Ik ben Terry(v), 22 jaar, en aan het afstuderen momenteel. Als dat erop zit wil ik eindelijk gaan doen wat ik al heel lang van plan ben, richting Latijns-Amerika (en dan zonder het uitzicht dat ik op een bepaald moment weer terug moet zijn ivm werk/studie of whatever).
Ik heb wel wat dingen in mijn hoofd zitten, maar ik vind het minstens even belangrijk dat ik samen met iemand kan gaan met wie het goed klikt, is veel fijner, gezelliger enz, je kent het wel (het kan immers overal mooi en leuk zijn). Aangezien het moeilijk is om iemand te vinden die met hetzelfde tijdbestek zit en helemaal hetzelfde wil doen zijn dit wat dingen die ik wil gaan doen, misschien zijn er wel mensen die een van de richtingen op gaan en met wie ik voor een deel kan samenreizen.
Ik wil dus weg als ik officieel klaar ben, wat binnen nu en 3 maanden is hopelijk. Ik hoop dus zo begin november weg te kunnen. Eerst wil ik een paar weken langs Cuba. Ik ben daar pas geweest en wil er nog eventjes terug en wat mensen opzoeken, maar dit kan ik ook prima alleen doen. Verder staat bovenaan mijn lijstje Mexico. Hier zou ik graag echt een paar maanden zijn om alles goed te kunnen zien (als ik het doe wil ik het ook meteen goed doen). Verder wil ik graag vrijwilligerswerk gaan doen een paar maanden ergens, zat eigenlijk aan Peru te denken, waar ik bovendien ook graag rond zou willen reizen. Verder lokt Argentinië mij ook wel.
Voordat ik een hele verhaal op ga hangen over wat me wel niet allemaal leuk lijkt; ik zou dus graag met mensen in contact komen die volgend jaar dergelijke plannen in die richting. Het belangrijkste vind ik dat je flexibel bent en een passie hebt voor reizen (en dat je een beetje rond mijn leeftijd bent (lichamelijk/geestelijk maakt niet uit). Wat je van mij moet weten: enorme passie voor reizen!, studie Spaanse taal en cultuur gedaan, passie voor dansen en muziek (latin) en voor de taal uiteraard. Dus ik zou zeggen heb je interesse, laat wat van je horen!
Ik zit momenteel in Guatemala, en reis straks door naar Costa Rica. Ik vlieg rond 28 november naar Lima, en ik heb dan 3 maanden de tijd om via bolivia en argentinie in Santiago de Chile uit te komen. Ik reis inprincipe alleen, maar het lijkt me leuk om delen samen te reizen!
Ben jij in de zelfde periode in deze landen?
hee floor.
ik wil rond augustus septemer 2008 ook richting zuid amerika. is het niet te gevaarlijk daar om alleen te reizen? en ontmoet je veel mede reizigers met wie je samen stukken verder kan gaan? groetjes nadine
Mijn plan is eigenlijk in Mexico te beginnen en dan richting het zuiden te trekken. Peru staat ook op het lijstje, maar nog niet eind november denk ik… Mochten die plannen nog veranderen dan hoor je het van me Wat doe je trouwens in Guatemala, reizen of heb je daar gewerkt? Ben wel benieuwd naar Guatemala, heb veel positieve dingen gehoord al, wil er zelf ook nog naar toe. Groetjes Terry
Ik ben ook 22 en deze zomer afgestudeerd. Ik heb Media en Entertainment gestudeerd en een half jaar Spaans in Barcelona. Ik spreek de taal dus ook al redelijk en heb tevens ook een grote passie van deze cultuur etc.
Mijn planning is om ergens januari/februari naar ZA te gaan. Ik heb nog geen exacte plannen en kan zo lang weg als ik wil…afhankelijk van de geldbundel natuurlijk.
Ik wil sowieso ook een aantal weken gaan werken en denk ook aan Peru of Argentinie. Ik ga zelf sowieso naar Argentinie een vriend opzoeken daar. Ik ben nu nog aan het werk om geld bij elkaar te krijgen en kan daarom niet al rond november weg. Misschien kunnen we later een gedeelte samen reizen…Mexico ligt niet in zozeer in mijn plannning namelijk…Ik heb al veel gezien in het caribisch gebied enz… Wel wil ik graag naar Guatamala/Costa Rica.
Hola Debby!
Mi dirección de correo es [EMAIL=“cherry_tje@hotmail.com”]cherry_tje@hotmail.com, enviame tu dirección y te doy una respuesta a tu mensaje muy prontito ;)! Terry