Malaria en zijn preventie

hallo,

in mijn trotter lees ik dat ik zelf in het noorden geen malaria pillen moet nemen indien je gewoon in de steden zelf blijft, zoals, chiang mai, chiang rai,thaton,…
Maar enkel als je trektochten doet buiten de stad?

klopt dit of neem ik toch voor het zekere alle dagen iets als ik naar het noorden ga?

Betreft preventie: muskiet net, koop ik mij dat het beste hier of online, of koop ik dit gewoon bij aankomst in bangkok en deet producten om je mee inte smeren savonds enzo hier al kopen of gewoon ter plekke?

groeten

Thailand is vrijwel malaria-vrij. In sommige grensgebieden met Laos, Birma en Cambodja zou het nog kunnen voorkomen, maar de kans is zeer klein dat je het oploopt. Dengue komt meer voor dan malaria en daar is geen medicatie tegen te nemen. Gewoon goed insmeren en in de avonden lange, luchtige broeken dragen en een shirt met lange mouwen.
Bij veel trekkings wordt er voor klamboe’s gezorgd, muggenolie met DEET kan je hier in Thailand gewoon kopen.

dus is het eigenlijk niet echt nodig een muskiet net te kopen hier…?
en wat zijn klamboes?
maar tegen dengue is het ook gewoon goed je in te smeren met muggen olie en s’avonds lange lichte kledij te dragen?

grtz

Een klamboe is een muskietennet :slight_smile:

Ja, tegen Dengue kan je niks nemen, dus gewoon goed insmeren en lange broek & shirt met lange mouwen dragen.

oke dan…LOL :slight_smile:

okemaar cava dan is het beetje nutteloos een te kopen voor gewoon in de guesthouses op te hangen als het niet nodig is want net eens weesten kijken en een klamboe die ingespoten is ook tegen de muggen koste net geen € 50 dus das weer iets gespaard :wink:

en goed dan koop ik de deet sprays wel daar gewoon, zullen wel pakje goedkoper zijn dan hier bij ons :wink:

grtz

Malariamuggen komen praktisch alleen nog voor in de grensgebieden en de jungles,dan is het wel aangeraden om een klamboe mee te brengen,voor de grote steden is het niet nodig,wel je goed insmeren met Deet.
Die verdekselse malariamuggen troepen gewoonlijk samen aan stilstaand water.

oke, super! dus eigenlijk als ik even buiten de grote stad ga om een trekking te doen van een dag ofzo maar indien zonder overnachting in de jungle heb ik dit duzs helemal niet nodig? goed om te weten, dan koop ik mij gewoon in thailna déén indien nodig als we een tocht zouden plannen…

dus malaria medicatie is dus ook helemaal niet nodig? of neem ik toch een doosje mee voor alle zekerheid?

Nee, geen malariapillen meenemen. Veel pillen hebben ook bijwerkingen. M’n ouders hebben ze vorig jaar in Laos wel genomen en m’n moeder is er een paar dagen goed ziek van geweest…

Als je een jungletrekking doet, moet je toch echt wel een meerdaagse doen. Een dag de jungle in zonder overnachting stelt weinig voor.

ach oke dan, ged om te weten, want die kosten ook een aardig centje… ik dacht voor de tijd we in chiang mai met de brommer wat rondtrekken en moesten we een trektocht maken dit op die plaatsten dan wel nodig was maar zoveel te beter van niet :slight_smile:

wel goed te weten een trektocht beter een van twee dagen is, wil dit zeker wel eens doen, wel jammer je het echt beter met organisaties doet…i.v.m. veiligheid las ik. En dat je dan in grotere groepen zal terecht komen denk ik, vind ik wel een beetje jammer, liever met niet te veel personen op trektocht…

Zorg wel goed voor overige vaccinaties (DTP, Hepatitis A), beste kan je hiervoor even contact opnemen met de GG&GD of KLM Travelclinic (al weet ik niet of je uit NL of BE komt; indien je uit BE komt, moet je hiervoor de Belgische instanties maar even voor benaderen).

Houd er ook rekening mee dat je paspoort bij vertrek uit Thailand nog minimaal 6 mnd geldig moet zijn. Dit geldt voor NL nationaliteit, maar volgens mij ook voor de Belgische. Dat weet Georges vast wel.

Trekking met 2 personen en een gids kan wel, maar is A) vaak erg duur en B) lang niet zo gezellig. Groepen zijn over het algemeen nooit gigantisch groot.

ah oke goed om te weten over de trektochten, bedankt!

betreft de andere vaccins, zal ik tegen vertrek allemaal in orde zijn, elke maand laat ik er twee zetten :wink: dus dat zover is geen probleem…

Vraag me nu af, ik zo mss even naar cambodja trekken voor de angkor wat, hoef ik voor in dit gebied dan geen malaria medicatie te nemen?

En bij deze, ik ben afkomstig uit belgie :wink:paspoort moet ook in Belgie nog minimaal 6 mnd geldig zijn bij vertrek uit Thailand!

groeten!! :slight_smile:

yep en mijn pasport is zeker nog geldig te zes maanden na aankomst in belgie, ik heb net een nieu van enkele weken geleden, dus kan nog paar jaar reizen :slight_smile:

bedankt voor de info man!

Graag gedaan!:slight_smile:

Hey Buffalorebel, zij gij van Gent?:chin:

yep ik ben van gent :slight_smile: goed geraden door de naam buffalorebel te kiezen! :chin:

zijde gij ook van gent toch? zalig! en woonde in thailand of in gent en gewoon veel op reis ? :slight_smile:

grtz

Ik woon vlak aan het stadium van de buffalo’s. Gentbrugge. Dit jaar was onze tweede maal in Thailand. En er zullen er nog vele volgen. :wink:

ma zalig, ik woon ook aant stadion :slight_smile: eigenlijk aan restaurant braemhof :wink:

ale da moe ook toeval zijn toch :slight_smile: ja i kvertek 10/01 tot 05/03 maar da tzal je wel op mijn andere topics wel al gelezen hebben :slight_smile:

mss kan jij mij nog wat helpen met mijn verdere reis vanaf het zuiden…?

hier is de topic moest je kunnen en tijd hebben om me te helpen :wink:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=125946 :chin:

grtz moatje

Jelle, is het niet toevallig je buurman ??

bijna! :chin:
500 meter as the crow flies.

hahaha da moet ook lukken dan :slight_smile: de wereld is toch klein e :slight_smile: