiger benaderen & genieten van al het moois wat Afrika te bieden heeft. Op je gevoel vertrouwen, je voelt best wel wanneer een situatie niet okay is.