Reisartikelen Thailand

Hoi allemaal,

Een paar kleine praktische vraagjes voor een reis naar Thailand:

  • Moet je een wereldstekker kopen voor daar?
  • Is een klamboe verstandig om mee te nemen?
  • Zijn malariatabletten echt nodig? Ik begreep van iemand die is geweest in combinatie met Laos dat ze niet echt nodig zijn.
  • Wel of geen Amerikaanse dollars en travellercheques?
  • Waar kan je een prepaid simkaart kopen?

Groetjes Anne

Je hoeft je niet in heel Thailand te beschermen tegen malaria maar het is verstandig om toch een medicijn mee te nemen.
Ook handig om bij je te hebben is een klamboe en dan liefst een die geïmpregneerd is met Deet.
In de meeste hotels kunt u uw accu’s en batterijen eenvoudig opladen, in sommige hotels is daar een “wereldstekker” voor nodig,die gemakkelijk te vinden zijn op de plaatselijke markten voor 30 bath!
De prepaid simkaart zijn overal verkrijgbaar ook bij Seven Eleven.
zelf heb ik als provider DTAC happy (goed bereik door heel Thailand)
De instructies om het prepaid simkaartje te gebruiken voor je mobieltje is zowel in het Engels als in het Thais geschreven.
U kunt ook gebruik maken van internet in één van de vele internetcafe’s om te skypen met het thuisfront Anne!.

Net terug uit Thailand: medicijnen tegen malaria zijn niet nodig (advies van de GGD), ik heb wel flink gesmeerd en gespoten met DEET. Klamboe heb ik ook niet gemist wel de stekker! Maar is idd goedkoop te krijgen op de plaatselijke markt. Er zat wat speling in maar een rolletje tape doet wonderen en is ook weer handig om gaten in horren en zo te dichten.

Oh ja, je kan in Thailand eigenlijk overal pinnen, ook met de moderne variant van de travellercheque (ook pin)

Voor wat betreft de Deet; gebruik de lokale mosquito repellent, die je hier koopt werkt stukken minder en is veel duurder.

Malariatabletten in Laos zijn wel aan te raden heb ik begrepen?
Is een klamboe kopen in Thailand ook mogelijk wanneer je m toch nodig blijkt te hebben?

Ik reis wel met eigen klamboe omdat muggen gek zijn op mijn bloed. Maar in thailand had ongeveer de helft van de guesthouses en homestays zelf een klamboe.

Ik had een wereldstekker bij me, en volgens mij was dat ook wel nodig. Zoek even op kropla.com hoe de stopcontacten er daar uitzien.

Ik heb geen simkaart gekocht, ik gebruik gewoon skype in een internetcafe als ik wil bellen, of skype op m’n smartphone als ergens wifi is.

Travellers cheques kun je denk ik niet meer op zoveel plekken omwisselen.
Je kunt gewoon pinnen.

Veel plezier!

Zelf heb ik nog nooit een wereldstekker nodig gehad in Thailand. Ook in het Thaise townhouse waar ik nu woon, kunnen de ‘westerse’ stekkers gewoon in het stopcontact. En anders kan je zoals men al aangeeft hier overal een wereldstekker kopen.

Houd er rekening mee dat veel Nederlandse banken hun pinpassen tegenwoordig standaard geblokkeerd hebben voor pinopnames in het buitenland, dit om het ‘skimmen’ tegen te gaan. Check dit voor vertrek even met je bank, zou vervelend zijn als je niet kunt pinnen als je hier bent. Traveler cheques en USD hoef je echt niet mee te nemen.

Ik gebruik altijd 1-2-Call prepaid en kan die aanraden. Nog nooit problemen mee gehad.