Ik wil de komende zomer van Edmonton (Canada) naar Los Angelos of San Francisco (USA) reizen (of omgekeerd). We hebben een reunie in Canada.
Welke adviezen kun je me geven over route, wat we beslist niet mogen missen etc.
We overwegen met een camper te reizen, maar een ruime ‘amerikaa’ en overnachten in blokhuts etc. is ook prima. Hotels willen we mijden, omdat de reis anders (voor ons) te kostbaar wordt.
Wie kan en wil me adviseren, welke tips he je voor me?
Voertuigen uit Canada in de VS inleveren kan prijzig zijn. Sowieso moet je een verhuurder vinden die in beiden landen opereert. Cruise America/Canada doet dit volgens mij wel, CanaDream/Apollo ben ik minder zeker van (en dat zijn de twee grote internationale ketens, waarvan Cruise America/Canada iets meer gemengde meningen heeft en CanaDream meestal iets positiever eruit komt).
Anders in Vancouver inleveren, de trein pakken naar Seattle en daar een Amerikaanse RV ophalen.
Route: hoe lang hebben jullie de tijd? Vanuit Edmonton pak je de schone (maar toeristische) parken Jasper en Banff mee. Dan door naar de Vancouver regio, Vancouver Island bezoeken als je genoeg tijd hebt (RV op de veerboot is wel duur, heb ik begrepen). Dan naar de VS, ook hier hangt het van de beschikbare tijd af wat je kunt bezoeken. Er is genoeg om je voor 3 maanden te vermaken in dit deel van Noord-Oost-Amerika en dan alleen maar de highlights te hebben gezien.
In het Amerika- en Canadaforum staan een aantal populaire routes.