Reisadvies van Port Elizabeth naar Krugerpark

Hallo,

Ik wil graag vanaf Port Elizabeth naar het Krugerpark reizen, het liefst met de trein. Nu kan ik op internet niet vinden of er uberhaupt
wel een trein van PE naar het Krugerpark gaat. Heeft iemand hier ervaring mee of andere tips om op een relatief goedkoop maar
toch snelle manier te reizen met 2 personen?

Alvast bedankt.

Snel is met een vliegtuig, maar ik denk altijd via Joburg, naar Hoedspruit en of Phalabowra.
Treinen , nee niet zo goed in ZA en zeker niet rechtstreeks. Kijk even op de Sozoloza trein.
groet uit de warmte,

Annemieke

Hoi Hanneke.

Er rijdt een trein van Johannesburg naar Hoedspruit. Zie deze link : Premier Class Johannesburg to Hoedspruit

Veruit het snelst is vanuit PE vliegen naar Johannesburg en dan vliegen naar Hoedspruit, zit je praktisch al in het Krugerpark.

Vlucht van PE naar Johannesburg zal het goedkoopst zijn met Kulula Airways, vlucht van Johannesburg naar Hoedspruit wordt alleen aangeboden door South African Airways.

Groetjes Remco.

Ik lees op meerdere forums en sites dat reizen met de trein niet aan te raden is in ZA is dat vanwege de veiligheid?
Jij zit nu in ZA? Of woon je daar?

Groeten vanuit het koude NL
Hanneke

Ik woon hier Hanneke en inderdaad de gewone trein en bussen zijn niet veilig. Maar de Shozoloza en Rovos rail kan je wel mee reizen.
http://www.shosholozameyl.co.za/html-site/routes-main.html er gaat er een naar Komatiepoort maar wel via Johannesburg reizen.

groet uit de hitte,

Annemieke

Bedankt voor je reactie! Heb je verder nog tips misschien? Ik ga naar Kaapstad, garden route en het krugerpark en verblijf 3 weken in port elizabeth voor vrijwilligerswerk.

Gr Hanneke

Wil je in het kruger park \elf zitten? Je kan ook net erbuiten gaan, maar toch de dieren zien, want die lopen in en uit daar van Kruger. Bij Kim en Sander bijvoorbeeld, mooi uitzicht hebben ze op de Olifants rivier. www.kurhulalodge.com.

Garden route, Hermanus is leuk of zeker Knysa is echt mooi. Wanneer reis je door ZA in welke periode?
Voor Kaapstad kan je bij Patrica terecht www.colorsofcapetown.co.za

PE ken eigenlijk niet, maar aardig vlakbij is he tAddo elephant Park waar je met eigen auto kan rond rijden, misschien om te doen, is zeker de moeite waard.

groet