Reisadvies India

Hoi iedereen,

Ik wil graag komende zomer in juli naar India, maar als je alle reisadviezen voor India leest wordt dat eigenlijk afgeraden om te gaan. Hoe denken jullie hierover? Schrikt dit jullie af of gaan jullie wel gewoon op reis? Ik ben benieuwd in welke mate je met deze adviezen rekening moet houden.
Alvast bedankt voor de reacties!

groet, Wanda

wie of wat wijst reizen naar india af?? is dat vanwege de aanslagen in mumbai? ik zou geen probleem hebben om nu naar india te gaan.

het ministerie vanbuitenlandse zaken van Nederland, maar ook van Belgie, raadt het af om naar India te reizen. Vanwege verhoogde kans op terroristische aanslagen en bommen enzo, want behalve in Mumbai zijn er nog veel meer geweest. En van de zomer ook vanwege overstromingsgevaar door de moessons, in het noorden.

ik zou alleen huiverig zijn om naar kashmir te gaan, maar voor de rest van india niet. persoonlijk vind ik die reisadviezen van BZ vaak erg kort door de bocht en voorbarig.

nou ja, kort door de bocht; ik heb toch aardig wat foto’s van bomaanslagen gezien waar ik ook heb gestaan. Niet alleen in Mumbai, ook in Jaipur. Tijdens de lange treinrit van Varanassi naar Delhi vertelde een local me dat er veel bomaanslagen worden gepleegd, dat ze daar toch wel een beetje bang voor was. Maar ja, ik zou zo weer gaan! Het is ook een groot land, en het is natuurlijk niet zo dat in Europa geen bomaanslagen worden gepleegd…

Mocht je in juli willen gaan dan is het wel raadzaam te kijken waar je precies naartoe wilt gaan. Er zijn wel wat droge plekken te vinden rond die tijd.

wij gaan met vier 60 plussers naar india en nepal ,hebben een rondreis ,zijn er misschien
mensen die ons wat tips kunnen geven,we gaan half mei ,weten niet wat voor weer het daar is ,voor aanslagen en bommen zijn we niet zo bang ,heb ook een vraagje of je malaria tabletten moet innemen, groetjes

Ik weet ook niet wat voor weer het is, want ik weet niet waar je heen gaat. India is groot.
En malaria etc, daar zijn instanties voor, daarvoor moet je nooit vertrouwen op een forum. Zaken als malaria verschillen per jaar en goede GGD’s of het Rotterdams havenziekenhuis houden het in de gaten.
http://www.travelclinic.com/

Naar mijn weten hebben ze niet een negatief reisadvies gegeven voor India. Ook niet toen met die aanslag in Mumbai . Er worden een aantal regio s afgeraden zoals Jammu en Kashmir een aantal Noord-Oostelijke regio s a;s Nagaland en Bihar is het oppassen geblazen. Het gaat vooral om rebels geweld onder bevolkingsgroepen en bandieten. Als je dat allemaal leest lijkt India gevaarlijk . India is een land , maar qua grootte vergelijkbaar als werelddeel .Er zijn veel meer plekken in India waar het veilig is en leuk is het land te verkennen. En tja aanslagen kunnen overal in de wereld plaatsvinden , als je dat wilt vermijden kun je beter thuisblijven en dan nog ben je niet per se veilig.

Mensen laat je niet afschrikken .

Mallegatje…
naamVermoedelijk zullen jullie de rondreis in het noorden maken als je met een reisorganisatie reist ?en ook Nepal aandoet? Wel… zelf ben ik al vele malen door india gereist ,en nog nooit malaria pillen gebruikt, werd er alleen maar beroerd van .Een goed alternatief is …en plaatselijk in India te verkrijgen, in tube verkrijgbaar (ODOMOS )helpt erg goed voor 35rps weet je alles. En als het donker wordt …is …en je zit gezellig ergens te eten dan zeker ook de benen en voeten insmeren want dat vinden ze heerlijke plekjes ,draag s avonds bedekkende kleding of doe een sjaal om je schouders. Zelf heb ik altijd een klamboe bij me …maar ik verblijf dan ook meestal zo n 5maanden in India . Een goed alternatief is een klamboe van xenos 10euro…je hebt bij de doe het zelf winkels (lijkt op kauwgum ) waar je de touwjes mee aan de muur bevestigen kan…en je kan het er ook weer afhalen voor je volgende onderkomen erg handig… klamboe goed onder je matras instoppen. Je zal ook aan een slot moeten denken om het appartement te kunnen afsluiten…er zit wel een slot op maar …beter je eigen slot mee nemen .In het zuiden is de temperatuur zo n 40 /45 graden in mei juni , en in het noorden 30/ 35 graden. Bij tempel bezoek bedekkende kleding, en je mag
niet met schoenen naar binnen .Overal vind je ATV kantoortjes heel vaak met beveiliging erbij waar je geld kan pinnen, ook met je postbankpasje ,(inmiddels ING geworden )heel erg handig.
Hoop dat ik je een beetje op weg hebt geholpen …en nog 1tip? je zal in India jezelf erg vaak tegen komen maar wordt NOOIT boos op de bureaucratie van oa de amtenaren ,want je trekt altijd aan het kortste eind .Voor de rest is India een prachtig land …maar ook veel nare dingen zul je te zien krijgen…maar zoals de Indiase mensen hier zelf mee omgaan ?is er maar 1woord ( karma )moet uitgewerkt worden in dit leven Dus??? reageer zo gewoon mogelijk… op wat voor westerse mensen vaak heel schrijnend kan zijn .

Een mooie reis voor jullie Namaskar