Ik zou verrekijkers meenemen, die zitten niet standaard in de auto.
Excursies op Zanzibar:
spicetour 25-35 USDollar, hangt af van aantal personen (ik ken een super gids, dus als je gegevens wilt hebben, laat even weten)
Prison Island, met een zeilboot naar eiland, onderweg snorkelen, hapjes (vers fruit) onderweg, 25-35 USDollar, hangt ook af van aantal personen (via Black Peals, kantoortje is tegenover restaurant Archipelago, in Stone Town)
Chumbe Island, prachtig, maar wel duur 90 USDollar (www.chumbeisland.com), kan pas geboekt worden als je op Zanzibar bent
Jozani Forest, entree 10.000 shilling
met dolfijnen zwemmen in Kizimkazi, 20-25 USDollar
Eten kan heel goedkoop op de nightmarket in Forodhani voor ca. 5.000 shilling (= € 2,50), maar je kan ook luxe uit eten voor ca. 30.000 shilling. Bier kost 2.500 shilling per halve liter, wijntje ca. 5.000 shilling, frisdrank ca. 2.000 shilling.
Shillingen kan je niet in Nederland krijgen, dus daar pinnen. Dollars meenemen, heel handig!
Ik las je mail op het forum.
Wat een geweldig vooruitzicht, trouwen en op huwelijksreis naar Tanzania.
Was even benieuwd of je de safari al geregeld had.
Zij kunnen je dan antwoord geven op je vraag.
Bij ons zijn er wel verrekijkers in de auto en ook een reserve camera, mocht om wat voor reden dan je eigen camera stuk gaan dan kan je die van ons gebruiken, het kaartje mee naar huis nemen en dan heb je, je eigen foto’s.
Op alle vragen over Zanzibar heb je al antwoord gehad.
Wil je meer informatie over Tanzania.
Je kan me geheel vrijblijvend bellen, vind het altijd heerlijk om over mijn favoriet land te praten. Ben bereikbaar onder nr. 06-55 56 59 60.
Groetjes
Lieneke Hagen
Big 5 Safari Tanzania
Wij gaan half februari naar Tanzania en verblijven daarna ook in Ocean Paradise. We zijn begin maart weer terug, ik zal je dan laten weten hoe het was.
Wij nemen dollars mee (dit werd aangeraden door ons reisbureau) en eigen verrekijkers.
Veel plezier nog met het voorbereiden van je huwelijk en de reis.
@ Lieneke, we hebben de safari al geregeld, de vragen ga ik ook zeker stellen aan de reisorganisatie. Ik was benieuwd wat de ervaringen van andere daarmee waren.
@ Patricia, Wat leuk dat jullie daar ook heen gaan! Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen… Willen jullie daar ook nog excursies doen? Ik vind het erg lastig in te schatten hoeveel dollars we mee moeten nemen, aangezien we niet of nauwelijks in grote steden komen waar we eventueel kunnen pinnen…
Ik kijk uit naar je reactie! Heel veel plezier daar!
Wij zijn inmiddels terug en hebben een supervakantie gehad. wat een mooi land en vriendelijke mensen!
Wij hadden $1000 per persoon bij ons, maar hebben heel veel over. wij hebben totaal geen shillingen gehaald. Ze ronden de bedragen naar boven af, maar dan valt het nog mee hoor. (shillingen mag je ook niet uitvoeren en daarom hebben wij dit niet gedaan) Je kan overal met dollars betalen.
Tijdens de safari hadden wij FB (dus ontbijt, lunch, diner) Drankjes in de lodges zijn ongeveer net zo duur (misschien iets gooedkoper) als in NL. Dus ligt aan jezelf wat je daar uitgeeft. De fooi voor de gids hebben wij een standaard doorgekregen van de reisorganisatie en daar zelf nog wat bovenop gedaan)
Wij hebben 1 nacht in stonetown geslapen en dit is echt een aanrader! Oecean Paradise is echt een leuk resort. Om het resort heen is er echt niets te beleven en 's avonds ook niet echt. Maar wij hebben dat niet als vervelend ervaren. Wel hebben wij elke ochtend regen gehad (wel 30 graden) Pas in de middag klaarde het op. Dat was een beetje jammer en daardoor geen excursies gedaan. In het hotel zijn ze wel een stuk duurder dan op het strand.
Heel veel plezier daar en mocht je nog vragen hebben hoorik het wel.