update situatie sumatra

Kan iemand mij vertellen hoe de situatie nu is, na de vulkaanuitbarstingen? Is het mogelijk/verstandig om naar Bugittinggi, het Maninjaumeer, Tobameer en Bukit Lawang te gaan? Volgens plan arriveren we de 11e december, mits het voldoende veilig is. Dank alvast voor de reactie.

Kijk HIER voor informatie over de Gunung Sinabung. HIER wat meer informatie over de vulkaan (ligging etc.) En HIER lees je het laatste nieuws.Gunung Marapi (Merapi, Berapi) in West Sumatra heeft ook van zich laten horen, een beetje gerommel en wat rook. Mijn vrienden in Bukittinggi zijn niet ongerust.

Een paar mooie foto’s van de Gunung Sinabung (Bron: internet)

je kunt nu nog steeds gesoon naar Bukit Lawang gaan, Maninjauw meer en Toba Meer.

Maar hoe is de situarie nu. Wij gaan begin april 2014.Ik twijfel…op vakantie naar een land waar zoveel mensen hun huis moeten verlaten.Sumatra overslaan?wij wilden tot het Tobameer.

Sent from my GT-P5110 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Juist niet want de mensen hebben juist die toerisme
nodig. En het Toba meer ligt daar ver vandaan.

Wij zijn nu 5 weken op Sumatra en hebben totaal niets gemerkt van de vulkaanuitbarstingen. Aan het Tobameer spraken we mensen die uit Berastagi kwamen en die waren zich niet bewust van de nieuwe uitbarstingen. “Er lag wel wat as in het zwembad”, was hun reactie. Kortom, ik zou nu niet naar Beratagi gaan, maar de andere populaire bestemmingen zijn zonder problemen te bezoeken. Doen!