Hoi hoi,
Mijn naam is Irene en ik ben 22 jaar. Ik wil dit jaar graag op vakantie gaan, maar mijn vriendinnen gaan of met hun vriendje op vakantie of hebben geen geld. Dus ik dacht; laat ik het eens via deze weg proberen.
Ik zou dus graag in de periode september / oktober ongeveer 3 tot 4 weken op vakantie willen naar Amerika. Met het idee daar een auto te huren en rond te rijden. Ik wil graag veel van het land zien, maar een dagje aan het strand liggen vind ik ook heerlijk. Ik ben wel het type dat van te voren een lijstje maakt met dingen die ik graag wil zien + eventuele route uitstippeld. (om alleen al de; zo nu zijn we er…waar zullen we nu eens heen gaan discussies te besparen :biggrin:) En om in 3 tot 4 weken toch het een en ander te bezichtigen in een land is een route/reisschema niet overbodig.
Dit zou ik graag met de volgende persoon willen doen: een man of vrouw tussen de 20 en 27 jaar die net als mij reislustig is ingesteld en veel van het land en cultuur wil zien. Verder is het natuurlijk even bekijken of het klikt.
He hoi Irene!
Mij lijkt het ook fantastisch een week of 3/4 in Amerika te reizen!
mijn voorkeur gaat echter wel uit naar Californië (San Fransico-L.A)
tot half september werk ik zelf op Sicilie, dus vanaf oktober ben ik zeker beschikbaar!Zelf vind ik het leuk veel dingen te zien, meer niet al te actief, zoals hele dagen wandelen, bergen beklimmen etc. gewoon lekker vakantie houden en van alles wat doen!
weet trouwens ook niet welke budget jij denkt?
groetjes, Barbara!
hee Irene,
Ik ben desiree en ik ben 23,
Ik vind dat plan ook top ik wil namelijk precies hetzelfde gaan doen met dit jaar(mijn vrienden hebben namelijk ook geen geld of zijn hopeloos verliefd, irritant he) ik ben vorig jaar al naar florida geweest dus mijn voorkeur gaat ook uit naar californie. lekker met de auto en zelf bepalen wat we gaan doen en bezoeken, en als we toch langs de kust gaan ben ik niet vies van een heerlijk dagje relaxen op t strand.
Waar zou je naartoe willen? Ik zit ook aan die periode te denken, maar weet nog niet of ik een reispartner kan vinden. Mij lijkt het westen ook wel erg leuk, maar het zuiden spreekt me ook erg aan…
met mijn 29 op papier, val ik mss uit de boot, maar toch effe melden dat ik ook juist in de periode iemand zoek voor de westkust/florida of ander regio. Voor mij hoeft het enkel te klikken tijdens de reis. nadien is bijzaak ^^.
Ik ben 63 en heb al een reispartner voor Wyoming/North Dakota = Yellowstone en Bad Lands. Ik ben nogal dull tijdens die lange afstanden. Daarom mag een liefhebber (maximaal twee) met ons mee om mede voor entertainment te zorgen.
Enige voorwaarde: relativeringsvermogen.
Dus als het niet lukt met leeftijdgenoten, greace…
Handig te weten: ik houd niet van praten over ziektes, vroeger en ook André Rieu vind ik leipe shit. Goed voorbereiden: top.
Mijn vrouw schrijft kookboeken en wil er in de vakantie niet over praten. Noch haar recepten toepassen. Tegenprestatie: koken!
Oh, ik zie nu: september, sorry, wij willen in juni. Dan spuiten de geysers bij Old Faithful prachtig.
bedankt voor jullie reacties. Mijn plannen zijn (helaas) gewijzigd. Ik zou nog graag op vakantie gaan maar ik moet mijn datum zoizo bijstellen voor in juni of juli aangezien ik net met een nieuwe opleiding ga beginnen en 1 van die modules van de opleiding start in augustus weer.
Ook word er veel Californië genoemd om heen te gaan. Ik heb me nog niet zo verdiept in de plaatsen waar ik heen zou willen. Maar wat ik zeker zou willen zien zijn toch wel; route 66, grand canyon, salt lake, en ook wel Las Vegas. Ik weet niet precies welke staten dit allemaal zijn, maar weet wel dat dit te doen is in 3 weken (ken mensen die een route hebben afgelegd en deze dingen allemaal hebben gezien in die periode)
Mochten er mensen zijn die dit ook zien zitten…ik heb een kant en klare routebeschrijving van dag tot dag naar verschillende plaatsten liggen voor een reistijd van 2,5 tot 3 weken die ik opzich wel zie zitten om af te leggen. (het is natuurlijk maar de vraag of er nog wel hotels etc beschikbaar zijn, als je alles vooraf wilt boeken)
Ik wil in ieder geval mijn tijd die ik daar op vakantie ben goed benutten.
Ookal sluiten jullie wensen / ideeen niet aan bij de mijne hoop ik dat jullie alsnog een leuke en gezellige reispartner vinden!
Irene, veel plezier daar.
Als ik je wensen zie is vliegen op Phoenix wellicht een optie (verreweg het goekoopst ook) en dan heb je Sedona (Oak Creek Canyon), Flagstaff, Meteor Crater, Route 66, enkele ghost towns in de buurt. En dan natuurlijk Grand Canyon, een absolute must, Monument Valley niet ver weg, een bezoek aan een indianenreservaat??! Etc.
Ben je vanaf LA en Las Vegas niet relatief veel reistijd kwijt?
Heb vorig jaar in de regio gefietst. Marvellous.
Enkel impressies daarover op http://ariezone.volkskrantblog.nl
Excuus voor de wat badinerende reactie mijnerzijds eerder. Daar heb je niets aan.
Wel hoop ik mid-juni in het Yellowstone te zijn.
Ik ben Esther en ik ben 23 jaar. Ik zou in de periode oktober tot begin november naar Amerika willen. ( dit zijn 6 weken) Als iemand zin heeft om mee te gaan zou dat erg leuk zijn, want tot nu toe ga ik nog alleen.
Ik zou graag de oost en westkust van Amerika willen bekijken ( Washington DC, New York, Niagra Falls, San Fransisco, Los Angles, Las Vegas en de Grand Canyon) Als iemand dit wat lijkt en deze periode wat is hoor ik het graag.
Groetjes Esther
Denkt iemand te gaan in juli? Neem dan contact op met mij, Anneke (24), ik ben 3 weken in Amerika (route nog niet helemaal uitgestippeld), dus wellicht hebben we wat aan elkaar?
Groetjes Anneke