Reisadvies Sri Lanka 22 dagen

Hoi allemaal,

Op zondag 16 juli komen mijn vriend en ik rond 16u aan voor een 3 weekse reis op Sri Lanka, waar we onwijs veel zin in hebben! :slight_smile:

Onderstaand het reisschema wat we in gedachten hebben:

16-Jul-17 Negombo
17-Jul-17 Negombo
18-Jul-17 Negombo
19-Jul-17 Anuradhapura (reisdag)
20-Jul-17 Anuradhapura (Wilpattu)
21-Jul-17 Anuradhapura (Anuradhapura zelf ontdekken + evt Mihintale)
22-Jul-17 Uppaveli (reisdag)
23-Jul-17 Uppaveli (relax dagje)
24-Jul-17 Uppaveli (walvissen)
25-Jul-17 Uppaveli (Pigeon island en Trincomalee bezoeken)
26-Jul-17 Dambulla (reisdag evt via Polonnaruwa)
27-Jul-17 Dambulla (Lion rock + Dambulla caves)
28-Jul-17 Kandy (reisdag/ Bahiravokanda Vihara Buddha statue + temple of the tooth)
29-Jul-17 Kandy (Pinnawela + Esala Perahera festival + evt. botanische tuinen)
30-Jul-17 Ella (reisdag met de trein)
31-Jul-17 Ella (Ella rock, nine arches, scooter huren verspreid over twee dagen)
1-Aug-17 Ella
2-Aug-17 Udawalawe NP (vertrek in de ochtend vanuit Ella via Buduruwagala Raja naar Udawalawe)
3-Aug-17 Udawalawe NP (ochtend of dag safari en daarna vertrekken richting Sinharaja)
4-Aug-17 Sinharaja NP (ochtend/dag bezoek en door naar airport hotel
5-Aug-17 Colombo airport hotel overnachting (omdat we vroeg op moeten voor de vlucht)
6-Aug-17 Vlucht om circa 7.30 naar de Malediven
6-12-Aug Afsluitend een weekje naar de Malediven

1. Is dit schema realistisch? Moeten we nog ergens rekening mee houden? Het eerste gedeelte willen we met openbaar vervoer en evt tuktuk gaan afleggen. Het laatste gedeelte zullen we waarschijnlijk meer afhankelijk worden van een taxi.

2. Mijn voornaamste vraag: is het te realiseren dat we een ochtend/dag safari doen in Udawalawe NP en naderhand vertrekken richting Sinharaja? is dit ter plaatste te regelen met een chauffeur?

3. Is het mogelijk in de ochtend (of het grootste gedeelte van de dag) Sinharaja te bezoeken en naderhand te vertrekken richting het airport hotel? Is dit ter plaatste te regelen?

Of is het misschien verstandig om Sinharaja over te slaan en een extra dag in Ella besteden? Ik loop op het laatste gedeelte een beetje vast namelijk :wink:

Alvast bedankt voor jullie hulp !

In Udawalawe lijkt mij een safari in de ochtend het handigst. Midden op de dag is de kans om olifanten te spotten toch kleiner.

Wat daar vlak bij is het Elephant transit house (of home). Daar worden olifantjes opgevangen tot ze een jaar of vijf zijn. Daarna weer uitgezet in het park. Wel even de voeder tijden checken. Weet ze niet meer uif mijn hoofd.

Vervoer is overal wel te regelen.

Pinawella is inmiddels wel heel erg toeristisch en druk geworden.

Pigeon Island zo vroeg mogelijk in de ochtend doen. Dan kun je nog een beetje in alle rust genieten van de vissen, koraal en zelfs haaien (zijn ongevaarlijk :relaxed:). Later zie je heel veel armen en benen.

Op het eiland kun je niets kopen, ofwel water etc meenemen. Ik vond het een prachtige ervaring!

Je krijgt vast nog wel adviezen over de andere onderdeln van jullie trip van Erik

groeten Rita

Ja hoor, goede start en adviezen. Zie prikbord voor taxi regelen vanaf Ella. Als je noordoostkant van Sinharaja zit is het nog 5 uur taxi naar airport, en omdat treks tot lunchtijd duren past het net.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt voor jullie tips/adviezen! Daar kunnen we wat mee :slight_smile:

Ritam je zegt dat in Udawalawe vooral de kans om olifanten te spotten aanwezig is. We willen eigenlijk graag luipaarden zien, denk je dat de kans groter is in Yala? En zou het na afloop van een safari daar nog mogelijk zijn om dezelfde dag door te reizen naar Sinharaja? Zodat we daar de volgende ochtend een tocht kunnen doen en daarna meteen door te gaan naar ons hotel bij Colombo airport? (zodat we de volgende ochtend weer vroeg kunnen vertrekken richting de Malediven). Of wordt dit allemaal wel erg krap?

Nogmaals dank!

UW is mooi landschap en olifanten, Yala is veel minder olifanten en landschap maar wel kansje op luipaard en lippenbeer. UW-Sinharaja (noordoostkant) is 2.30 uur en vanaf Yala is dat 5-6 uur, maar omdat je Yala rond 9 uur al klaar bent kan het wel. Kun je onderweg zelfs nog UW Elephant Transit Home bezoeken…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hartelijk dank voor je hulp Erik! :slight_smile: