Reisgenoot Australië 2010

Hoi!

Mijn naam is Karin, 22 jaar. Ik studeer Televisie en Media Producties in het noorden van het land, en loop momenteel alweer drie maanden stage in Melbourne. Nadat ik mijn stage in juni 2010 heb afgerond, ga ik een aantal maanden werken hier in Australië om het benodigde geld bij elkaar te krijgen. Daarna ben ik van plan 3-4 maanden door Australië te gaan reizen. Omdat het niet echt gezellig is om dit alleen te doen, ben ik op zoek naar een leuke reisgenoot. Ik ben een vrij rustig persoon, en houd niet van nietsdoen. Ik ben hier om zoveel mogelijk te zien en te doen!

Ik houd niet erg van uitgaan/stappen, maar ben wel erg actief. Wat reisplan betreft, heb ik nog niet echt iets uitgestippeld. De Oostkust lijkt me erg mooi, maar de Westkust heeft ook veel te bieden. Ningaloo Reef is schitterend en doet niet onder voor het Great Barrier Reef, heb ik me laten vertellen. Sydney staat hoog op de verlanglijst, maar verder sta ik overal voor open! Mijn reis start rond september 2010, en eindigt begin januari 2011. Ik heb een Working Holiday Visum, en mag tot 11 januari 2011 blijven. Mocht je belangstelling hebben, let me know! Dit is mijn e-mail adres:

[EMAIL=“karinlageveen@yahoo.com”]karinlageveen@yahoo.com

Ik hoop van je te horen!

groetjes Karin

Hoi Marijke!

Bedankt voor je reactie, leuk! :dag:Je plannen klinken goed, ik zou ook heel graag willen duiken (Great Barrief Reef/Ningaloo Reef). Het lijkt me zeker erg leuk om contact te houden. Geen probleem, voeg me maar toe op MSN: [EMAIL=“karinlageveen@yahoo.com”]karinlageveen@yahoo.com
Heb je al een idee waar je allemaal naartoe wilt?

groetjes Karin

Hoi Marijke!

Ja, er is idd heel erg veel te bekijken. Met een Wicked camper langs de Oostkust reizen lijkt me fantastisch, ik ben helemaal voor. Het is inderdaad niet erg goedkoop, dus hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

De Westkust schijnt ook prachtig te zijn; veel natuur. Dus dat lijkt me ook wel wat. Ik ga hoogstwaarschijnlijk een paar maanden werken in de Outback om wat geld te verdienen. Na een half jaar in Melbourne te zijn geweest, lijkt het me tof om ook het échte Australië te zien. Hoewel Melbourne ook fantastisch is! Ik ben rond september klaar met werken, en dan kan het reizen wat mij betreft beginnen.:thumbsup: De staten Queensland en New South Wales lijken mij voornamelijk erg interessant, maar zoals ik al zei: een echt plan heb ik nog niet.:slight_smile:

Jij gaat Wwoofen begrijp ik? Leuk, op een farm werken lijkt me ook erg tof!
Er is hier genoeg te doen, dus dat komt vast goed! Hoe oud ben je trouwens?

groetjes Karin

Hi,

Ja, lijkt me een goed idee om contact te houden. Leuk dat je ook al een ander meisje op dit forum hebt leren kennen. Alleen vliegen is niet heel erg hoor, heb ik ook gedaan. :wink:

Uhm, wat betreft kosten… Het valt mij een beetje tegen moet ik eerlijk zeggen. Melbourne is niet echt goedkoop, helaas. Wat woonruimte betreft valt het mee; ik woon in een heel mooi gedeelte van de stad en betaal maar $150 per week. Daar heb ik echt enorm veel geluk mee gehad. Wat etenswaren betreft; ik denk dat het te vergelijken is met NL. Niet veel duurder in ieder geval. Kaas is niet te betalen hier, haha! Ik geef in ieder geval veel meer uit dan gepland, en ik smijt het bepaald niet over de balk. De alledaagse dingen, boodschappen, 's naar de kapper. Ik ben een weekendje weggeweest naar de Great Ocean Road en Grampians National Park, en dat hakt er natuurlijk wel in: maar het ‘gewone’ leven is hier ook niet echt goedkoop. Maar het hangt er natuuurlijk van af waar je bent, als backpacker ziet het er waarschijnlijk anders uit, omdat je dan echt voor een low-budget gaat. Kamperen is hier erg leuk, en niet echt duur. Dus dat is een goede mogelijkheid om in ieder geval op accommodatie te besparen.

Ik probeer werk op een cattle station in South Australia te vinden: ik rijd paard, dus dat is wel mooi meegenomen. Ik kijk er naar uit echt iets van het ruige, Australische leven mee te maken, de stad is heel erg leuk, maar er is meer dan dat! Australië bestaat grotendeels uit ‘niemandsland’.
Dus dat is het plan. Ik wil sowieso in de Outback aan het werk, hoe geisoleerder hoe beter! :slight_smile: Voor een paar maanden lijkt me dat fantastisch.
In de toeristische sector werken zou ook een optie zijn. Ik wacht het nog even af. :slight_smile:

groetjes Karin

Hoi Marijke,

Nah ‘fan’ is een groot woord, maar ik vind McLeod’s Daughters wel een leuke serie! :slight_smile: Het geeft natuurlijk wel een enorm geromantiseerd beeld weer van de outback, haha!

Ja, ik hoop dat ik ergens op een cattle station aan het werk kan, maar dat is nog best lastig omdat ze allemaal mensen zoeken met veel ervaring. Mensen die al eerder voor een lange tijd op cattle stations hebben gewerkt en met machines om kunnen gaan, motor kunnen rijden enz. Maar goed; in een Outback hotel werken voor een paar maanden is wat mij betreft ook ok. :slight_smile:

Je hebt gelijk; om het geld moet je het zeker niet laten. Maar dan weet je een beetje wat je kunt verwachten. :wink:

groetjes Karin