Reisgeno(o)t(e) gezocht voor vertrek februari 2011 Down Under!

Hey,

Ik ben een 21-jarige (Vlaamse!) studente en heb besloten om na mijn studies in februari naar Australië te trekken voor een 6-tal maanden. De bedoeling is om dit te doen met een Work and Travel visum (dus wil rondtrekken, wat werken, maar ook op tijd voldoende ontspanning hebben zoals feestjes etc. :wink:

Zou zeer graag ook Nieuw-Zeeland en een stukje van Azië willen bezichtigen. Weet nog niet goed of ik beroep ga doen op een reisorganisatie zoals bv. WEP of niet.

Zijn er mensen met dezelfde plannen die ik eens kan contacteren? Lijkt me leuk zoiets te doen in tof gezelschap!

Laat maar iets weten!
XKus Katrijn

Dag Katrijn!

Ikzelf zit sinds 2 weken in Sydney met de organisatie WEP. Tot half januari zal ik hier een stage volbrengen. En mijn plan is daarna tot eind juni rond te reizen! Graag zou ik zoveel mogelijk willen zien en als het financieel haalbaar is ook naar Nieuw-Zeeland reizen!

Ik ben naar hier gekomen met een Work en Holiday visum en ben dus ook van zin om tijdens mijn reis hier en daar een beetje te werken! Maar ook natuurlijk om te genieten van het land en alles wat daar bij komt kijken!

Groetjes,

Katrien uit België

Hey Anouk!

Hoe is het daar ondertussen? Zo leuk dat je er een stage doet :slight_smile:

Kan jij misschien wat meer persoonlijke ervaringen vertellen in verband met WEP? Ga er deze woensdag naar een infosessie :slight_smile: Weet nog altijd niet of ik met of zonder organisatie ga ‘reizen en een beetje werken ;)’

Groetjes
X Katrijn

Hallo Hallo,

Hier gaat alles goed! Ik kan mij hier wel bezighouden :slight_smile: Ik heb een blog, als je geïnteresseerd bent … http://katrien-16747kmverder.blogspot.com
Hier kan je alles een beetje op volgen van de afgelopen 3 weken!

Ik ben in contact gekomen met Wep, nadat een vriendin van mij er mee is weggeweest! Nu ik ben samen met mijn ouders ook naar een infoavond geweest, en toen waren we toch wel gerustgesteld :slight_smile: Nu een stage doen is toch anders dan rondreizen!
Het is wel redelijk duur om met Wep naar hier te komen, nu toch voor de stage en het gastgezin, ik weet niet hoeveel geld het juist is voor de travel en working! Het voordeel is wel, als er iets is of misgaat of je hebt vragen, je kan bij iemand terecht! Dus zeker naar de infoavond gaan! En dan kan je nog beslissen

Ikzelf heb ook een travel en working visum, dit moet je zelf aanvragen… Na mijn stage hier (tot half januari) ga ik ook rondreizen! Ik heb tot eind juni de tijd, nu ik heb wel een ticket dat ik kan verlengen of verkorten, het kost een beetje meer, maar het is wel handig… je weet nooit!
Ik weet niet welke tips ze nog bij WEP geven om rond te trekken, ik heb al wat opzoekingwerk gedaan en gekeken naar de website van greyhound australia… of eventueel een auto huren… nu dan moet je wel met iemand zijn/of met een groepje…

Nu laat me zeker weten hoe het was bij WEP, misschien kan ik er ook nog ideeën van opdoen!

ps: Wat studeer je juist?

Hoi,

Heb gekeken op je blog en het ziet er echt zeer zeer fijn uit :)! WEP lijkt misschien op het eerste zicht duur maar als je ziet dat er ook pakketten beschikbaar zijn mét vliegtuigtickets bij en het dan vergelijkt als je afzonderlijk tickets zou kopen, lijkt het ineens wel heel hard mee te vallen :slight_smile: maar wie weet ga ik toch nog beslissen het allemaal wat zelfstandiger aan te pakken; Zal zeker nog iets laten weten als woensdag heel wat interessante dingen verteld worden ;).

Ik studeer communicatiewetenschappen aan de KUL, moet enkel mijn thesis nog afgeven in december… Geen lessen dus meer, maar moet er dus zeker door zijn op mijn eindwerk :wink:

Ikzelf kan nog geen auto rijden, maar heb me laten vertellen dat er idd bussen zijn die overal rondrijden, en liften zal ook wel kunnen zeker? Desnoods moet ik met een paar reizen die wél auto kunnen rijden :slight_smile: Een ticket dat verlengbaar is, ga ik me ook zeker aanschaffen, je weet maar nooit…

Xx

hey Katrijn!

Hoe was het bij WEP? Ben je er wat wijzer uit geworden? En hoe staat het met de plannen worden ze al concreter?

Groetjes

Hey!

