ik heb eerder altijd gereisd zonder moneybelt maar wil deze nu wel aanschaffen omdat ik veel rond wil reizen (voorheen bleef ik op 1 of 2 locaties). ik denk zelf dat het dus beter is om deze in bangkok aan te schaffen vanwege de prijs, wat is jullie ervaring?
ik weet dus ook eigenlijk niet of je een verloopstekker nodig hebt, kan ik die ook beter pas in bangkok kopen?
ik gebruik nooit een moneybelt en zou ook niet weten of je die beter hier of in bangkok kan kopen maar zal daar zeker goedkoper zijn dan hier
een verloop stekker heb je zeker nodig al past een platte ongeaarde stekker nog weleens in het thaise stopcontact ik heb eens op het vliegveld een wereld stekker gekocht en die gaat altijd met me mee samen met een klein verleng snoertje met wat extra stopcontacten eraan dit is wel handig als je de baterij van de camera en de telefoon gelijker tijd op moet laden
Ik gebruik geen verloopstekker in Thailand dit omdat alles NL stekkers gewoon in het stopcontact passen. Ik zit veel te werken met mij laptop en de adapter past gewoon in een thais contactpunt. Daarnaast laad ik regelmatig mijn mobiel op past ook gewoon in een thais contactpunt.
Dat maakt niets uit je kunt er wel tweedehands vinden maar die kosten dan nog steeds zo’n 15 euro. Terwijl ie via bol.com 21 euro kost. Als je de lonely planet in Bangkok nieuw koopt betaal je dezelfde prijs en vaak zelfs meer.
Je hebt alleen problemen met europese stekkers,in de goedkoope guesthouses(meestal zijn de contactenpunten stopcontacten uitgesleten)dit probleem zul je niet hebben in de betere guesthouses&hotels!ik heb mij een aziatische stekker aangeschaft voor 10 bath!(market chaduchak bkk) over een geldgordel,ikzelf heb een broek met “diepe zakken”!!gegroet:georgessiam.
NEE-ook dat klopt niet echt. In BKK betaal je nieuw dezelfde rpijs-ruwweg als in US$ of GBP erop staat-maar in NL kosten ze beduidend meerwel 25-33%. Maar op marktplaats e.d. vind je volop 2e hands.
Omdat er pas een vrij nieuwe is-met opstijgende Thaise '‘geluks’'ballonnen erop-zijn ze 2e hands nog niet veel voorradig hier. Oudere volop-zelf wil ik nog eens wijzen op de vaak veel betere kwaliteit van Duitse gidsen-de oranje Loose of witte Reise Know How.
en denk effe met gezond verstand: een moneybelt koopt men in Nl voor 3-4 EUR-daar valt nou niet heel veel op te besparen. Als je hem gebruikt neem dan zeker een die tegen veel zweet bestand is en je echt onopvallend onder kleren kan dragen. Maar ik herhaal nog eens na jaren+jarenlange ervaring-rechtsreekse dieftsal vindt hier heel, heel weinig plaats-het is geen Zuid Amerika. de Thai hebben veel aardiger manieren om je van je EURO’s af te helpen-vaak zonder dat jij dat in de gaten hebt en denkt nog heel aardig behandeld te zijn.
Ook onze ervaring. Moneybelts zijn hier niet duur. Bovendien, zoals al aangehaald, wordt iemand in Thailand vaak op een wijze van zijn geld geholpen die men niet in de peiling heeft. Of wel, maar dan kan je het gewoon laten zitten of er niet mee akkoord gaan.
ik heb ook nooit eerder met een moneybelt gereisd, ik kijk wel of ik er een nodig heb, anders kan ik die toch altijd nog in thailand kopen…
nog even voor de duidelijkheid heb ik nu wel of geen wereldstekker nodig? ik zie namelijk dat ze twee verschillende stekkervormen kunnen hebben, ik ga voornamelijk low budget…???
kan niet wachten tot ik daar ben!!!
heb trouwens de nieuwste lonely planet gisterenavond besteld bij bol.com, zo kan ik toch vooraf al wat aantekenen en dingen aanstrepen bv.
hallo ik geef je groot gelijk dat je de lonely planet alvast hebt aangeschaft want inderdaad kan je zo vooraf al diverse dingen aankruisen of afvinken
wat betreft de wereldstekker ik neem hem altijd mee en gebruik hem ook regelmatig je nederlandse stekker past welliswaar in de meeste stopcontacten maar vaak zit hij dan erg los en dat is geen prettig idee (los zittende contacten met stroom?) ik heb er zo eentje
en die is geschikt voor alle wereldwijd gebruikte stopcontacten dus voor €15 heb je dit probleem nooit meer eenmaal in je rugzak doen en lekker gaan genieten van een mooie reis