Ik ben van plan om komender zomer een stukje door Vietnam en China te reizen. Ik wil graag landen in Hanoi om vervolgens naar mijn eindpunt Beijing te reizen. Ik zit alleen met een aantal vragen en ik hoop dat jullie mij een stuk wijzer kunnen maken!
Ik wil ongeveer 5 weken ervoor uittrekken, genoeg?
Kan ik makkelijk de grens over steken van Vietnam naar China?
Ik wil graag met de trein door China heen reizen, Hoeveel dagen zal ik van te voren moeten reserveren voor een treinrit naar een andere stad?
Ik heb nog niet echt een route in gedachten. Het leek mij in ieder geval een heel mooi traject.
Ik hoor graag van jullie
Hey Nick!
Zeker een leuk plan en mooie route! Ik ben vorig jaar andersom gegaan (vanuit Beijing) maar heb over jouw route zo’n 4 maanden gedaan (en zelfs dan nog diverse treinreizen van 24 en 48 uur ertussen gedaan en veel van China overgeslagen). China is echt groter dan je denkt. Als ik jou was zou ik het houden bij Vietnam en het zuiden van China (Yunnan), daar is al meer dan genoeg te beleven. De grens oversteken over land is lastiger dan vliegen, maar zorg in elk geval dat je vooraf al een visum op zak hebt voor zowel China als Vietnam. Het reserveren van treinen in China kun je gewoon aan een loket in de stad doen een paar dagen van tevoren. Zorg wel dat je alle stedennamen in Mandarijn (Chinees) bij de hand hebt, want in veel plaatsen spreekt/leest niemand Engels of een andere taal.
Heb je verder nog concrete vragen, laat het mij gerust weten!
Harstikke bedankt voor je reactie. Het lijkt mij ook en heel mooi traject!
De afstanden zijn inderdaad erg lang en ik wil mij absoluut niet haasten. Ik ben zeker van plan om deze zomer naar China te reizen dus ga ik nog even puzzelen over de route!