Sorry dat ik nu pas reageer maar zit momenteel vast in Madrid vanwege een staking :slight_smile: Ben namelijk via Madrid met een Portugese vriendin naar Marokko geweest. Hopelijk geraak ik morgen thuis, moet via Eindhoven gaan.

Wep-infosessie is op niks uitgedraaid :s en dan bedoel ik echt niks :s We hebben het niet gevonden… De straat (Brusselsestraat in Leuven) heeft niet het huisnummer dat op de website stond, bestond gewoon niet. ik heb vele telefoontjes moeten plegen, naar hun kantoor in brussel enzo en ze bleven maar zeggen dat het daar moest zijn. We hebben zelfs voorbijgangers aangesproken over zaal de babbelarij en een jeugddienst en niemand wist van iets. uiteindelijk dachten de mensen van wep dat ik verkeerd zat maar natuuuuuuuuuuulrlijk weet ik de brusselsestraat zijn! ik studeer verdorie in leuven :slight_smile:

anyway, ben meer en meer aan het denken om het op mezelf te doen, zonder organisatie :slight_smile: ik laat je iets weten zodra er meer plannen zijn :wink: vlot de stage?

X

Heyhey,

Hopelijk al thuis geraakt ondertusen!

Nu het web-gebeuren! Wat een gedoe seg, nu toen ik in Gent geweest was was het ook ni zo gemakkelijk om te vinden, ze weten hun precies altijd goed te verstoppen!
Nu je kan misschien altijd nog is bij hun in Brussel (Jette) langsgaan of anders idd het op uzelf regelen! Nu zoveel regel werk komt er niet bij kijken hoor :slight_smile:

U visum aanvragen, tickets boeken, ongeveer een plan hebben wat ge wilt zien en dan als laatste een goed budget hebben en ge kunt vertrekken!
Nu als je afkomt zou ik eerder voor half januari kiezen of een week na Nieuwjaar, want nu met nieuwjaar en kerstmis zit alles al zo goed als vol, en is het nog moeilijk iets ‘deftigs’ te vinden om te verblijven!

Ik heb ondertussen ook eens wat nagedacht wat ik zou willen doen na half januari, ik heb ongeveer het plan van een lus te maken: Sydney, Gold coast (Brisbane en Cairns) Darwin, Alice springs, Adelaide, Melbourne en Tasmanië.

En als ik het geld heb en de tijd ook nog een kleine maand Nieuw-Zeeland en wie weet wel Fiji.

Wie zien wel hoe het loopt, ik ben benieuwd naar u planning, wie weet kunnen we een stuk(je) samen doen!

De stage verloopt goed, soms wel wa saai, maar dat gebeurd overal wel eens he :slight_smile: kheb toch al dingen bijgeleerd, en dat is waarvoor ik hier ben, dus ik mag niet klagen!
Hoe loopt het met de thesis?

wederom sorry dat ik zo vreselijk laat reageer. zit ganser dagen aan mijn thesis te werken want deadline nadert… heb nauwelijks tijd voor mezelf en was eerlijk gezegd deze website een beetje uit het oog verloren! heb ondertussen toch een programma geboekt bij WEP gewoon omdat het met vlucht en alles bij veel goedkoper is dan als ik het zelf zou regelen. ik kom jammer genoeg pas 13 februari aan door gebrek van omstandigheden. jouw reisplannen zien er wel super uit, zeker plaatsen die ik ook zou willen doen. als jij laat weten waar je ongeveer in februari zou zitten kan ik misschien afkomen :wink:

is alles ondertussen nog steeds goed met de stage? en voor de rest ook?

xxxx p.s: de volgende keren zal ik zeker rapper reageren :wink:

Hey Katrijn!

Geen enkel probleem hoor! Hopelijk lukt het goed met de thesis, en ben je er bijna! Hier op de stage valt het goed mee, heb zojuist de kerstkaart ontworpen, moet natuurlijk ook gebeuren! Nog een dikke maand en het zit er ook op, de kerstvakantie zit er hier ook aan te komen! Voor de rest vul ik mijn weekends met een beetje bezoekjes hier en daar te plannen en de kerstfeestjes zitten er ook aan te komen, dus das ook wel tof!

Mijn plan tot nu toe is na de 14e januari (gedaan met stage) vertrek ik naar Nieuw-Zeeland voor een maand (wegens de temperaturen!) en dan kom ik terug naar sydney en reis ik hogerop naar Cairns via de goldcoast, om zo het binnenland te bezoeken en eventueel nog wat plaatsen aan de westkust om dan af te sluiten met melbourn en al wat er rond komt kijken! En ondertussen wil ik ook nog graag wwooffen!
Zo het is dus al wat concreter geworden!

Veel succes nog met de thesis! En hou me op de hoogte van je plannen/eventuele blog en inderdaad als we in dezelfde buurt zitten, moeten we zeker en vast afspreken!

Katrien