Hallo B,
Ik vind dat je een goed schema hebt opgezet, en er helemaal niet veel mis mee is.
Wat opmerkingen die me opvallen.
Wanneer ik het schema zo bekijk, ben je niet echt een natuurliefhebber en ga echt voor historie?
Ook valt op dat je Hoi An niet bezoekt; is de keuze door het weer bepaald of misschien door tijd oid?
Ik mis ook iets van strand, bewuste keuze?
Wat andere opmerkingen en vragen.
Hanoi.
Je kan het HCM complex bezoek, ga ervan uit dat je zijn verblijven bedoelt?
Het lichaam zelf wordt rond oktober / november naar Moskou gebracht om daar onderhoud aan te plegen.
In de kranten lees je dan dat er geschilderd moet worden in het mausoleum of renovatie eraan; dus dat kan je niet van binnen bezoeken.
Mekong Delta
Misschien een idee?
Op dag 10 niet naar Saigon, maar naar Chau Doc en daar overnachten.
In de ochtend de boot naar PP, heb je ook nog een groot gedeelte om in de middag PP te verkennen.
Goedkope boottransfer CD naar PP is gelijk of goedkoper dan de vlucht Saigon naar PP.
Kosten Can Tho naar CHau Doc zijn ook vergelijkbaar aan Can Tho naar Saigon.
Internationale vlucht.
Deze ook goed uitkiezen, want dan kan je geld besparen.
Je kan niet vanuit Siem Reap naar Europa zonder een stop.
Keuze kan dan bijv. zijn om naar Bangkok te vliegen en dan vanaf Bangkok naar Hanoi en vanaf SR naar Bangkok en naar huis.
Dus een retourtje bangkok en de overige apart kopen.
Heb dit even als voorbeeld gebruikt , maar is misschien helemaal niet de goedkoopste, dus daar wat tijd in besteden.
Je kan ook een topic hierover openen op het Viet Nam forum of op het Azië forum.
Ervaring leert dat mensen het leuk vinden om proberen met de goedkoopste optie te komen.
Kosten
Laat dus even de internationale vlucht buiten beschouwing.
Ik reken in Dollars, want dat doen zij ook en ik weet de koers niet van oktober 2014.
Reken voor een overnachting 25 a 30 usd
transfer over de weg op 15 usd
eten op 15 usd pdpp
De excursies
Is helemaal afhankelijk hoe je deze doet, alleen, met een groep prive enz.
Maar alleen dan denk ik 10 usd per dag , inclusief vervoer ( taxi ) voor een citytour.
Met een groep ( PP, Saigon, Hanoi, Hue ) reken dan op 25 a 30 usd pp minimaal.
Prive alleen is rond de 125 usd per dag per persoon ( met zijn tweeën komt er 15 usd bij )
Varen naar de drijvende markt in Can Tho is per boot 25 usd., lokale boot en lokale mensen.
met een groep is 15 usd.
Prive met gids is 75 usd ( voor 2 personen 10 usd bijtellen )
Beste B, ik hoop dat dit je weer wat wijzer kan maken?
Heb je nog vragen laat het maar weten.
gr.
Ton.