Reisadvies

Hoi,
ik wil graag een rondreis Kenia, Tanzania, Zanzibar doen met Djoser, maar lees op op de site van Rijksoverheid niet de vrolijkste adviezen.
Zijn er mensen die pas nog zo’n rondreis gemaakt hebben en wat zijn de ervaringen.

JDVSLOT

Het problem met de reisadviezen is dat ze meestal langere tijd op de website staan en daardoor niet update zijn.
Ook zijn ze meestal super voorzichtig.

Voorbeeld op de website staat dat de hike in de Ngonghills zeer onveilig zijn maar er gaan elke dag scholen op deze trip soms zie wel 25 bussen staan waarvan de knideren en begeleiders de route lopen.

Ik woon nu al eneige jaren hier in Kenya en heb geleerd om het advise van de mensen hier te vragen over de situatie de locale bevolking kan je over het algemeen betere informative verschaffen dan een ambassade die ook afhankelijk is van deze informatie.

Ik weet dat Djoser geen risico gebieden bezoekt dus gewoon doen.

Prettige vakantie

Hoi Keeska,

Bedankt voor je reactie. Altijd goed om zoiets te horen van iemand die in het land woont dit gaat ons zeker helpen in onze beslissing.

Groet,
Jan

Ik zeg ook gewoon doen! Woon in Ukunda (zuidkust Mombasa) en voel me absoluut niet onveilig. Tuurlijk staan er ook wel reële waarschuwingen in het reisadvies, bijv over wat absoluut niet te doen in het donker enz. Maar zeker met een reis als Djoser, maar ook als
je je reis zelf zou plannen met een lokale office, zoals hier vaak genoeg kan (en ws een stuk goedkoper is) kan je ervan uitgaan dat je veilig op reis bent. Zij zorgen er echt wel voor dat jij tevreden en veilig weer thuiskomt. Een tevreden klant betekent natuurlijk meer klanten :wink:
Veel plezier met de voorpret alvast en als je nog vragen hebt, neem dan gerust contact op!

Via Wereldwijzer app

Marriette,
Bedankt voor je reactie. De reactie van Keeska gaf ons al een beter gevoel en jouw reactie neemt alle twijfels weg. We gaan ons voorbereiden voor deze rondreis.

Groeten,

Jan

Marriette,
Bedankt voor je reactie. De reactie van Keeska gaf ons al een beter gevoel en jouw reactie neemt alle twijfels weg. We gaan ons voorbereiden voor deze rondreis.

Groeten,

Jan

Mocht het nog kriebelen, dan hier nog mijn ‘bijdrage’’ Ik ben net terug en ga zo weer weg, en ook ik, noch mijn gasten hebben zich onveilig gevoeld.

Uiteraard hou je je aan de normale gedragsregels die al vaak genoeg beschreven zijn :zon02:

1 like