Ik ben op zoek naar reisgenoten (m/v) die met mij Costa Rica (en evt Panama, Nicaragua) willen ontdekken. Ik wil 3e/4e week van oktober vertrekken, en het liefst voor 4-6 weken.
Ik ben 29 jaar, en ik hou van nieuwe culturen ontdekken, trektochten, natuur, zee, strand, activiteiten (surfen, snorkellen, duiken), maar ook van gezelligheid, een cocktail en een feestje (vooral op het strand)!
Lijkt het je wel wat om misschien met mij te reizen, dan hoor ik graag van je!
Dag Olivia
Ik ben Akli 49 j.Ik reis vaak in een groep.Van Zuid Africa naar Egypt,Marokko,Tunisie ,NY of Andrere streken van de wereld.Voo deze keer wilde ik alleen naar Costa Rica langs Nicaragua en terug van noord Nicaragua langs Honduras en terug vliegen van uit Costa Rica.Met Martinair een retour naar San Jose is rond 700 Euro.In Okt is er veel regen in die regio.Feb of maart is ok weer om te kunnen kanoe .I De fauna en de flora is bijzonderin Costa Rica.Ik heb plannen voor feb maart en bginnen van uit Costa Rica. Met 2 is makkelijker en stukje veiliger.
Groeten
Akligo uit Amsterdam
Hey Olivia,
Ik las net je oproep. Het is al een tijdje geleden dat je hem hebt geplaats en ik vroeg me af hoe ver je al bent met alles te organiseren/orienteren van je reis. Ik heb nog niet zo lang geleden besloten toch mijn backpack van zolder te gaan halen en het avontuur weer op te gaan zoeken. Ik ga beginnen op Curacao eerst een beetje vakantie vieren en om dan verder te kijken wat ik wil gaan doen. Ik ben al in Zuid Amerika geweest ( Peru,Bolivia,Chili,Venuzuela en Colombia) en wil nu naar midden amerika. Ik weet nog niet precies waarheen. Heb tijdens het reizen veel mensen ontmoet die al in midden amerika zijn geweest en weet dus dat het daar mooi moet zijn, maar had er nog niet bij nagedacht om er zelf heen te gaan dus nu ben ik me aan het orienteren waar ik heen wil gaan.
Dus als je het leuk vind misschien kunnen we wat ervaringen uitwissen.
groetjes marloes
Ik vroeg me af hoe jullie willen reizen zelf of met een groep mee. Ik las net dat olivia er over denk over om met shoesting te gaan. Ik ben zelf alleen naar zuid amirika gegaan maar heb daar wel iemand ontmoet waar ik de hele reis samen mee heb gedaan. Ik ben eerst 2,5 maand in peru geweest voor een talencursus en vrijwilligerswerk vandaar dat ik daar iemand had ontmoet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nooit onveilig heb gevoelt maar als ik nu bij landen informatie dingen lees en dan vooral over colombia ben ik wel blij geweest met mijn reisgenootje. Al is het dan nog steeds niet echt veilig voor toeristen. En over Costa rica zijn ze ook niet heel positief over de veiligheid. Al is dat wel vaak iets over dreven als je er zelf bent valt het vaak best mee als je maar geen rare dingen doet.
Maar goed, kennen jullie meiden die alleen gereisd hebben? En hoe denken jullie zelf over alleen reizen in midden amerika?
groetjes marloes
Vlieg zelf 6 november naar San Jose. Mijn retourvlucht is 4 december. Ga low budget door Costa Rica (en eventueel Panama) reizen. Hou voornamelijk van natuur en avontuur.
Weet niet wat jouw plannen precies zijn, maar mocht je het leuk vinden om misschien een stukje samen te reizen, dan hoor ik dat graag!