Wij gaan eind oktober- begin november naar Thailand. Wij gaan vanuit Bangkok naar Chiang Mai, waar we een paar dagen willen rondreizen (oa. naar Mae Hong Son). Nu lees ik op internet dat dat een risico-gebied is voor malaria. Nu zijn we niet van plan om bij de bergstammen enzo te logeren, maar toch zou ik jullie eens willen vragen wat jullie denken over het preventief innemen van malariapillen.
het risico dat je malaria krijgt is extreem klein. Daarnaast adviserten de Thaise gezondheidsdiensten, in tegenstelling tot de Nederlandse, om het niet in te nemen. De redenen: het is makkelijker te constateren als je geen profylaxen hebt geslikt, en ook beter te behandelen.
Persoonlijk steun ik dit advies, dus geen profylaxen slikken.
Niet doen! Het is toch de grootste chemische troep die er ongeveer is.
Smeren totdat je erbij neervalt (is trouwens ook chemische troep, haha), en word je dan eens gestoken, bedenk dan dat je van een paar steken echt geen malaria oploopt.
(De mug in kwestie dient dan ook nog besmet te zijn, en dat zijn de meeste niet) Je herkent de malariamug aan twee schuin naar achter en boven lopende sprieten.
Ik ga ook een paar dagen richting chiang mai, en was niet van plan malaria pillen te nemen, wordt inderdaad afgeraden.
DEET is een must geloof ik, maar mijn vraag: is een geimpregneerde klamboe ook nodig? (en voor de rest van thailand, het zuiden?)