Reisadvies Sumatra??? (vulkaanuitbarsting?)

AWeet iemand toevallig of er een negatief reisadvies is afgegeven voor Sumatra vanwege de vulkaanuitbarsting?

Volgens mij is er gewoon vliegverkeer, de inwoners zijn al weer terug aan het gaan naar hun land. Ik denk er gewoon gereisd kan worden.

Nee, er is geen negatief reisadvies afgegeven en die zal er ook waarschijnlijk
nooit komen.Eventueel kunnen er wel vluchten uitvallen en/of vertraging oplopen.Juist vandaag is er een nieuwe uitbarsting geweest die veel zwaarder was dan de eerdere.
Als je toevallig die kant op moet dan zou ik het zeker van dag tot dag in de gaten houden en bedenk dat Sumatra best wel een groot eiland is.

>>> >>> >>>

Ik was eigenlijk ook wel benieuwd.
Over anderhalve week vertrekken mijn vriend en ik naar Indonesie, om te beginnen op Sumatra. In de planning zaten 2 dagen/nachten in Brastagi. Ik heb dit op de kaart opgezocht nadat ik het nieuws over de Sinabung hoorde en dat ligt er volgens mij wel heel dicht bij.

Ik wens jullie een hele goede reis en ik ben best wel een beetje jaloers ha ha ha. Wij zijn zelf net terug (paar weekjes)
Nog even een tip: Bezoek eens de websites van Nederlands sprekende gids op Lombok en/of Nederlands sprekende gids op Bali voor enorm veel informatie en foto’s.

:wereld:

Ik hoor net op het nieuws dat de vulkaan vandaag tot de krachtigste uitbarsting is gekomen. DPG Media Privacy Gate
Mijn vriend en ik vertrekken donderdag om te gaan backpacken in Sumatra - Java en Bali. Ik maak me nu toch wel een beetje zorgen wat de gevolgen van die vulkaan uitbarsting zijn voor onze reis…

Onnodig om je zorgen te maken, in dat bericht staat dat er as viel tot op 25 kilometer van de vulkaan. Vergeleken met de afstanden die jullie gaan ondernemen slechts een steenworp. Dus geen zorgen, je gaat immers je tentje niet opzetten op de helling van de Sinabung! :paranoid:

Helemaal mee eens! Ga lekker genieten op één van de grootste eilanden ter wereld en blijf uit de buurt van die vulkaan. Plaats en ruimte in overvloed.

:wereld:

Bedankt voor jullie reacties!

Ga inderdaad niet mijn tentje opzetten op de helling van de vulkaan, haha.
(Maar misschien toch maar Berastagi van het lijstje met plaatsen die we aan wilden doen halen…)

Zal me in ieder geval geen zorgen meer maken en zie het daar allemaal wel :biggrin:

Iemand nog een tip (andere dan de gebruikelijke uit de LP) wat we absoluut niet mogen missen? :question:

Zijn bovenstaande reacties van nu (februari 2014) of moet ik kijken naar het jaartal wat achter de naam staat t.w 2010?
Ik ga begin april naar Sumatra en ben dus heel erg benieuwd naar de situatie nu, 2014

Via Wereldwijzer app

Het is duidelijk, het gaat over februari 2014

Via Wereldwijzer app