In juni ga ik voor 3 weken naar zanzibar met een vriendin en haar zoontje. We hebben een verblijfplaats, dus daar hoeven wij geen rekening mee te houden, maar hebben niet echt een idee wat ons budget ongeveer zou moeten zijn als we 3 weken in zanzibar verblijven, ons verblijf niet in begrepen.
Zouden jullie ons kunnen helpen om er een gedacht van te krijgen.
Hoi, afgelopen februari ben ik weer in Tanzania geweest, onder andere op Zanzibar. Ik had een low budget. Ik at van de gebakken cassava tot kipgerecht maar ik at altijd op goedkope plekken. Per dag besteed ik voor het eten en drinken ongeveer (ook heel veel fruit) 5 euro. Dus voor jullie zal per persoon tussen 5-10 euro kosten.
groetjes; Ibolya
Alvast bedankt om te reageren. Eigenlijk hebben we enkel een budget nodig om dingen te bezichtigen en zanzibar en plaatsen er rond te ontdekken en te bezoeken. Voorbeeld als we met de boot van Zanzibar naar Dar es salaam bv zou willen gaan, hoeveel bv die overtocht ongeveer kost, of naar ergens anders. Mss dat ons daar ook wat mee kan helpen.
Ok. Boottocht kost 30 dollars pp (heen-terug). Jozani natuurpark ingang met gids 10 dollars (denk ik, al vergeten). Vrije badplaatsen zijn er genoeg. Musea in Stown Town, ieder ong. 10 dollars.
Vanuit Zanzibar kun je ook vliegen naar het vaste land bijv. voor safaris, hoe meer mensen hoe goedkoper er uitkomt. Ik bedoel de safari. Verder kun je over budgetten nalezen in diverse reisboeken zoals Brandt en Lonely Planet.
groetjes;Ibolya