Wat kost een reis naar Tibet?
Ik zette alle uitgaven voor je op een rij: http://www.groeten-uit.nl/reisbudget-tibet/
Dank je voor je info. Ja, Tibet is duur. En Tibet is in 2014 nog duurder geworden. Onder anderen de kosten van de verplichte gids zijn gestegen. Jullie hebben een korte en min of meer “standaard” reis gemaakt in Tibet (met een uitstapje naar Nam Tso) en dat in groepsverband. Dit is inderdaad de goedkoopste manier om in Tibet te reizen. Er zijn veel aanbieders van dit soort (groeps)reizen. Niet alleen hostels in Chengdu maar ook reisagenten in Lhasa. Het is het beste om als je naar Tibet wilt reizen om dan tijdig bij diverse reisagenten informatie en prijzen op te vragen.
Graag gedaan
Het zal wel steeds duurder worden.
Maar het is een once-in-a-lifetime-experience!
Ja, Tibet is bijzonder. Daarom reis ik er waarschijnlijk elke keer weer heen. Dus het is voor mij geen once-in-a-life-time-experience gebleven. Kan iedereen aanbevelen in Tibet rond te reizen!
hallo allemaal
Op1 of andere manier zijn de kosten voor reizen naar tibet ge-expolodeerd. Vanuit ktm wordt nu 1300 euro gevraagd voor een 7 dgs reis met voornamelijk Lhasa als basis. Dit was altijd ronde de 600 a 700. Geen flauw idee wat de oorzaak is. Meerdere reisburo’s geprobeerd met vrijwel hetzelfde resultaat.
Weet iemand hoe dit komt ?
-
-
- Updated - - -
-
palaga ik stuur je een pm
De kosten van de verplichte gids zijn vooral dit jaar enorm gestegen omdat de TTB de prijs voor de gidsen verhoogd heeft. Ook de kosten van het vervoer met chauffeur zijn behoorlijk omhoog gegaan (waren overigens al hoog). Komt wellicht ook doordat er tegenwoordig veel Chinese toeristen naar Tibet gaan en die hebben veel geld en geven in Tibet vaak veel geld uit. Dit jaagt de prijzen omhoog. Ook is het volgens mij een manier van de TTB om het aantal buitenlandse toeristen laag te houden.
Een ander punt is natuurlijk de behoorlijke waardedaling van de euro van de laatste jaren, die reizen naar China en Tibet duurder maakt.
dank je voor dit antwoord. Waardedaling van de euro kan geen verdubbeling geven van de prijs hoewel het natuurlijk wel uitmaakt.
Ik denk dat ontmoediging om naar tibet toe te gaan door de prijzen enorm te laten stijgen wel een goede verklaring kan zijn.
Echt weer een “China move” . Weer eens iets anders dan de grens dichtgooien
Vergeet ook vooral de Chinese toeristen niet, die Tibet massaal bezoeken en daardoor de prijzen omhoog jagen. Chinezen hebben geld tegenwoordig en geven veel uit en gaan vele op reis. De meeste toeristen in Tibet zijn tegenwoordig Chinese toeristen!