21 mei vertrekken wij voor 3 weken naar Sri Lanka.
We hebben een soort van planning opgesteld en zijn nog opzoek naar een goede driver.
We willen niets vastleggen aangezien we graag vrij rondreizen en langer willen blijven waar het mooi en en korter waar we het minder vinden.
We willen graag een combinatie van cultuur, natuur en strand.
Aan het einde van onze reis houden we nog 2 dagen over, iemand nog tips waar we misschien beter een nachtje langer kunnen blijven?
21 mei >> 21.25 Dusseldorf –> Colombo (overnachten)
26 mei >> Udawalwe –> Yala
2 overnachtingen + safari in yala national park
28 mei >> Yala – > Ella http://www.yalasafariholidays.com/index.html (Deze link had ik gevonden en wil nog gaan uitzoeken of er een plekje voor ons bijzit)
- Ella omgeving
- Nuwara Eliya
31 mei >> Ella –> Kandy (per trein)
- kandy en omgeving
2 juni >> Kandy –> Dambulla
- Tempelcomplex Anuradhapura of wasgamuwa national park
- Rock Temple (dambulla)
- Pdurangala Rock (Sigirya)
5 juni >>Dambulla –> Trincomalee en oostkust (5 nachten)
- Strand
10 juni >> ??
12 juni >> 3.15 terugvlucht
Nog tips? (driver, must see, afraders, overnachting in yala national park etc.)
Goedemorgen, in oktober 2014 bijna 2 weken op pad geweest met een top driver. Als u wilt kun ik zijn email adres aan u sturen.
Met vriendelijke groet,
Simone
Bedankt voor je snelle reactie.
Kun je wat meer vertellen over jullie driver en hoe het er bij jullie uit zag? Wat hebben jullie gedaan? Was het incl. hotel, kon hij jullie ook gidsen of kwam ook ook met ideeën? Ook ben ik benieuwd naar de prijs en ontvang ik graag zijn emailadres (mag allemaal per privé bericht hoor)
23e: Sinharaja ligt 2 uur (zuidingang) of 3 uur (noordingang) van UW en je trekking moet je echt om 8-9 uur uiterlijk starten anders zie je niets. Dus nabij logeren, niet vanuit UW doen
Dito: AP is dan al dicht tot december en de ingangen liggen 3 (Father path, 7 uur x 2, klimmen) en 7 (Dalhousie/Nallathanniya, Mother path, 3 uur x 2 klimmen) weg dus schrap het maar. Als je Little AP bedoelt, dat is een leuke wandeling vanuit Ella.
26e: de tentenkampen aan de rand van Yala zijn i.h.a. peperdure gebakken lucht, je hebt geen bijzonder wild in de buurt want dat zit aan de andere kant van de hekken. Neem gewoon hotel in Tissa, helft van het geld en 3 x zoveel luxe en vaak in de hoteltuin zelfde dieren als bij de tenten.
2e: Wasgamuwa is veel te ver want de safaris zijn 6-9 uur or 3-6 uur. Als je al 3e safari zou willen na Yala en UW dan wordt het Habarana (3 gekoppelde parken)
Bedankt voor je reactie, de slaapplek veranderen is geen probleem dus dat gaan we zeker doen wat betreft sinharaja.
Met AP bedoel ik al die traptreden die je moet beklimmen om op de top te komen, dat is volgens jou niet te doen in die periode?
Wat betreft wasgamuwa, die gaan we dan uit het schema halen.
Wel ten eerste ligt AP dus gewoon totaal niet in je route ingepland, Nallathanniya is ongeveer 1:30 uur ten zuidwesten van Hatton aan de andere kant van de bergen vergeleken met UW. Ten tweede is het seizoen dan ‘uit’. Dus geen verlichting 's nachts, geen water en voedsel te koop onderweg, grote kans op regen dus spekgladde trappen en tot slot verstoor je het broedseizoen en ook nog eens mogelijke struikrovers want je zou moederziel alleen middenin de nacht klimmen. Dat doe je in het NL bos toch ook niet?
Hi!
Ik weet niet of je het platform TravelMoodz.com kent, maar hierop vind je een wereldwijd netwerk van lokale gidsen waarmee je rechtstreeks kunt communiceren.
Je kunt hen gratis en vrijblijvend om advies vragen (hebben vaak off the beaten track tips), maar ook het e.e.a. rechtstreeks bij hen reserveren (vaak goedkoper).
En de reis door Sri Lanka zit erop. Mede dankzij onze driver een prachtige reis gehad. Het was een ontzettend diverse reis. Ons reisschema was als volgt: 1n negombo
2n in de buurt van sinharanja (rock view hotel, prachtig uitzicht.) In het rainforest geweest (met gezelschap vd bloedzuigers en wat in de omgeving gewandeld)
1n tissa, gamedrive, luipaarden, olifanten krokodillen en vele diersoorten gezien.
3n Ella/haputale wederom hotels met prachtige vergezichten. Veel gewandelt in omgeving (little ap, watervallen, theevelden etc.)
1n nuwara eliya, horton plains, prachtige plek!! Stad zelf vonden we niets. Dus een stuk verder gereden richting kandy en in een hotel ergens tussen beide steden in overnacht.
2n kandy. Tempel + olifanten weeshuis
3n sigirya, pollonaruwa, sigirya rock en dambulla bezocht
4n nilaveli, in nilaveli beach resort geslapen, mooie plek en natuurlijk wezen snorkelen. Haaien, schildpadden en zeer veel verschillende vissen gezien.
2n Trincomalee, vooral relaxen.
1n negombo en naar huis.
Hoi Bob, dank voor de terugkoppeling! Bloedzuigers zitten er bijna altijd in Sinhahraja Part of the experience! Als jullie in Yala leopards hebben gezien dan is het direct een dikke plus. Pinnawala: Okay, wij hebben dat ook 10 jaar geleden gedaan, toen kon het nog, maar de toeristen weten niet wat er achter de schermen gebeurt. Dus dat kunnen jullie niet weten. De laatste dagen, fantastisch, dit is idd de manier om Sri Lanka te doen. En (dat weet ik zeker) om terug te komen!