Reis West Amerika

Hoi allemaal,
Heeft iemand tips die in west amerika is geweest in de zomer?>>>:zon02: gr. Maria

Hoi Maria,

Naar wat voor een tips ben je op zoek? Verblijfplaatsen, dingen die je gezien moét hebben, steden, natuur, camper, hotel, tickets? Als je wat specifieker vraagt is het makkelijker om nuttige tips en antwoorden te geven :slight_smile:

Groetjes!

Hoi,

Nou eh…dingen die ik gezien moet hebben is misschien wel leuk ja.
Verder hebben wij de hotels al geboekt op onze route.
We gaan overigens naar:
La aankomst, verblijf 3 dagen
dan naar San Jose (waarbij we natuurlijk San Fransisco gaan bezoeken)
dan Yosemity park (waar we 2 nachten verblijven)
dan Bishop, 1 nacht
dan las vegas 3 nachten
dan grand canyon 2 nachten
dan bryce canyon
dan Zion
dan los angeles laatste 4 nachten.

Nu weet je een beetje onze route en heb je misschien de belangrijkste leukste mooiste things to do?

Ik had een heel verhaal getypt, maar helaas door een computerstoring is het weggevallen. Nog maar een keer in het kort:

In Yosemite vind ik het een meerwaarde om een mooie wandeltocht te maken. Voor verschillende wandelingen hoef je niet een super goede conditie te hebben hoor, het is maar net waar je voor kiest. Kijk voor mooie wandelingen en andere tips eens op reisverslagen van andere foraleden of op internet. Waar ik veel aan heb (gehad) is de trotter. Hier staat kort en krachting beschrijving in met classificaties. Dit geldt ook voor overige gebieden en parken in west Amerika.

Bij Bryce vind ik het ook een meerwaarde hebben om (een stukje) de canyon in te lopen. Dan ervaar je het toch veel intenser dan als je het ‘snel’ van boven bekijkt. Mocht je er op een dag zijn dat er een rodeo plaats vind is het misschien wel leuk om hier te gaan kijken. Hoeft natuurlijk niet een heel vullende programma te zijn, maar leuk om even de cultuur op te snuiven naast alle natuur.

Hoi Nien,

Wat en waar vind ik de “trotter” waar jij het over hebt?
gr. Maria

Hallo Maria,

De trotter is een reishandboek. Bij bijna elke grotere boekhandel wel te krijgen of te bestellen. Het is zeker geen ‘plaatjes’ reisboek, maar er staat wel leuke tips en info in.
Hierbij de link van bol.com http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/zuidwest-usa/1001004007442713/index.html

Je moet wel letten op het jaar van uitgave. Het loont ook om eens verder op google te kijken. De prijzen kunnen nogal verschillen.

Groetjes Nienke