Reisadvies

Beste mensen

Wij willen waarschijnlijk in september 2011, 4 weken naar thailand. Dit gaat onze eerste keer worden en zitten een beetje met de invulling van de reis. We hebben wel wat ideeen over welke plekken we willen gaan bezoeken, maar we weten zijn er nog niet uit hoe het zit met vervoer van de 1 naar de andere plek. Eerst zaten we aan het huren van een auto te denken, maar ik las hier dat bijvoorbeeld een nachttrein of een binnenlandse vlucht ook goed te doen is en vaak nog goedkoper dan het huren van een auto van 4 weken.

Dit hadden we ongeveer in gedachten:

We landen is Bangkok, hier willen we dan een dag of 6 blijven. Eventueel een aantal dagtripjes doen en bangkok verkennen.

Hierna, met de (nacht)trein naar Chiang mai. Hier dan ook weer een dag of 5 of 6 verblijven.

Hierna is het de bedoeling dat we een dag of 10 verblijven bij familie in Khanom, en dit is een beetje een knelpunt voor ons, want we vragen ons af wat het handigste is qua reizen vanuit Chiang mai naar Khanom. Ik heb gekeken of we konden vliegen, maar vannuit Chiang mai, gaan er geen vliegtuigen naar surat thani (dit ligt vrij dicht bij Khanom), met bijvoorbeeld air asia of nokair.

Met de auto vannuit changmai naar Khanom is volgens mij ook een aardige rit en niet te doen. Dus wat zijn de alternatieven, of moeten we onze route bijstellen danwel veranderen.

voor de volledigheid, we gaan met een groep van 9 personen waarvan 2 kleine kinderen( dan 5 en 1,5), dus daar moeten we ook rekening mee houden.

Wat zouden jullie voor reisadvies geven, gezien bovenstaande

Groeten
Dennis

Je zou naar phuket kunnen vliegen vanuit cm, en vandaar verder gaan. Dan ben je behoorlijk in de buurt.

1 like

Vliegen naar Phuket is wel een idee, inderdaad.
Denk dat het, gezien de samenstelling van onze groep, handig is om daar dan minimaal 1 nachtje te blijven. Is dat goed te doen vanaf het vliegveld, voor zo’n korte duur?

Hoe zit het trouwens met de huur van particuliere vakantie woningen ipv een hotel. Wij zouden graag bijv in chiang Mai een vakantiewoning huren met zn allen voor bijvoorbeeld een week. Daarna trekken we weer door naar een andere stad. Alleen kan ik hier niet veel over vinden op het internet. Zijn er mensen die hier ervaringen of tips over hebben?

Hoi,

Misschien heb je hier wat aan?

http://www.wereldhuisje.nl/vakantiehuis/thailand2.php

Lang leve Google!!